Pagājušās nedēļas nogalē Bite Latvija vadītājs Freds Renčaks uzrunāja Latvijas IT jomas medijus un uzaicināja uz preses brokastīm ar intriģējošu nosaukumu “Runāsim tiešu valodu”. Ielūgumā tika norādīts, ka pasākumā tiks runāts par uzņēmuma 2014. gada finanšu rādītājiem un tendencēm mobilo sakaru tirgū Latvijā, kā arī par tuvākajiem Bites plāniem tīkla attīstībai. Pasākuma apraksts izklausījās gana interesants, lai to nelaistu garām. Kā nekā Bite ir viens no trijiem lielākajiem Latvijas mobilo sakaru operatoriem, kas mūžīgi paliek abu pārējo konkurentu “ēnā”.

Uz pasākumu aizgāju, noklausījos Freda Renčaka runu un tā mani pārsteidza. Pierasts, ka Bite, lai arī dažkārt savāda savā komunikācijā ar klientiem (kā nekā “Citāda kompānija”), tomēr ir relatīvi klusa un mierīga, kad jārunā par konkurentiem. Tomēr šī prezentācija bija būvēta uz vairāku ar Biti saistītu mītu atspēkošanu un nebaidoties saukt vārdos konkurentus un to vadītāju izteikumus.

Iesākumā mazliet par Bites finanšu rezultātiem

Pasākumā tika izplatīta informācija par Bites 2014. gada 3. ceturkšņa finanšu rezultātiem. Salīdzinot ar 2013. gada 3. ceturksni Bites pēcapmaksas klientu skaits pieaudzis par 16%, kopumā sasniedzot 500 665 klientus. Kopējie ieņēmumi palielinājušies par 2% līdz 15.4 miljoniem eiro. Peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas jeb EBITDA palielinājusies par 23%, sasniedzot 3.4 miljonus eiro. (Papildus lasāmviela par LMT un Tele2 svaigākajiem finašu rezultātiem).

Freds Renčaks, Bites vadītājs Latvijā: “Esam priecīgi par katru no gandrīz 6000 jaunajiem Bites klientiem, kas vidēji katru mēnesi šogad pie mums pārnāk no citiem operatoriem. Kopumā tas ir divas reizes vairāk nekā mūsu konkurentiem. To varu izskaidrot tikai tā, ka mūsu esošie klienti iesaka Biti, jo ir apmierināti ar mūsu pakalpojumiem. Finanšu rādītāji turpina uzrādīt labus rezultātus – Bites EBITDA 3.ceturksnī sasniegusi 3,4 miljonus eiro, kas ir par 23% vairāk nekā pagājušā gadā. Runāsim tiešu valodu – salīdzinot ar konkurentiem, šobrīd esam vienīgais mobilo sakaru operators, kam ir pārliecinoša izaugsme.”

[youtube=http://youtu.be/T-dcJAllSG4]

Mīts 1: Bite zaudē naudu visus pēdējos 7 gadus

Tagad ķeramies pie mītiem par Biti un Freda mēģinājumiem tos atspēkot ar viņa rīcībā esošajiem faktiem un citu informāciju. Piedāvāju apskatīt Bites viedokli un izrāvumus no Freda prezentācijas. Manuprāt, ir svarīgi uzklausīt visu tirgus spēlētāju teikto, lai pēc tam var analizēt šos izteikumus un “pacelt augšā” pēc kāda laika.

Sabiedrībā valda uzskats (arī es esmu par to daudz dzirdējis), ka Bite neko nepelna un visu laiku cieš zaudējumus. Īpaši viegli šādam mītam noticēt ņemot vērā, ka tas ir relatīvi jauns tehnoloģiju uzņēmums un tipiski visi jauni uzņēmumi kādu laiku strādā ar zaudējumiem. Tik tiešām, no 2007. gada līdz pat 2010. gadam Bite Latvijā zaudēja naudu, tomēr jau no 2011. gada spēj ar katru gadu nopelnīt vairāk. Grafikos zemāk ir runa par EBITDA rādītāju, jeb peļņu pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas. To savos preses materiālos norāda arī konkurenti, tāpēc mums ir iespēja salīdzināt konkurentu finanšu stāvokli.

