web analytics

Izdota Latvijas uzņēmēju augsti vērtētā grāmata “Kolektīvais ģēnijs”

Jaunākie raksti

Facebook piedāvā lietotni BARS, kura ikvienam ļauj būt par reperi

Mūsdienu lietotņu pielietojumam nav robežu, jo Facebook testa režīmā ir palaidusi lietotni BARS, kura ikvienam uz brīdi ļauj izmēģināt...

“Twitter” nāk klajā ar “Super Followers” funkciju, kas ļaus gūt ienākumus no sekotājiem

"Twitter" ir izziņojis divas jaunas funkcijas, kuras kaut kad varētu papildināt vietnes satura sniegtās iespējas. Pirmā no tām ir...

“Ford Mustang Mach-E” sevi lieliski apliecina uz Vācijas autobāņiem

Elektroauto ekspluatācijā pagaidām ir divas ļoti nopietnas problēmas, kas ievērojami ierobežo šo mašīnu lietošanas ērtumu - liels ātrums un,...

Atlikto testu dēļ “Virgin Galactic” kosmosa tūrismu varētu uzsākt vien 2022. gada sākumā

Izskatās, ka kosmosa kompānijai "Virgin Galactic" ar gatavošanos kosmosa tūrisma uzsākšanai pagalam neveicas. Jau decembrī, kad motora aizdedzes kļūmes...

“Coinbase” stūrē publiskas kompānijas virzienā

Kriptovalūtu tirdzniecības uzņēmums "Coinbase" nolēmis kļūt par publisku kompāniju. Uzņēmums ceturtdien, 25. februārī, ASV Vērtspapīru un biržu komisijā iesniedza...



Rīgas Biržas, uzņēmuma Mailigen un inkubatora TechHub Riga vadītāji atzinuši, ka grāmata “Kolektīvais ģēnijs”, ko ar Lattelecom atbalstu 6. novembrī izdeva “Lauku Avīze”, ir mūsdienu biznesa literatūra, kas šobrīd aktuāla visiem Latvijas uzņēmējiem vai organizāciju pārmaiņu vadītājiem. Arī tādi starptautiskie mediji kā The Business Insider, The Washington Post, Inc Magazine u.c. šogad to atzinuši par vienu no izcilākajām grāmatām biznesa jomā.

Mākslas muzeja Rīgas Birža vadītāja Daiga Upeniece par grāmatu saka: „Tā ir vērtīga lasāmviela katram, kurš vēlas sava uzņēmuma izaugsmi. Īpaši tiem, kuri nolēmuši sākt jaunu biznesu vai nobrieduši pārmaiņām stabilā un nedaudz rutīnas pārņemtā organizācijā. Grāmata „Kolektīvais ģēnijs” ir kā eksperimentu virkne, kas liek nonākt pie pārsteidzošiem secinājumiem. Lasot radās vēlme dalīties iespaidos ar mūsu mākslas muzeja pieredzi, kļūdām un jauno projektu apjoma pārdrošumu. Tāds laikam arī ir grāmatas mērķis – atrast un nesaudzīgi novērtēt sevi, lai pāraugtu jaunā kvalitātē, vai arī saprast, ka ceļš, ko ejam, tik tiešām ir pareizs.”

„Īpaši aktuāla un vērtīga ir grāmatas praktiskā pieeja, ar konkrētiem piemēriem demonstrējot inovāciju iedzīvināšanas procesu, tostarp komandas motivēšanu pieņemt lēmumus par inovācijām ierobežota budžeta, saspringtu termiņu un nedefinētas uzņēmuma struktūras apstākļos,” par grāmatu stāsta Juris Gulbis, Lattelecom valdes priekšsēdētājs.

„Lasot grāmatu, man prātā nāca salīdzinājums, ka patiess līderis ir kā hokeja čempionāta organizators, komandas galvenais treneris un tiesnesis vienlaicīgi. Organizatoram jārada apstākļi un vieta, kur spēlēt, trenerim ir jārūpējas, lai komanda grib un var uzvarēt, un tiesnesim jāsvilpj, kad notiek pārmetiens vai ir nomesti cimdi un sākas kautiņš,” saka Jānis Rozenblats, uzņēmuma Mailigen, vadošā e-pasta mārketinga pakalpojuma sniedzēja Latvijā, vadītājs. „Pamatā spēlē piedalās komanda, ar kuru notiek sadursmes un stratēģiska saspēle, lai virzītos pretī kopējam mērķim. Tas tad arī ir tas kolektīvais sasniegums, ģenialitāte un inovācija.”

Alise Lezdiņa, informācijas tehnoloģiju inkubatora TechHub Riga vadītāja, papildina: „Viens no maniem mērķiem ikdienā ir radīt atvērtu un komunikācijām bagātu vidi, lai iesācējuzņēmumi (startups) būtu motivēti savstarpēji sadarboties. Prieks redzēt, ka šāda veida metodes tiek atspoguļotas arī biznesa literatūrā. Grāmatā „Kolektīvais ģēnijs” minētās metodes var palīdzēt jebkuram vadītājam uzlabot savas komandas radošo potenciālu un sasniegt veiksmīgus rezultātus.”

Grāmatas centrā ir modernās vadības principi. „Kolektīvais ģēnijs” stāsta par inovāciju vadības veiksmes priekšnosacījumiem mūsdienu pasaulē, kas strauji mainās. Grāmata apskata vairākus spilgtu līderu darbības piemērus. eBay, Google, Pixar Animation Studios, Volkswagen, Pfizer atklāj vadītāju stratēģisko domāšanu inovāciju ieviešanā.

Izcilā pētniece Linda A. Hilla (Linda A. Hill) kopā ar kādreizējo Pixar studijas tehnoloģiju ģēniju Gregu Brando (Greg Brandeau), Masačūsetsas tehnoloģiju institūta pētnieci Emīliju Trūlavu (Emily Truelove) un grāmatas „Priekšniekam būt” (Being the Boss) līdzautoru Kentu Lainbeku (Kent Lineback) darbā atklāj, ka inovāciju vadība prasa īpaša veida līderību, kas ļauj vaļu un vienlaikus ierobežo organizācijas cilvēku „kolektīvo ģenialitāti”. Grāmatā stāstīts, kā risināt mūsdienu inovāciju dilemmas un kā sekmēt radošo domāšanu ierobežotos izpildes termiņos.

Grāmata „Kolektīvais ģēnijs” būs pieejama grāmatu veikalos visā Latvijā. Tā izdota par godu Lattelecom ikgadējai starptautiskajai konferencei „Bizness un radošums”, kas norisinājās š.g. 6. novembrī. Lai sekmētu inovatīvu biznesa vidi, iedvesmojoties un mācoties no pasaules izcilākajiem talantiem, Lattelecom kopš 2006. gada katru rudeni rīko starptautisku konferenci par jaunākajām tendencēm ekonomikā un sabiedrībā. Ilglaicīgs ieguldījums ir pasaulē novērtētas biznesa literatūras izdošana latviešu valodā, lai inovācijas, stratēģiska un radoša domāšana kļūtu par uzņēmēju pašu sarūpētu dāvanu Latvijai simtgadē 2018. gadā.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: