Web Analytics
More
    Reklāma

    Goodyear radījis elektroauto paredzētas hibrīdriepas konceptu

    Jaunākie raksti

    Šobrīd viens no elektroauto lielākajiem trūkumiem ir krietni ierobežotais attālums, ko tie spēj veikt ar vienu uzlādes reizi. Goodyear Ženēvas autoizstādē nupat ir prezentējuši savu skatījumu uz to, kā daļēji samazināt šo problēmu, piedāvājot speciāli elektroauto izstrādātas riepas.

    Jāpiebilst, ka jau tagad elektroauto aprīkojumā tiek izmantotas īpašas riepas, ar mērķi palielināt attālumu, ko auto spēj pieveikt ar vienu uzlādes reizi. Piemēram, BMW i3 standartaprīkojumā tiek komplektēts ar īpaši šaurām 155/70 R19 izmēra riepām, kas nav sastopamas uz citiem BMW modeļiem.

    Nupat, Ženēvas autoizstādē, Goodyear ir prezentējuši īpašas riepas konceptu, kas ražos elektroenerģiju, izmantojot dažādos veidos absorbētu siltumu. Zināms, ka pat ikdienišķa brauciena laikā auto riepas rites pretestības un dažādu deformāciju rezultātā nemitīgi silst. Goodyear mērķis ir lietderīgi izmantot šo radušos siltumu, pārvēršot to elektroenerģijā ar kuru lādēt auto akumulatorus. Goodyear BH03 riepa ir veidota no īpašiem materiāliem, kas veiksmīgi spēj apkopot siltumu un to pārveidot elektroenerģijā, kas tālāk tiek nodota auto akumulatoriem. Turklāt, riepas izstrādātas tā,lai ar to palīdzību auto akumulatori tiktu lādēti ne tikai brauciena laikā, bet arī tad, kad auto novietots stāvēšanai tiešos saules staros..

    Diemžēl šī riepa pagaidām ir vien koncepts un šobrīd nav nekādu ziņu par to, vai tā varētu nokļūt ražošanā. Tomēr tā noteikti sniedz ieskatu nākotnes riepu tehnoloģijās.

    Neliels video ieskats riepas darbības principā:

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    x
    09.03.2015 09:20

    karst ne tikai riepa, bet arī bremzes, īpaši pilsētā.
    jāizmanto vieglāki diski un riepa, lai kopā ar špana savācēju tā nebūtu smagāka un nedauzītu piekari.

    bet stāvēšanas laikā būtu jāsavāc nevis riepu siltums, bet jālādē bačas ar visu auto virsmu, vajag tikai pareizo krāsu.

    kopumā ir laikam tā – lai iegūtu kautko par velti, cituviet jāiztērē tikpat vai vairāk :) kaut gan, protams, nevar noliegt ka pamazām jau kautko izgudro un ievieš arī.

    Uldis M.
    09.03.2015 10:07

    Protams, ideja jau apsveicama, bet nu kaut kā nešķiet efektīvs tas pasākums, tad jau tiešām daudz efektīvāks pasākums ir auto jumtā iestrādāts saules bateriju panelis.
    Vēl jau var izmantot arī amortizatorus kā enerģijas avotu – kaut ko līdzīgu šķiet izmantoja Andra Dambja elektriskajā Dakāras OSkārā… jo amortizatori arī pastāvīgi uzņem enerģiju to absorbējot sevī… Protams uz autobāņa vai lēnā pilsētas satiksmē tas varbūt nedarbotos tik labi kā pa LV ceļiem, bet nu…

    Ritvars
    09.03.2015 10:30
    Reply to  Uldis M.

    Starp citu, jau pirmās paaudzes Audi A8 (deviņdesmito gadu beigas) lūkā bija iestrādātas saules baterijas. Tās spēja saražot pietiekami daudz enerģijas, lai saulainā dienā pie izslēgta dzinēja varētu darbināt kondicionieri un dzesēt salonu :)
    Runājot par riepām, autoražotāji attaisnojas, ka to šaurums tiek kompensēts ar diametru. Tiesa ir grūti teikt, kā tas strādā reālos apstākļos

    x
    09.03.2015 11:12
    Reply to  Ritvars

    ventilatoru no saules baterijas lūkā japāņi darbināja jau 80tajos

    audi kā vienmēr, par soli priekšā visai planētai ))

    x
    09.03.2015 10:40
    Reply to  Uldis M.

    šaurām riepām nav ne vainas, ja saprot un ņem vērā to specifiku….žiguļiem nemaz nebija plato riepu un tas netraucēja pārvietoties :)

    vienkārši jāsaprot, ka energoefektīvie auto ir ar pavisam citu filosofiju, nekā vecie audaki un būmeri ar lielajiem motoriem un daudziem kubikmetriem salona, kas 95% laika braukāja apkārt tukši.

    savukārt tie rallisti, par kuriem raksta pirmdienas rīta ziņās, bliezīsies ar jebkādu tehniku…..

    Uldis M.
    09.03.2015 11:11
    Reply to  x

    Pārvietoties var arī ar velosipēdu… Žiguļu laikos uz diskiem montēja to ko varēja dabūt – labas riepas bija deficīts… vienkārši tajos laikos bija citi drošības standarti, citi ātrumi un satiksmes intensitāte… Tajos laikos varēja (nācās) iztikt ar tādām riepām kādas bija… mūsdienās esam pieraduši ka varam bez iespringšanas veikt strauju apdzīšanas manevru ja priekšā pa šoseju kāds velkas uz 120km/h – pat lietus laikā… laiki mainās – viss attīstās… prasības aug!

    KKTK
    09.03.2015 11:51

    Kad jums, motora pārsegs un priekšējais panelis ražos elektrību tad pamodiniet…

    Reklāma