2014-10-29_1515

Tālāk seko pirmais dzēlīgais salīdzinājums ar konkurentiem. Mūs, kā ar šiem uzņēmumiem nesaistītus cilvēkus, vairāk gan interesē kopējās tendences un tās rāda, ka gan LMT, gan Tele2 peļņa ar katru gadu samazinās. Interesanti, ka Tele2 šī peļņas rādītāja samazinājums ir mazāks. Visi trīs grafiki ir salīdzināmi un tajos varam redzēt, ka Bite peļņas rādītājs šobrīd ir augošs, bet abu konkurentu samazinās. Šeit gan ir jāņem vērā tas, ka LMT un Tele2 lielus līdzekļus investē 4G tīkla izbūvēšanā.

2014-10-29_1643

Mīts 2: Bites klientu skaits pārstājis pieaugt

Atsaucoties uz LMT prezidenta Jura Bindes pirms gada teikto, ka Bites klientu skaits vairs nepieaug, Freds cēla galdā nākamo slaidu, kurā parādīja Bites klientu skaita informāciju par pēdējiem pieciem gadiem. Un tas joprojām turpina pieaug. Interesi raisa abu pārējo operatoru klientu skaita izmaiņas, kas kopsumā ar katru gadu kaut kāda iemesla dēļ pieaug. Šeit gan uzreiz jānorāda, ka visiem trīs operatoriem atšķiras klienta skaitu uzskaites metodoloģija un tas paver plašas izpausmes iespējas preses relīzēs. Bet nu redzam, ka Bites klientu skaits turpina pieaugt.

2014-10-29_1653

Nākamais slaids ir vēl interesantāks. Freds uzskata, ka liela daļa no LMT aiziet gribošo klientu tiek novirzīti uz LMT paspārnē darbojošos Amigo. Un kāpēc gan ne? Tīkls joprojām paliek no LMT, taču izmaksas (kas tipiski ir no LMT aiziet gribētāju svarīgākais arguments) būtiski zemākas.

2014-10-29_1701

Mobilo operatoru sakarā bieži vien tiek runāts par klientu “staigāšanu”. Tie dažādu iemeslu dēļ (tipiski zemākas pakalpojuma cenas meklējumos) mēdz mainīt operatoru. Tagad tas notiek ātri (pie tam saglabājot numuru) un ir cilvēku kategorija, kas operatoru maina katru reizi, kad kaut kur parādās zemākas cenas. Zemāk redzamajā slaidā Bite mēģina parādīt kuri operatori zaudē un kuri iegūst klientus. Tie operatori, kas atrodas virs strīpas, klientus iegūst. Es pieņemu, ka krāsas apzīmē operatorus (oranžs – LMT, dzeltens – Tele2 un sarkans – Amigo). Pēc šī slaida varam redzēt, ka klienti pārsvarā iet prom no LMT un iet pie Bites. Interesanti, ka 2014. gada vidū lielāku klientu zaudēšanu piedzīvojis Tele2 un tas visdrīzāk saistīts ar tarifu celšanu.

2014-10-29_1715

Mīts 3: Bitei ir sliktāks pārklājums un nav sakaru ārpus Rīgas

Šis arī ir ļoti plaši aprunāts jautājums un noteikti katram lasītājam būs sava pieredze ar visiem trīs operatoriem. Ja dzīvojam Rīgā, tad var uzskatīt, ka visiem trīs operatoriem pārklājums ir līdzīgs un pietiekami kvalitatīvs, taču situācija var dramatiski mainīties līdzko izbraucam ārpus galvaspilsētas robežām. Bite inženieri regulāri pārbauda sava un konkurentu tīklu kvalitāti un svaigāko izbraucienu dati apkopoti tabulā zemāk. Te vienādos apstākļos (testa ierīcē vienlaicīgi ievietotas visu trīs operatoru SIM kartes un vienlaicīgi tiek veikta tīkla testēšana) mēģināts salīdzināt visu trīs operatoru UMTS (3G) tīkla kvalitāti saprotamos terminos – vai telefons (balss sakariem) ir lietojams iekštelpās, mašīnā un cik plašā teritorijā nebūs pieejami sakari. Bites pētījuma rezultāti parāda, ka iekštelpās visā Latvijā vislabākais tīkls ir LMT, pārvietojoties Bitei un visvairāk problēmu ar pārklājuma/sakaru neesamību būs Tele2. Tamdēļ klāt arī zobošanās par Tele2, kas savās reklāmās uzsvēra, ka viņiem ir labāks tīkls par LMT.

2010. gadā es pats krustām šķērsām izbraukāju Rīgu un mēģināju noskaidrot kuram operatoram ir vislabākais mobilā interneta pakalpojums (datorā). Toreiz uzvarētājs bija Bite. Domāju, ka būtu interesanti pētījumu atkārtot un palūkoties kādi dati būtu šoreiz, kad mobilā interneta lietotāju skaits ir būtiski pieaudzis un tīkli kļuvuši krietni noslogotāki.

2014-10-29_1721

Mīts 4: Bitei nepieder sakaru torņi

OK, šis ir interesants mīts, jo es neesmu dzirdējis runas, ka Bitei nepieder savi torņi. Tomēr Bites ausīs ir nonākušas šādas baumas un klāt slaids, kas tās atspēko. Bitei pieder ~640 bāzes stacijas un interesanti, ka Latvijā tik pat kā nav pieņemts vienu torni dalīt starp vairākiem operatoriem (pat par naudu). Tādējādi varam redzēt skatus, ka pavisam blakus uzslieti vairāki torņi dažādu operatoru. Aprunājoties ar Bites tehnisko direktoru Gintas Butenas, noskaidroju, ka Lietuvā torņu dalīšana ir ierasta prakse.

2014-10-29_1732

Mīts 5: Bite neplāno piedāvāt 4G mobilā interneta pakalpojumus

Kamēr LMT pirmais oficiāli sāka piedāvāt 4G (LTE) mobilā interneta pakalpojumus komerciālā režīmā Latvijā un šogad šajā ziņā sarosījies arī Tele2 (tiesa, šeit pagaidām tīkls ir vairāk kā mārketinga triks nevis reāli pieejams pakalpojums), tikmēr Bite līdz šim nebija skaidri izpaudis savus plānus 4G tīkla ieviešanā. Šodien Freds Renčaks publiski pateica, ka sākot ar Rīgu un tās apkaimi Bite uzsāks 4G pakalpojumu piedāvāšanu nākamā gada sākumā (pirmajā ceturksnī). Viņš norādīja, ka 4G iesākumā būs pieejams tikai dažos apgabalos (tas arī nebūs pārlieku lēts pakalpojums), taču tur kur tas būs pieejams, tas būs patiešām augstā līmenī.

Bite sola, ka viņu 4G pakalpojums būs tikpat ātrs un ātrāks par LMT piedāvāto pakalpojumu un tiks izmantota LTE Advanced tehnoloģija, kas testos Lietuvā šovasar spēja sasniegt 250-280 Mbps lielus lejupielādes ātrumus. Bite gan joprojām uzsver, ka Latvijā ir maz 4G ierīču (nepilni 2-3% pirms 6-8 mēnešiem) un lielai daļai 4G telefonu šī tīkla atbalsts ierīcē pat nav ieslēgts (šim es gan nepiekrītu).

