Starptautiskais interneta pētījumu un konsultācijas uzņēmums Gemius ir publicējis sociāli demogrāfiskos datus par 20 Latvijā populārāko blogu auditoriju. Gluži kā gadu iepriekš, lielākā daļa blogu apmeklētāju ir gados jauni cilvēki un sievietes, kas visbiežāk apmeklē skaistumkopšanai un pavārmākslai veltītos blogus. Zināms arī Top 10 blogu auditorijas sadalījums pēc lietotājiem no mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem.

Līdzīgi kā pagājušajā gadā, populārākos Latvijas blogus visbiežāk apmeklē sievietes. No visiem 100 500 lietotājiem, kas novembrī apmeklējuši Top 20 populārākos blogus, 60 procenti bija sievietes, bet vīrieši – tikai 40 procenti.

Procentuāli visvairāk sieviešu apmeklē skaistumkopšanas un dzīvesstila blogu zandalife.blogspot.com (88 procenti no apmeklētājiem ir sievietes), pavārblogu kikasvirtuve.lv (82 procenti), sieviešu dzīvesstila blogu mia.lv (81 procents) un kulināro piedzīvojumu blogu krista.lv (80 procenti). Procentuāli lielākais vīriešu īpatsvars ir bijis komiksu un karikatūru blogā stulbums.com (74 procenti), tehnoloģiju blogā pods.lv (70 procenti) un blogā laacz.lv (65 procenti).

Skaitliski visvairāk sievietes novembrī bija atrodamas blogā cehs.lv (14 700 lietotāji), iinuu.lv (10 900 lietotāji) un mia.lv (9 300 lietotāji). Vīriešu, tāpat kā sieviešu, pārsvars bijis blogā cehs.lv (19 400 lietotāji), otrais vīriešu vidū apmeklētākais blogs bija laacz.lv (3 900 lietotāji), bet trešais – iinuu.lv (3 400 lietotāji).

Lielākā daļa (58 procenti) no Top 20 blogu auditorijas ir vecumā no 15 līdz 34 gadiem. Tādos blogos kā pieraksti.id.lv un zandalife.blogspot.com gandrīz puse (attiecīgi, 44 procenti un 41 procents) no auditorijas ir vecumā no 15 līdz 24 gadiem. Tāpat kā gadu iepriekš, procentuāli lielākā daļa (64 procenti) no auditorijas vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem ir blogā stulbums.com. Savukārt procentuāli vislielākais vecākās auditorijas (55+) lielums ir bloga e-baznica.lv apmeklētāju vidū – 22 procenti, kas ir par 5 procentiem vairāk nekā pērn.

Pēc nodarbošanās procentuāli lielākā daļa Top 20 blogu apmeklētāju ir speciālisti/biroja darbinieki (35 procenti no visiem apmeklētājiem). Procentuāli lielākā daļa šo specialitāšu apmeklētāju atrodami blogā marisantons.lv (52 procenti) un curika.lv (47 procenti).

Ja pagājušā gada topā dominēja jaunāko tehnoloģiju blogi, tad novembra topā pārsvaru ņem kulinārijas blogi. Novembra topā tie ir blogi krista.lv, kikasvirtuve.lv, lindasvirtuve.lv un happywispers, kur bez tādām tēmām kā dzīve un ceļošana ir veltīta speciāla sadaļa arī receptēm. Visu nosaukto blogu vidū vidēji 76 procenti apmeklētāju ir sievietes, no kurām 31 procents pēc nodarbošanās ir speciālistes/biroja darbinieces, kamēr 7 procenti – mājsaimnieces.

Tāpat kā apmeklējumos no datoriem, arī no mobilajām ierīcēm apmeklētākais ir radošās izcilības blogs cehs.lv, piesaistot 19 400 lietotājus no mobilajiem telefoniem un 2 800 apmeklētājus no planšetdatoriem. No mobilajiem telefoniem otrs apmeklētākais blogs ir iinuu.lv (3 100 lietotāji), bet trešais – mia.lv (2 800 lietotāji). Apmeklējumos no planšetdatoriem otrajā vietā atrodas blogs noskrien.lv (vairāk nekā 1 100 lietotāji), savukārt kā trešie – blogs iinuu.lv (1 080 lietotāji)
Gemius blogu topā iekļauti tie Latvijas blogi, kas tika pieteikti Gemius blogu mērījumiem un kuros 2014. gada novembrī bija izvietoti gemiusAudience mērījumu kodi. Top 20 veidots, balstoties uz apmeklētāju skaitu blogos, kas tos apmeklējuši no Latvijas teritorijas no datoriem. Gemius mājas lapā www.gemius.lv ir apskatāmi visu mērījumos esošo blogu reitingi pēc auditorijas lieluma, blogā veiktajiem interneta lapu skatījumiem un citiem rādītājiem. Blogu tops tiek veidots divas reizes gadā – par aprīļa un novembra datiem.

Lai pieteiktu savu blogu bezmaksas mērījumiem, aicinām rakstīt uz contact@gemius.lv.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments