Viens no lielajiem pasaules alkohola ražotājiem, kompānija Diageo nolēmusi savu ražojumu pudeles aprīkot ar „viedajām” etiķetēm. Šādas etiķetes mācēs sazināties ar pircēju viedtālruņiem. Kāpēc tas vispār vajadzīgs? Ideja vienkārša – ņemto vērā to kompānijai pieder tādi zīmoli kā Bell’s, Johnnie Walker un J&B viņi varēs šo dzērienu lietotājiem piedāvāt personalizētas reklāmas, dažādu papildus informāciju un kokteiļu receptes tieši lietotāju viedtālruņos.
Lietotājam vajadzēs ar viedtālruņa kameru noskenēt etiķeti, lai saņemtu šo informāciju. Turklāt etiķetes nebūs gluži vienkāršas, bet aprīkotas ar dažādiem sensoriem, kuri ļaus noteikt cik pudele ir pilna, un kur, kādā vietā (bārā, mājas, u.c) dzēriens tiek lietots. Kad pudeles saturs ies uz beigām, tālrunis atgādinās, ka laiks iegādāties jaunu. Šādas etiķetes ražos norvēģu firma ThinFilm un pagaidām tās tiks izmantotas tikai uz dārgākās klases viskija Johnnie Walker Blue Label pudelēm. Viskija cenu gan tas neietekmēšot. Realitātē šo jaunumu Diageo sola parādīt nākošnedēļ MWC 2015 laikā.
Turpmāk ne tikai auto panelī iedegsies lampiņa, ka degviela iet uz beigām, bet arī barčiks uzstājīgi atgādinās, ka šmiga iet uz beigām, laiks papildināt.
Nu nākamais solis varētu būt, ka pudele vairs neļausies dzert, ja būs iestatīts noteikts promiļu līmenis iepriekš. Pieslēgsies tavam SmartWatcham un kontrolēs dzēruma pakāpi. Varētu ari ieviest dialoga funkciju , kad jādzer vientulībā.
Pat šajā jomā, izrādās, iespējas gudrajaām ierīcēm paveras plašas.
nfc chipu pudelē, paroli korķim… karoče – ir kur rakt!
ps. vēl savā starpā pudeles varētu sazināties… un arī ar bārbijas īpašnieces māmiņu…
Un ja vēl pieslēdzam Kaspersky ziņu par mikročipu implantiem. Uuuu. Iespējas neierobežotas. Pat nedaudz bail paliek. Pat Čapeku fantāzija tik tālu neaizveda.