Web Analytics
More
    Reklāma

    Apple Car – aizmirsti par akumulatoriem, būs kas futūristiskāks

    Jaunākie raksti

    Apple veidotā automašīna nav nekas nerealizējams, jo uzņēmumam ir tik daudz iPhone fanu “saziedoto” līdzekļu, ka nav īsti kur tos investēt. Tiek baumots, ka Apple auto projekts varētu būt gatavs 2020. gadā, tāpēc uzreiz rodas jautājums – kāpēc tik ilgi? Ar akumulatoriem aprīkotu elektro automašīnu var izstrādāt ātrāk.

    Yahoo Finance pieļauj, ka Apple tēmē uz cita veida elektro automašīnām. Visticamāk, Apple ir ķēries klāt ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģijai. Tiek norādīts, ka auto industrijā ūdeņraža degvielas šūnas ir teorētiski pazīstamas, tomēr vēl nevienam nav izdevies atrisināt visas ūdeņraža degvielas šūnu problēmas. Ūdeņraža degviela saistīta ar milzīgām izmaksām, kā arī to vēl ir jānogādā līdz uzpildes stacijai un droši jāiepilda mašīnā.

    Ūdeņraža degvielas šūnu masveida izmantošana atrisinātu daudzas piesārņojuma problēmas, jo pa izpūtēju nāk ārā tikai ūdens tvaiks. Degvielas šūnas ir viena no galvenajām tehnoloģijām nākotnes ūdeņraža saimniecībai. Tām ir potenciāls aizstāt gan iekšdedzes dzinējus automobiļos, gan stacionāros elektrības avotus. Tiek prognozēts, ka ar degvielas šūnām darbināmo automobiļu efektivitāte varētu sasniegt 40 līdz 45 %. Iekšdedzes dzinējs vidēji izmanto tikai 15% no fosilās degvielas enerģijas, lai grieztu mašīnas riteņus, pārējais ir bezjēdzīgi un pat kaitīgi zudumi. Ar degvielas šūnām darbināmās elektrostacijas varētu sasniegt līdz pat 80% efektivitātei, ja tās tiktu izmantotas kā apvienotās siltuma un enerģijas elektrostacijas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    x
    23.02.2015 10:45

    Ūdeņradis? Drīzāk jau sidrs.

    Bet paskatīsimies, vai integrators tiks galā ar konstruēšanas uzdevumu.

    xyz
    23.02.2015 11:10

    Kādi ūdeņraži vai kādas baterijas? Galīgs atstojs! Tiešām neviens nedomā par kādu mini AES?

    Visas militarās zemūdenes un kuģi šādu tehnoloģiju lieto jau gadu desmitiem un nedz ir kas uzsprādzis vai pat nolietojusies enerģija…. Mūsdienu nanotehnoloģiju laikmetā iepird dzinēja telpā kādu 1cm2 urāna kubiku un brauc neapstājoties līdz auto sapūšanai…. Ak jā… pasaules naudas magnātiem/šeihiem tas nebūtu izdevīgi…. ;)

    Kamēr būs kas ‘tur’ sēž augšā naudas baseinā peldas un kontrolē visu šo tēmu ap enerģiju tikmēr nekas nemainīsies un visa šī ‘alternatīvā zaļā’ domāšana ir lai aizmālētu acis!

    Maris Laudams
    23.02.2015 11:49
    Reply to  xyz

    Varētu padomāt, ka urāns mētājas uz katra stūra un raktuves nevarētu kontrolēt tie paši “pasaules naudas magnāti”.
    Uzrakstot tik garu penteri, ne mirkli neiznāca padomāt?

    Elektroenerģiju var iegūt jebkurš, līdz ar to, teorētiski, ir neierobežots ražotāju skaits. Elektro auto ir pareizā nākotne.

    Maris Laudams
    23.02.2015 11:44

    Ūdeņradis ir pamatīgs solis atpakaļ. Ierobežots ražotāju un izplatītāju skaits. Tas nozīmē, ka turpināsies tirgus kontrolēšana tāpat kā tas notiek ar fosilo degvielu. Ceru, ka tās ir tikai baumas.

    Valdis
    23.02.2015 13:19

    Tad nu gan inovatori! Pat Hyundai jau piedāvā fuell cell https://www.hyundaiusa.com/tucsonfuelcell/

    upe
    24.02.2015 19:29

    būs ļoti revolucionārs benzīna dzinējs :D

    Reklāma