Web Analytics
More
    Reklāma

    Augstās sabiedriskā transporta biļešu cenas likušas sarosīties viedajiem “zaķiem”

    Jaunākie raksti

    Nevienam nav noslēpums, ka no vakardienas stājies spēkā lēmums gandrīz divreiz palielināt sabiedriskā transporta biļešu cenas – viena brauciena cena ir 1.15 eiro. Līdz ar to viens brauciens Rīgas sabiedriskajā transportā kļuvis par relatīvi dārgu prieku. Uzreiz iegādājoties desmit braucienus, cena būs 10.90 eiro, 20 braucieni maksās 20.70 eiro, bet 50 braucieni – 50.60 eiro.

    “Izveidota aplikācija, kura kontrolēs Rīgas satiksmes kontroli” – ar šādu uzsaucienu klajā nākuši entuziasti. Viņi izveidojuši lietotni Android un iOS viedtālruņiem, lai tie iedzīvotāji, kuri nav mierā ar transporta cenu dubultošanu, zinātu, kad uzmanīties no kontroles.

    Reklāma

    Android un iOS lietotnes pieejamas interesentiem aplikāciju veikalos bez maksas. Tiešsaistes adreses vari atrast zaķiem.lv mājas lapā. Lietotnes saturu papildina paši lietotāji, tāpēc gribētos zaķiem.lv salīdzināt ar Waze.

    Tiesa, jau iepriekš bija pieejama šāda veida informācija dažādos Twitter lietotāju kontos, no kuriem populārākais ir @nEtalons.

    zakiem

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    26 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kaspars
    02.02.2015 09:12

    Principā, aplikācijas mērķa auditorija ir jaunieši, kas nemācās un kuriem nav stabila darba..
    tas ir: cilvēki, kuri nemaksāja par sabiedrisko transportu arī 0.60 un, kas to nedara principā..

    swizz
    02.02.2015 11:41
    Reply to  Kaspars

    Par to ka tie ir cilvēki kas pirms tam negribēja maksāt – negribētu tā teikt.

    Vakar iekāpjot minubusā nedaudz jutos apzagts samaksājot 2eur, par ko maksāt, smirdoņu. Viens ir skaidrs, tagad tajās reizēs kad būs nepieciešamība braukt ar sabiedrisko, nedaudz smirdēs, jāzvana uz RS un jāsūdzās, jāiet šoferim prātu čakarēt. Pa 2eur atrunas vairs dzirdēt negribu.

    Par aplikāciju runājot, prieks ka ir aktīvi cilvēki, bet nepieciešamība – diskutējams jautājums. Katrs lai dara pēc saviem ieskatiem, bet publiski vairot bezbiļetniekus nav ētiski.

    Kaspars
    02.02.2015 11:59
    Reply to  swizz

    Ja runa ir par autobusu, tad dubultu cenu vienmēr ir maksājuši tie, kam slinkums nopirkt laicīgi talonu..
    Bet to minibusu sistēmu gan es galīgi nesaprotu, stāvot jau nezini vai atbrauks jaunais, kur ar etalonu jāmaksā, pie tam šķiet, ka busiņiem bija speciāli etaloni(un 2x vairāk, ja maksā skaidrā) vai vecais, kur ar etalonu maksāt nemaz nevarēsi..vot tas ir sviests

    bet aplikācija atbalsta zagšanu..cena ir cena un vienmēr pastāv izvēle izmantot RS vai nē..
    man piemēram šķiet, ka iPhone ir pārak dārgs, iešu es paņemt vienu tā pat pa velti..

    swizz
    02.02.2015 12:21
    Reply to  Kaspars

    Redzi , ar etalona laicīgu iegādi arī diskutējami. Sabiedrisko izmantoju reti, un ja gadās izmantot tad manā pieturā nav iespējams iegādāties etalonu (pat pusstundas gājienā uz jebkuru pusi ar kājām), tāpat arī kā pie darba. Tātad reizē kad steidzies nav citu variantu, kā tikai biļetes iegāde pie šofera. Nopirkt vairākus braucienus un nezinot kad brauksi nākamreiz arī nav variants, pieļauju nepieciešamības gadījumā vairs nebūs atrodams.

