Web Analytics
More
    Reklāma

    Izdota Latvijas uzņēmēju augsti vērtētā grāmata “Kolektīvais ģēnijs”

    Jaunākie raksti

    Rīgas Biržas, uzņēmuma Mailigen un inkubatora TechHub Riga vadītāji atzinuši, ka grāmata “Kolektīvais ģēnijs”, ko ar Lattelecom atbalstu 6. novembrī izdeva “Lauku Avīze”, ir mūsdienu biznesa literatūra, kas šobrīd aktuāla visiem Latvijas uzņēmējiem vai organizāciju pārmaiņu vadītājiem. Arī tādi starptautiskie mediji kā The Business Insider, The Washington Post, Inc Magazine u.c. šogad to atzinuši par vienu no izcilākajām grāmatām biznesa jomā.

    Mākslas muzeja Rīgas Birža vadītāja Daiga Upeniece par grāmatu saka: „Tā ir vērtīga lasāmviela katram, kurš vēlas sava uzņēmuma izaugsmi. Īpaši tiem, kuri nolēmuši sākt jaunu biznesu vai nobrieduši pārmaiņām stabilā un nedaudz rutīnas pārņemtā organizācijā. Grāmata „Kolektīvais ģēnijs” ir kā eksperimentu virkne, kas liek nonākt pie pārsteidzošiem secinājumiem. Lasot radās vēlme dalīties iespaidos ar mūsu mākslas muzeja pieredzi, kļūdām un jauno projektu apjoma pārdrošumu. Tāds laikam arī ir grāmatas mērķis – atrast un nesaudzīgi novērtēt sevi, lai pāraugtu jaunā kvalitātē, vai arī saprast, ka ceļš, ko ejam, tik tiešām ir pareizs.”

    Reklāma

    „Īpaši aktuāla un vērtīga ir grāmatas praktiskā pieeja, ar konkrētiem piemēriem demonstrējot inovāciju iedzīvināšanas procesu, tostarp komandas motivēšanu pieņemt lēmumus par inovācijām ierobežota budžeta, saspringtu termiņu un nedefinētas uzņēmuma struktūras apstākļos,” par grāmatu stāsta Juris Gulbis, Lattelecom valdes priekšsēdētājs.

    „Lasot grāmatu, man prātā nāca salīdzinājums, ka patiess līderis ir kā hokeja čempionāta organizators, komandas galvenais treneris un tiesnesis vienlaicīgi. Organizatoram jārada apstākļi un vieta, kur spēlēt, trenerim ir jārūpējas, lai komanda grib un var uzvarēt, un tiesnesim jāsvilpj, kad notiek pārmetiens vai ir nomesti cimdi un sākas kautiņš,” saka Jānis Rozenblats, uzņēmuma Mailigen, vadošā e-pasta mārketinga pakalpojuma sniedzēja Latvijā, vadītājs. „Pamatā spēlē piedalās komanda, ar kuru notiek sadursmes un stratēģiska saspēle, lai virzītos pretī kopējam mērķim. Tas tad arī ir tas kolektīvais sasniegums, ģenialitāte un inovācija.”

    Alise Lezdiņa, informācijas tehnoloģiju inkubatora TechHub Riga vadītāja, papildina: „Viens no maniem mērķiem ikdienā ir radīt atvērtu un komunikācijām bagātu vidi, lai iesācējuzņēmumi (startups) būtu motivēti savstarpēji sadarboties. Prieks redzēt, ka šāda veida metodes tiek atspoguļotas arī biznesa literatūrā. Grāmatā „Kolektīvais ģēnijs” minētās metodes var palīdzēt jebkuram vadītājam uzlabot savas komandas radošo potenciālu un sasniegt veiksmīgus rezultātus.”

    Grāmatas centrā ir modernās vadības principi. „Kolektīvais ģēnijs” stāsta par inovāciju vadības veiksmes priekšnosacījumiem mūsdienu pasaulē, kas strauji mainās. Grāmata apskata vairākus spilgtu līderu darbības piemērus. eBay, Google, Pixar Animation Studios, Volkswagen, Pfizer atklāj vadītāju stratēģisko domāšanu inovāciju ieviešanā.

    Izcilā pētniece Linda A. Hilla (Linda A. Hill) kopā ar kādreizējo Pixar studijas tehnoloģiju ģēniju Gregu Brando (Greg Brandeau), Masačūsetsas tehnoloģiju institūta pētnieci Emīliju Trūlavu (Emily Truelove) un grāmatas „Priekšniekam būt” (Being the Boss) līdzautoru Kentu Lainbeku (Kent Lineback) darbā atklāj, ka inovāciju vadība prasa īpaša veida līderību, kas ļauj vaļu un vienlaikus ierobežo organizācijas cilvēku „kolektīvo ģenialitāti”. Grāmatā stāstīts, kā risināt mūsdienu inovāciju dilemmas un kā sekmēt radošo domāšanu ierobežotos izpildes termiņos.

    Grāmata „Kolektīvais ģēnijs” būs pieejama grāmatu veikalos visā Latvijā. Tā izdota par godu Lattelecom ikgadējai starptautiskajai konferencei „Bizness un radošums”, kas norisinājās š.g. 6. novembrī. Lai sekmētu inovatīvu biznesa vidi, iedvesmojoties un mācoties no pasaules izcilākajiem talantiem, Lattelecom kopš 2006. gada katru rudeni rīko starptautisku konferenci par jaunākajām tendencēm ekonomikā un sabiedrībā. Ilglaicīgs ieguldījums ir pasaulē novērtētas biznesa literatūras izdošana latviešu valodā, lai inovācijas, stratēģiska un radoša domāšana kļūtu par uzņēmēju pašu sarūpētu dāvanu Latvijai simtgadē 2018. gadā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma