Reklāma

Toyota Mirai – alternatīva autoindustrijas nākotne

Jaunākie raksti

Sony SRN-NS7 kakla skaļruņu apskats

Ikgadējā Kursora lasītāju aptaujā daļa norādīja, ka papildu tādām klasiskām ierīcēm, kā viedtālruņi un datori, lasītāji gribētu redzēt arī...

YouTube pārtrauks savu YouTube Originals programmu

Video straumēšanas platforma paziņojusi par plāniem mainīt savu stratēģiju ar speciāla satura veidošanu, kas nozīmē, ka tiks pārtraukta YouTube...

Iespējams, drīzā nākotnē ar sejas maskām varēsim izmērīt savu sirdsdarbību

Nu jau divi gadi būs pagājuši, kopš mūsu ikdienas neatņemama sastāvdaļa ir sejas maskas. Pa šo laiku pētniekiem jau...

Volkswagen un Bosch plāno sadarbību elektroauto bateriju ražošanā

Divi no Vācijas lielākajiem ražojošajiem uzņēmumiem Volkswagen un Bosch parakstījuši sadarbības memorandu, lai izveidotu kopuzņēmumu un ievērojami palielinātu elektroauto...

Apple 2021. gada nogalē atkal bija lielākais viedtālruņu piegādātājs

Pēc salīdzinoši pieticīga viedtālruņu pārdošanas gada, Apple atguvis savas ierastās līderpozīcijas pagājušā gada pēdējā ceturksnī. Analītikas uzņēmums Canalys dalījies ar...

Sekojot līdzi autopasaules jaunumiem var šķist, ka lielākā daļa vadošo autoražotāju nākotnē lūkojas caur elektroauto prizmu. Tomēr Toyota uzskati par autoindustrijas attīstību ir nedaudz citādāki – Toyota jau ir zināma vēsture jaunu autobūves tendenču aizsākšanā. Kā zināms, tieši Prius kļuva par pirmo sērijveidā ražoto hibrīdauto – Japānā tā tirdzniecība tika uzsākta jau 1997. gadā.

Šobrīd Toyota sper nākamo soli un ir uzsākusi Mirai sērijveida ražošanu. Tas ir pirmais auto, kas kā elektromotora enerģijas avotu izmanto ūdeņraža degvielas šūnas. Tajā tiek izmantota Toyota degvielas šūnu sistēma (Toyota Fuel Cell System), kurā apvienotas modernākās hibrīdauto un degvielas šūnu tehnoloģijas. Elektroenerģija tiek iegūta izmantojot ūdeņradi, kas tiek uzglabāts ārkārtīgi augstā spiedienā, no īpašās plastmasas un oglekļa šķiedras veidotās trīs slāņu tvertnēs.

Auto maksimālā jauda ir 155 zirgspēki, un 100 kilometrus stundā Mirai var sasniegt deviņās sekundēs. Ar vienu uzpildes reizi ir iespējams nobraukt aptuveni 650 kilometrus, kas ir krietni vairāk nekā vidējais elektroauto rādītājs. Tāpat arī degvielas šūnu uzpilde ir daudz ātrāka nekā elektroauto akumulatoru uzlāde – pilnībā uzpildīt Mirai ir iespējams aptuveni piecās minūtēs. Turklāt brauciena laikā pa auto izplūdes sistēmu atmosfērā nonāk tīra  ūdens tvaiki, bez jebkādiem kaitīgajiem izmešiem.

Eiropā Toyota Mirai būs pieejama šī gada trešajā ceturksnī, un sākotnēji to varēs iegādāties Vācijā, Dānijā un Apvienotajā Karalistē un pēc tam arī citās Eiropas valstīs. Izziņotā sākumcena Vācijā ir aptuveni 66 000 eiro.

toyota-mirai1

toyota-mirai

Reklāma

12 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
12 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Viedoklis
10.03.2015 10:43

Man tomēr tuvāka ir e-auto ideja. Tā ir ideja, ka savu auto tu, ātrāk vai lēnāk, bet vari uzlādēt no savas mājas rozetes par tās pašas elektroenerģijas cenu, kuru patērē tavs ledusskapis. Savukārt gadījumā ar ūdeņraža fuel cells, tu atkal esi spiests doties uz uzpildes staciju un maksāt tādu cenu, kādu vien tev tur palūgs. Sākumā lētāku, pēc tam nedaudz dārgāku… Nu mēs taču zinām, kā tas notiek.

Faktiski, tu atkal tiec uzsēdināts uz adatas. Vienīgā atšķirība ir tā, ka šī ir ekoloģiski tīra adata.

KKTK
10.03.2015 13:26
Reply to  Viedoklis

Un ūdeņraža ražošanā tiek plaši izmantota dabas gāze. Jā – tā pati, kas ir fosilā, kas reiz beigsies un dēļ kā notiek puse pašreizējo karu…

Armands
10.03.2015 13:44
Reply to  Viedoklis

Pagaidām arī ekoloģiski tīra nav, jo pa lielam šobrīd ūdeņraža iegūšana tāpat vajag lielas temperatūras, kas nozīmē, ka vajag kaut ko kurināt, tātad atkal spēlē piedalās fosilie kurināmie. Ja zinātnes tautai izdodas padarīt elektrolīzes procesu(kurā izmanto elektrību, lai atdalītu ūdeņradi no ūdens) lētāku un efektīvāku, tad, izmantojot zaļo elektrību, jau varbūt tiešām var sākt runāt par mašīnu, kas ekoloģiski ir tikai tik netīra, cik uzražot tādu. Bet tur jau atkal notiek runas par to, ka elektrolīze esot daudz efektīvāka augstās temperatūrās, tātad atkal jākurina. :D

Mārtiņš Vācietis
10.03.2015 11:05

Nedaudz atkāpe par labu tīram elektroauto, bez ūdeņraža!
Man šķiet, ka pašreizējie 500km ko Teslamotors piedāvā ir pat par daudz! Nav normāli sēdēt vairāk kā 4 stundas un “dragāt”. Jebkurā gadījumā ir nepieciešams paēst, izstaipīties un tad jau šie supercharger ir taisni laikā ar 30minūtēm!

Mārtiņš Vācietis
10.03.2015 11:10

Starp citu 2016 gadā Teslai paredzēti 2 supercharger Latvijā – Rīga un Rēzekne!!!

Aleksejs Mjaliks
10.03.2015 11:50

FCEV nav nekāds jaunums. Tos laika gaitā ir centušies ražot daudzi autoražotāji, arī “masveidā” (cik nu tos var saražot un pārdot). Piedēvēt Toyota’i inovatora titula šajā lauciņā, nebūs diez ko pareizi.

FCEV lielā priekšrocība ir ātrāk uzpilde. Tomēr, atšķirībā no PEV, kam infrastruktūra ir daudz mas pieejama (galu galā auto var lādēt vismaz mājās un darbā), tad FCEV ir jāattīsta jauna instruktūra. Tāpēc nav brīnums, ka Eiropā sāk ar Vāciju, jo tur [nez kāpēc] ir visai daudz ūdeņraža uzpildes staciju.

Kaspars
10.03.2015 12:23

Un cik tad maksās viena uzpildes reize?

Ja Vācijā jau ir tādas stacijas, tad cik uzpilde maksā tur?

Aleksejs Mjaliks
10.03.2015 13:28
Reply to  Kaspars

Par izmaksām nezinu.

Raitis Mazjānis
10.03.2015 16:15

Gribam vai negribam, vecās tehnoloģijas jaunā izpildījumā pie mums atnāks, atliks izvēlēties, kas kuram labāk patīk. Man labāk patīk izvēles iespēja. Ūdeņradi var iegūt no visām vielām, kuras sastāvā tas ir (biogāze, polinongāze u.c, kas ir latvijā pieejams). Ir svarīgi, lai mēs varētu kaut kā ātrāk pārvietoties, ja visi krāni tiks aizgriezti.

Kristaps Lācis
10.03.2015 16:39

“Tas ir pirmais auto, kas kā elektromotora enerģijas avotu izmanto ūdeņraža degvielas šūnas.”
Toyota – “Coming in late 2015”.
Ne nu pirmais nekā, nevajag liet ausīs..

https://www.hyundaiusa.com/tucsonfuelcell/

Tiesa, tikai kalifornijā, bet tik un tā plaša patēriņa prece. Jau nopērkama. Precīzāk, jau pirms Toyotas.

Uldis M.
10.03.2015 17:14

pirmais nu toč nav… jau no deviņdesmitajiem gadiem tādi tiek ražoti. Bija arī tāda Honda Clarity… un citi… Par to kas labāks – ūdeņraža bāka vai akumulatori? katram savi plusi un mīnusi, bet fakts ir viens – tas kas vairāk aizies tautās – to arī vairāk attīstīs… tas ka patreiz ar akumulatoriem var nobraukt max 500km (tesla model S), tas ir tikai pagaidām… jo vairāk sāks pirkt elektroauto – jo parādīsies lielāka konkurence, jo straujāk tie attīstīsies. 500km ne tuvu nav maksimums ko iespējams sasniegt! attīstot akumulatorus un elektromotorus iegūsim 1000km un vairāk! Salīdzināšanai kaut vai paskatamies uz 10 gadus… Read more »

grandovskis
10.03.2015 23:54

Šis ir piligs sviests! Dabai draudzīgak būtu uz metāna darbināt, nevis uz ūdeņraža, …. ko iegūst no metāna. Tas nereālā augstspiediena alons maksā dārgāk nekā baterijas., ir bīstamāks, turklāt infrastruktūra maksā desmitiem tūkstoš reižu vairāk nekā vienkārš čārdžeris. Tā ir baigā mīkla, kapēc uzņēmumi iegulda šīs tehnoloģijas izpētē. Varbūt daudz ko var norakstīt uz to, ka valdības šiem projektiem dod visādas atbalsta programmas un ir kautkādi % no peļņas jāiegulda izpētē. Takā amerikā 90 gados vienkārši saražoja kvotās noteikto skaitu elektromobīļu un tad tās mašīnas vienkārši iznīcināja, lai gan cilvēki pat bija gatavi viņas pirkt.

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: