2008. gadā izlaistais uz Lotus Elise bāzes veidotais Tesla Roadster bija auto ar ko sevi skaļi pieteica Elona Maska brīnumbērns Tesla Motors. Tas bija pilnībā elektrības uz priekšu dzīts sporta automobilis un pats pirmais masveidā ražotais auto, kas aprīkots ar litija jonu akumulatoriem. Ar vienu uzlādi tas spēja nobraukt līdz 394 km lielu attālumu. Kopš oriģinālā Roadster izlaišanas, tas ir piedzīvojis divus minimālus uzlabojumus – 2009. un 2010. gadā.

Nu jau gandrīz esam nolauzuši 2014. gadu un Tesla pamatīgi strādājis pie Model S sedana attīstīšanas (nesen ar to izbrauca arī Kursors.lv). Tāpat notiek aktīvs darbs pie Tesla Model X apvidus elektroauto izveides, taču šī auto oficiālā prezentācija nu ir atkal atlikta. Visdrīzāk to sagaidīsim 2015. gada beigās. Kad Tesla būs ticis galā ar Model X, varēsim gaidīt pirmo patiesi pieejamo Tesla Model 3 elektroauto, bet tas gan tiek solīts uz 2017. gadu. Īsumā – elektroauto nākotnē solās būt interesanta.

Vakar Tesla Motors dibinātājs Elons Masks izziņoja Roadster 3.0 atjauninājumu, kas ļaus “vecajā” Roadster iepūst moderna elektroauto dvašu. Atjauninājumā ietvertas jaunas un krietni ietilpīgākas baterijas. Bateriju tehnoloģijas kopš 2008. gada ir pamatīgi uzlabotas un tagad tāda paša izmēra akumulators spēj uzglabāt par 31% vairāk enerģijas (70 kWh).

Tomēr jaunā baterija nav vienīgais Roadster 3.0 uzlabojums, jo Roadster īpašnieki tiks arī pie jaunas un aerodinamiski uzlabotas virsbūve, jauniem riteņiem un ritošās daļas uzlabojumiem. Auto nu būs uzlabota aerodinamika un tas gluži vienkārši vieglāk ripos uz priekšu.

Paredzams, ka šie uzlabojumi ļaus ar vienu uzlādi nobraucamo attālumu palielināt par 40-50%. Proti, aptuveni 644 kilometriem, kas ir iespaidīgs rādītājs. Tesla sola šo uzlabojumu praksē parādīt 2015. gada pašā sākumā, kad ar vienu uzlādi tiks mēģināts nobraukt no Sanfrancisko līdz Losandželosai.

Tesla norāda, ka Roadster 3.0 uzlabojumu paku varēs pasūtīt jau pavasarī, taču pagaidām nesniedz konkrētāku informāciju par datumiem un uzlabojumu cenu.

Lai arī uzņēmums paziņojumā vēsta, ka šis nebūs pēdējais Roadster uzlabojums, tomēr norāda, ka Model S auto īpašnieki pavisam noteikti kādu laiku var negaidīt bateriju vai ar vienu uzlādi nobraucamā attāluma uzlabojumus.

5
Leave a Reply

avatar
2 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
opaMārtiņš MičulisKristaps SkutelisJuris AbdullinsIeva Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Ieva
Guest
Ieva

Kurš ir oficiālais Tesla izpaltītājs Latvijā?

Juris Abdullins
Guest
Juris Abdullins

Stipri šaubos, ka Latvijā vispār tāds ir un vai vispār būs vēl tuvākajā laikā.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Jā, Latvijā pagaidām tāda nav. Tuvākie ir Zviedrijā un Vācijā. Tātad, tieši uz turieni vismaz pagaidām būs jāgādā Tesla auto uz apkopēm un to dara vietējie Teslu īpašnieki. Nākotnē situācija, protams, var uzlaboties, jo jau 2016. gadā Tesla Latvijā būs atklājusi divus ātrās uzlādes punktus (Superchargers): http://www.teslamotors.com/supercharger

Mārtiņš Mičulis
Guest
Mārtiņš Mičulis

Oficiāli nemaz nav tādu Teslas oficiālo izplatītāju – ir tikai Tesla, pati par sevi. Jā ok – kaut kas un kaut kādā formā itkā būs (ir?) Ķīnā, bet arī.. nekas mega oficiāls vēl nav par to zināms. Tā ka – pagaidām, Teslu pirkt var tikai pie pašas Teslas.
Latvijā zinu vismaz divus gadījumus, kad “aktīvisti” centušies sarunāt ar Teslu “dīleršipu”, Tesla, protams, atteica, jo pašlaik viņu politika ir tāda, kāda ir.

opa
Guest
opa

Nedirs, tev tikai bija kauns teikt, jo visi pie aifona bildeem nerausta.