    Minibusos nemaz nebiju ievērojis ka ir tādi kuros nav etalona atbalsta. Vienmēr ir sanācis maksāt pie šofera jo turēt divu veidu e talonus, ņemot vērā ka reti braucu ir sviests. 1eur likās ok cena, salīdzinot ar bonusiem kas nav parastajos autobusos.

    Par zagšanu var piekrist. Negribi maksāt ej kājām, bet no RS puses vajadzētu šobrīd uzlabot braukšanas kvalitāti. Par tādu cenu pasažieris ir noteicējs.

    Kaspars
    02.02.2015 12:37
    Reply to  swizz

    Katram jau savas gaitas
    Jā, pašam, kad bija 5km līdz darbam, braucu ar velo vai auto tikai tāpēc, ka no rīta autobuss piebāzts pilns un smird..ja viņi brauktu biežāk(respektīvi būtu tukšāki), kā arī nebūtu smirdīgu bomžu problēmas, tad vismaz sava auto vietā brauktu ar autobusu
    Tā, ka arī par kvalitāti tikai piekritīšu

    toswizz
    02.02.2015 16:18
    Reply to  swizz

    Tiešām grūti kad ir iespēja nopirkt kādu 10 braucienu talonu un turēt makā kā dežūra talonu? Tādējādi nepirkt pie vadītāja šo lielo maksu… Dzeltenā talona braucieniem šķiet bij 3 gadi, derīguma termiņš kopš iegādes brīža ;) Jāpadarbina pelēkās šūniņas smadzenēs un jāpadomā uz priekšu, bet hell ja patīk pie vadītāja ‘šad un tad’ maksāt lielo maksu – lūdzu!

    swizz
    02.02.2015 16:34
    Reply to  toswizz

    Nav vis, cenu pacelšanas gadījumā tur diezgan atri termiņi beidzās, vismaz tā bija pagājušo reizi kad pārgāja no latiem uz eur.
    Un beigu beigās arī stāsts vairāk par to ka ar cenas pacelšanu vajadzētu arī pakalpojuma kvalitati celt. Pagaidām braukšana sabiedriskajā rada tikai negatīvas emocijas. Tad kontrolē lai arī aktīvāk strāda, jo līdz šim esmu ievērojis ka vismaz 1/3 pirms cenu pacelšanas tāpat brauca bez biļetes.
    Pensionāriem bezmaksas braukšanu varētu limitēt uz 20 braucieniem mēnesī. (Vai arī paskaidrojat man muļķim, kur katru dienu ir jābraukā?)

    GundarsBarons
    02.02.2015 19:32
    Reply to  toswizz

    Nopērc gan tos 10 braucienus un tad pēc laiciņa secini, ka tie vairāk nav derīgi, jo RS atkal izdomājuši mainīt sistēmu un ieraut nāsī kārtējo devu sabiedrības naudas.

    GundarsBarons
    02.02.2015 19:30
    Reply to  Kaspars

    Kaspar, vai no RS puses tāda cena nav zagšana? Pie tam izteikti lielākā mērogā. Bemhenam 900m2 villa par mazu, ka jākāš vēl?
    Vienkārši katrai nekaunībai ir robeža un ja cilvēku brutāli iedzen stūrī, tad viņš sāk kost pretī.
    p.s. Sab transportu izmantoju reizi divos gados. Braucu ar auto, ar moci un ar velo. Vai eju kājām arī pusi Rīgai cauri. Izmantot sab. trnasportu principā atskaos, tā ka sāpe nav personīga.

    Kaspars
    03.02.2015 00:28
    Reply to  GundarsBarons

    Nevienu neaizstāvu, bet savi principi man ir..
    Zagšana no zagļa padara par tādu pašu mēsla gabalu!
    Arī maksima man nepatīk, to arī jāiet aptīrīt?

    Arī man tā sāpe nav nav personīga, jo pats arī sabiedrisko izmantoju reti, un arī ne lai brauktu pāris pieturas (pie tam Izbraukt cauri visai Rīgai pa 1.15 nav nebūt tas dārgākais variants)
    Mazliet pārsteidz sabiedrības reakcija

    Rūdolfs Rancāns
    02.02.2015 16:02

    Dīvaini, ka kursors ko tādu reklamē. Arī uzskatu, ka jaunās cenas ir nedaudz par šerpu, un cenu sistēma sapuvusi līdz kaulam, bet šādas aplikācijas eksistence un ideja ir vairāk kā neētiska. Tik pat labi var izveidot aplikāciju, kura atzīmē lielveikalus ar vājāko signalizācijas aprīkojumu vai 50 labākās finanšu shēmas sirmgalvju apkrāpšanai.

    02.02.2015 16:03

    Mūsu uzdevums un pienākums ir informēt par tehnoloģijām un to aktualitātēm. Lasītāji paši gana gudri, lai izlemtu vai konkrētā štelle ir laba un lietojama. Pagaidām man patīkami lasīt komentārus pie šī raksta :)

    GundarsBarons
    02.02.2015 19:34

    Tieši tā, RS nekaunīgi apkāš iedzīvotājus (tajā skaitā tevis pieminētos sirmjgalvjus). Un tāpēc šāda aplikācija ir tikai dabiska reakcija.

    Elvijs
    03.02.2015 15:35

    Vai pat trakāk – tikpat labi kāds varētu izdomāt neētisku aplikāciju, kurā autobraucēji brīdinātu citus par ceļu policijas posteņiem! #ironija #waze

    Kaspars
    03.02.2015 15:40
    Reply to  Elvijs

    Nu, nu..aplikācija, kas brīdina par policijas klātbūtni, lai cilvēki samazinātu braukšanas ātrumu nav gluži tas pats, kas nemaksāšana par maksas pakalpojumu #zagšana #loģika

    Elvijs
    03.02.2015 15:45
    Reply to  Kaspars

    Jā – daļēji var piekrist, ka tik tieši to salīdzināt nevar :) Bet man liekas pilnīgi normāli, ka autovadītāju komūnā ir populārs Waze, un pilnīgi iespējams bezbiļetnieku “komūnā” arī šis veidojums iedzīvosies, jo abos gadījumos tā ir īpatnēja iespēja “palīdzēt” citiem

    Kaspars
    03.02.2015 16:04
    Reply to  Elvijs

    Jā, bet man nav cieņas pret to bezbiļetnieku komūnu kā tādu..
    Nezinu vai tā audzināšana, principi vai ētikas normas, kāpēc es bez biļetes nebraukšu.. Un tajā brīdī, kad es samaksāšu savu euro 1.15 (kas jau tā šķiet gana daudz pats par sevi) un stāvēšu kājās, kamēr puse no sēdošajiem brauks “pa zaķi” un ar to plātīsies, man aizspriedumi radīsies tieši pret viņiem, nevis pret RS

    Tā pat kā, ja sastrēgumu kāds apbrauc pa autobusa joslu, un ielien man priekšā, pretenzijas ir tieši pret to personu, vai agresīvo braucēju grupu(auto markas neminēšu), nevis pret cilvekiem, kas projektēja ceļus(kas nav pietiekami auto plūsmai), vai degvielas tirgotajiem(jo tieši izmaksas uz degvielu sastrēgumos tiek zaudētas)

    taskristaps
    02.02.2015 16:10

    Tie kuri biļeti savā mūžā nav redzejuši – tiem tādas viedierīces nemazām nav lai darbinātu šādu aplikāciju, tam slānim ir pogu nokijas vai samsungi pa 20-30eur….

    Nez.. jau divus gadus braucu ar ‘studenta atlaidi’ kaut vai neesmu students – semestra sakumā iestājos kādā grupā budžetā(tādas programmas netrūkst) viduvējā vidusskolas atzīme 8 un CE eksameni arī ir līmenī, dabūnu papīrus, dabūnu zilā e-talona atlaidi uz gadu un pēc nedēļas ‘studenta’ statusā izstājos no Universitātes… RS automātiski atlaidi neanulē un es varu braukt līdz iekodetās atlaides beigām!

    Joprojām domāju f…it.. vasarā atkal sūtīšu pieteikumu elektroniski visur kur ir budžets, iestāšos kaut kur budžetā un braukšu pa 0.30Eur nevis 1.15Eur ;) Braucu dienu dienā ar sabiedrisko uz darbu(diemžēl alga nav štukās) un šāds gājiens ļoti atmaksājas it īpaši tagad pēc cenu paaugstinājuma vispār pirmajās nedēļās jau būšu plusos.

    Protams sienu stutētāji ar vidusskolas vidējo atzīmi 4,5 vai 6 būs grūti kaut kur tikt budžetā…
    ;) Tāpēc bērni, SKOLĀ IR JĀMĀCAS UN JĀDABŪ LABAS ATZĪMES!

    swizz
    02.02.2015 16:36
    Reply to  taskristaps

    Klausies, šitā pist kapeiku gan ir apsveicami. Tad mācies un pabeidz to kur iestājies. Savukārt ja Tev jau ir augstākā, tad pierādi to ka esi labi mācījies un pelni tā , lai nav jāpiš kapeiku shēmojot. Neņem ļaunā, bet no Tavas izglītotā cilvēka mutes, man tas liekas smieklīgi.

    Kaspars
    02.02.2015 16:45
    Reply to  taskristaps

    Nu biznesmenis gatavais! Būtu labāk pamācījies augstskolā un pelnījis pietiekami, lai varētu par sabiedrisko transportu samaksāt!
    Klau, Tu ar saviem 8 diploma vismaz pie programmas izvēles apskaties, kur ir mazāks konkurss uz budžeta vietām?? Savādāk dēļ Tevīm tādi, kam ir 6 un 7 un kuri grib mācīties, vienkārši to nevar, jo budžeta vietu aizņēmuši tādi biznesmeņi kā Tu!!
    Ja Tu padomātu ne tikai par sevīm, bet arī par citiem, tad varbūt dashēmotu līdz tam, ka vari iestāties profenē, nevis universitātē un netraucēt studentiem!
    Starp citu, profenā stājoties Tev 30 euro neprasīs, ka tas ir augstskolā!

    GundarsBarons
    02.02.2015 19:37
    Reply to  Kaspars

    Kaspar, esi Bemhenam radagabals? Ko tik nervozi aizstāvi to ierāvēju midzeni RS?

    Kaspars
    03.02.2015 00:32
    Reply to  GundarsBarons

    Klau, bet manis rakstīto Tu vispār izlasīji??
    Galīgi ne pa RS..

    Rūdolfs Rancāns
    02.02.2015 16:58
    Reply to  taskristaps

    Shēmotājs shēmo shēmotājus. Kas tur dīvains?

    Krotow
    03.02.2015 03:10

    Uztaisiet savietojamu ar Wazi, lai garāmbraucēji var iepostēt izmaiņas no turienes :)

    Artis
    05.02.2015 12:07

    Jelgavā vispār no studentiem plēš 1 eur par braucienu. Arī no tiem, kas vēl nestrādā un kam kopmītnes ir tālu. Biļeti var nopirkt tikai iekāpjot pa priekšējam durvīm pie šofera un maksājot skaidrā naudā vai ar e-karti (85 centi par braucienu un ar visādām apkalpošanas maksām lētāk nesanāk, tikai cik ērtums – nopikstinat pie šofera). Kontrole kāpj autobusā teju katru reizi. Ir bijis, ka 4x dienā braucu un 3x iekāpj kontrole. Šeit, diemžēl, pa zaķi nekur nevar aizbraukt. Autobusos spēcīgi smakojoši cilvēki nekāpj.

    Tā kā Rīgā, vismaz studenti varat priecāties par atlaidēm, jo Jelgavā (studentu pilsētai) neesot naudas ko atmaksāt kaut daļu transporta izdevumu tiem, kas tērē savu naudu viņu pilsētā.

    Kasars
    05.02.2015 12:15
    Reply to  Artis

    Stulbi protams, ka netiek piešķirtas atlaides..bet kotrole šķiet, ka ir ok – es priecātos un brauktu biežāk, tieši, ja Rīgā nebraukātu bomži

    Reklāma