2014-10-29_1749

2014-10-29_1750

Mīts 6: Bites bezmaksas datu pārraide noteiktām aplikācijām ir tikai mārketinga triks

Bite jau labu laiku vairākām populārām aplikācijām neveic datu pārraides uzskaiti un klienti tās var izmantot pilnīgi par velti. Daļa aplikāciju īpaši daudz datus nepatērē (piemēram, bankas aplikācijas), tāpēc daudzi (atzīstu, ka arī es) to mēdz dēvēt par mārketinga triku. Tomēr tas nav viss, jo ir aplikācijas, kas būtiski patērē datus. Viens piemērs ir Facebook aplikācija, kas līdz ar video automātisku atskaņošanu sākusi patērēt ievērojamu datu apjomu. Nu jau mēnesī Bites klienti par velti izmanto vairāk nekā 2 terabaitus datu. Tas nav maz un tāpēc vietā Freda jautājums par to cik daudz bezmaksas datu piedāvā konkurenti.

Iepriekš jau vēstījām par to, ka VAS “Latvijas Valsts ceļi” noslēgusi sadarbību ar populāro sociālās navigācijas servisu Waze un pievienos Latvijas ceļu stāvokļa un remontdarbu informāciju. Freds uzsvēra, ka Waze aplikācijas datu pārraides piedāvāšana par velti ir bijusi svarīga tāpēc, ka šī aplikācija ir ļoti noderīga un Rīga joprojām ir otra aktīvākā Waze lietojošā pilsēta Eiropā.

2014-10-29_1809

Mīts 7: Bite pieder Vodafone vai LMT

Arī šis mīts man iepriekš nav īsti dzirdēts, tomēr laikam par to ir jautājumi. Tad nu skaidrībai, Bite (Latvijas un Lietuvas operatori) 100% apmērā pieder Mid Europa Partners investoru grupai.

Mīts 8: Bite netirgo Apple iPhone un citus jaunākos “gadžetus”

Freds pastāstīja, ka daļai klientu citu operatoru veikalos mēģina iestāstīt, ka Apple iPhone viedtālruņi nemaz nedarbojas Bite tīklā. Tās, protams, ir muļķības un Bites tīklā ir diezgan daudz aktīvu iPhone lietotāju. Freds teica, ka to skaits pārsniedz Cēsu pilsētas iedzīvotāju skaitu, tātad vairāk nekā 17 451. Lai arī vienīgais oficiālais iPhone pārdevējs Latvijā ir LMT, tomēr arī Bite (tāpat kā Tele2) ir uzsācis jaunā iPhone 6 pārdošanu. Tiesa, šeit jaunais iPhone 6 maksā ļoti daudz.

Sausais atlikums pēc šī pasākuma – Bitei atgriežas runas spējas

Interesanti! Teikšu, ka ar Biti pēdējos gados man nav gājis viegli, jo nav bijis skaidrības kurš uzņēmumā atbild par medijiem un liela daļa pēdējo gadu Bites rīkoto pasākumu ir bijuši ar diezgan mazu pievienoto vērtību. Salīdzinājumam, šī rīta Freda uzruna bija kas diametrāli pretējs. Joprojām seksīgākas nav kļuvušas sarunas par uzņēmumu finanšu rādītājiem un klientu skaita izmaiņām, taču tagad vismaz tika sniegts plašāks skatījums nebaidoties aizskart konkurentus, kas pēdējos gados ir bijuši gana dzēlīgi par tirgus jaunpienācēju. Protams, augstāk minētos Bites prezentācijas slaidus (bez papildus informācijas ievākšanas un analīzes) nevajadzētu uzskatīt par baltu un pūkainu patiesību, tomēr vismaz beidzot kāds operators runā par lietu un tādā formā, kas ir saprotama cilvēkiem (un arī medijiem). Ceru, ka stafetes kociņu (varbūt gan atmetot ne vienmēr vajadzīgos asumus) pārņems arī abi pārējie operatori un arvien aktīvāk vēstīs par klientiem noderīgiem (arī izdevīgiem) pakalpojumiem un jēgpilnas inovācijas piemēriem. Šis pasākums manī raisīja vēlmi pašam pārbaudīt kāda šobrīd ir visu trīs operatoru pakalpojumu kvalitāte un ar interesi pavērot kā Bitei veiksies ar 4G tīkla ieviešanu. Ar 3G tīklu (tajās vietās kur tas bija) šim operatoram tas izdevās lieliski un tas liek domāt, ka arī šoreiz tehniskie ļaudis zina, ko un kā rīkoties. Kas zin, varbūt pēc gadiem diviem vēlreiz varēšu mainīt savu mobilo sakaru operatoru.

Latvijas telekomunikāciju tirgus ir sasodīti mazs, tomēr kvalitatīvu tīklu izbūvei nepieciešamās investīcijas ir milzīgas. Tāpēc cīņa par klientiem ir ļoti sīva un daļā gadījumu operatori cīnoties par jaunajiem klientiem mēdz piemirst par saviem ilggadējiem un lojālajiem klientiem. Tas nav pareizi, jo tieši šie klienti taču ir tie, kas uzņēmumam nodrošina dienišķo maizi. Novēlu, lai visi trīs operatori par esošajiem klientiem atcerētos ikdienā nevis tikai brīžos, kad tie piesaka pāreju pie konkurenta.

34
Leave a Reply

avatar
21 Comment threads
13 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
30 Comment authors
AsmodeusMarcis BuhholcsekjanisNaurelijs Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Aigars Cepītis
Guest
Aigars Cepītis

Bite prezentācija = spēcīga, ar konkrētiem datiem nevis BLA BLA BLA.Prieks, ka esmu Bite klients ;)

Remarx
Guest
Remarx

Laipni lūdzam uz Mazalves pagasta Ērberģi un nāksies vien meklēt Bitei alternatīvu, jo vienkārši zonas nebūs. Ir Tele2 Latvija ir LMT ir Omnitel un vāja tele2 Lietuva. Cik ir zvanīts un lūgts solījumi no viņu puses pēc pārklājuma pēdējos piecus gadus ir bijuši tukši. Tā nu izmanto šos divus, jeb mežā ejot jāņem līdzi rācijas lai nepaliek vispār bez sakariem.

Jānis
Guest
Jānis

Man pierīgā, precīzāk Upeslejās (tas ir padsmit km no rīgas), bite nodrošina edge ar 11 kbps ātrumu. Citur labāk.
Turklāt 3G pieejamība nenozīmē to pašu kas 3G ātrumu. Latgales laikos 3G pilna zona….ātrums 2-3 kbps.

deni2s
Guest
deni2s

Jāni, tele2 turpat arī arī ir problēmas ar zonu un lmt tieši tāpat vairāk par edge no turienes nevar dabūt. 2km tālāk lmt pat stabilus balss sakarus telpās nespēj nodrošināt.

Birka
Guest
Birka

Esmu ar šogad pārgājis uz BITI ar 2 numuriem, pēc kāda laika iespējams uzrakstīšu uz sevi Bitē vēl 2.
Apmierināts pilnībā. Protams, neaizmirsīsim, ka daudzi ir pārgājuši, jo BIte piedāvā pusgadu nemaksāt par sarunām. kas ar patīkami.

opa
Guest
opa

lmt wannabe miljonariem viss po, churelji garaaki, ja lmt sim karte, a to kompleksi srazu.

Uvis Muižnieks
Guest
Uvis Muižnieks

Diez gan interesants raksts un vai tekstā nav kļūda – “Pasākuma apraksts izklausījās gana interesants, lai to palaistu garām.” Manuprāt, tur būtu ne-palaistu garām. Dati interesanti, klientu skaitam,gan jau tas komentārs par cik tad cilvēki Latvijā ir tāds vienkārši “fun” tipa , visiem zināms,ka viens cilvēks nav piesaistīts vienam operātoram tikai. Ar pārklājumu vēl aizvien izskatās ka nav tik labi kā varētu būt un pārklājuma vasara tāds mārketings vien bijis.. Ātrais 4G gan varētu būt interesants pasākums..redzēs kas sanāks, savulaik ar ātro 3G mani par klientu uz 1-2 gadiem dabūja, bet tad tīkls nespēja izturēt lietotāju skaitu … redzēsim vai… Read more »

davfreim
Guest
davfreim

Par to brīvo internetu, kuru bite dod klientiem un LMT un citi nedodot, tie nu gan ir melki, LMT visiem ir 50MB par brīvu katru mēnesi + pēc to iztērēšanas vari lietot internetu ar ierobežotu ātrumu bezgalīgi, esmu pats pārtērējis 250 MB (+50MB) 300MB, nereti katru mēnesi vismaz 150MB no LMT tērēju bezmaksas…

Un ir ļoti nekorekti teikt, ka konkurenti zaudē naudu, protams, ka nebūs peļņa, ja LMT iegrūda 4G internetā tikko lielas summas, Tele2 jau arī kaut ko tak ieguldīja 4G tīkla izveidē.

dzhonsons
Guest
dzhonsons

Pastāsti, lūdzu, kā izmainās “peļņas cipariņš”, tērējot esošu naudu tīkla attīstībā? LMT tur var iegrūst kaut visus savus līdzekļus, bet nopelnīs tik, cik nopelnīs. Ne tā?

Žīīīžīī
Guest
Žīīīžīī

bite jaunajiem klientiem vel aizvien dāvanā dod tādu kā ārējo akumulatoru priekš telefona?

es
Guest
es

Mhm…. tikai mans nestrādā :’D

Skyforger
Guest
Skyforger

Gribētu precizēt- vai runa ir par numuriem- pieslēgumiem vai klientiem. Tas nav viens un tas pats. Jautājums ir arī par ARPU rādītāju, protams, nebrīnos, kāpēc šos rādītājus ne pārāk gribas rādīt. Rakstā nepieciešams labot :”Visi trīs grafiki ir salīdzināmi un tajos varam redzēt, ka Bite peļņas rādītājs šobrīd ir augošs, bet abu konkurentu samazinās. Šeit gan ir jāņem vērā tas, ka LMT un Tele2 lielus līdzekļus investē 4G tīkla izbūvēšanā.” Šāda veida investīcijas visticamākais, ka tiek nobāztas uzņēmuma kapitālieguldījumos, līdz ar to EBITDA rādītāju neietekmēs vai ietekmēs nebūtiski (ietekmēs naudas plūsmu). Kopsavilkumā man kā finanšu jefiņam šķiet, ka Bite paņēmusi… Read more »

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Kuri ir tie interesantie rādītāji, kurus būtu vērts uzprasīt gan Bitei, gan abiem pārējiem operatoriem?

Skyforger
Guest
Skyforger

Uzņēmuma efektivitātes rādītāji, bet tagad atcerējos, ka tos arī pats var dabūt, kurš grib, no publiskajiem gada pārskatiem :)

Piemēram, es tos 2tb bezmaksas izdalītos datus redzu kā negūtās peļņas iespēju. Un derētu salīdzinājums ar citiem operatoriem, jo pateikt jau viegli, ka mums ir 2TB, bet mēs varbūt neuzzinām, ka konkurentiem ir 5x vairāk, piemēram.

Prezentācija jau kopumā ir ok, un sniedz ieskatu kādā virzienā kompānija skatās, kā arī kļūst tuvāka saviem klientiem.

Apsveicama ir vēlme nākt un runāt, kā Bite to dara, bet skatīties vajag kritiski, jo ir lietas, kas līdz galam netiek pateiktas.

Bleedis Razbainieks
Guest
Bleedis Razbainieks

Datu pārraide ārpus Rīgas ir “sūdīga” visiem operatoriem!
Šovasar pārbaudīts!

Uvis Muižnieks
Guest
Uvis Muižnieks

Nu jau nu, vasarā gulēju teltī ārā 3G zonā un Pasaules Kausu futbolā dzīvajā skatījos ar LMT internets datorā. Nemaz nerunājot par to ka “laukos” 4G ir labāks nekā pilsētā, jo noslogojums mazāks!

Laucinieks
Guest
Laucinieks

Par cenām sajūsmā neesmu, bet neko sakarīgāku par LMT personīgi neesmu atradis. Izmēģināts viss pēc kārtas. Godīgi? Biti es negribu vairs redzēt ne acu galā! Ar viņu līdzšinējo attīstības politiku negribēšu vēl ilgi. Bizness ir laba lieta, taču par piegādāto fufēli maksāt netaisos.

Kristaps K.
Guest
Kristaps K.

Kā kur. Ceļā Rīga-Balvi uz šosejas šovasar PK futbolā spēli ar LMT 4G visā visumā varēja skatīties, tikai brīžiem raustījās (atceramies arī, ka pie 100 kmh un lielāka pārvietošanās ātruma datu pārraides ātrums krītās). Balvu rajonā, ap 5 km no pilsētas pie mājas bija tikai sūdīgs 3G, simts metrus tālāk pirtiņā – normāli, jebšu sūdīgs 4G (ap 3 Mbps).

mustafakts
Guest
mustafakts

Bite ta bite, normali iedzēla un gan jau Mele2 tulīt jēlus plakātus uzkarinās pa visu latviju noliekot Biti(kā tas jau bija nesen tik neatceros vai pret LMT vai pret Biti) un jutīsies vareni, nevis kompānijas galvas rādīs reālus datus… Visvairāk interesē tas ‘4G’ pēc teiktā šķiet, ka viņiem būs īpašs atsevišķs ‘4G’ tarifu plāns, kurš vairs nebūs tik draudzīgs kabatai(7.80Eur/mēn pa bezlimita zvaniem/sms+1gb dati un brīvās aplikācijas), nevis vienkārši piedāvās visiem klientiem un tiem kuriem ir 4G telefoni tie lietos…. Viņi tur vareja drusk skaidrāk pateikt, bet nu prieks ka arī bite tomēr zem aizsega so 4G ieviesa un palaidīs… Read more »

KKTK
Guest
KKTK

Kad meklēju pārnēsājamu GPRS rūteri un mazapjoma internetu – Bite nesanāca lētākā. Un vispār – viņi tādis savādi… :D

Ēriks
Guest
Ēriks

Man šķiet, ka LMT vienīgais atbalsta dažādus projektus, tāpēc izvēloties LMT, tu arī tos atbalsti. Tagad labiekārto ciematus utt.

mangusts
Guest
mangusts

Lietoju biti apmēram gadu. Ikšķilē, 2x km no Rīgas. Pašā centrā zona knapi divas strīpas. Sazvanīt bieži var tikai ar otro reizi. Pārtrūkst zvani utt. Cik esmu runājis ar draugiem kas lieto biti, tad šāda problēma ir jau gadiem. No bites tikai tukši solījumi risināt problēmu.

Nospļāvos un pārgāju uz LTM, maksāju vairāk, bet problēmas ar zonu vairāk nav. Vienīgi ar trafiku žmiedzas maitas :D

Marcis Buhholcs
Guest
Marcis Buhholcs

Bite tiešām ir Citāda. Tā arī dzīvo savos 3G megapriekos, neredzot, ka galvenā cīņa par klientu ir pārmetusies no telefoniem un planšetēm uz mājas internetu 4G lauciņā, kurš ar Lattelecom svētību (privātmājām optiku nevilksim nekādos apstākļos ni un ni!) ir atdots mobilajiem operatoriem apēšanai, jo patreizējo LTC attieksmi pret DSL abonentiem var raksturot kā “ir DSL abonents, ir problēma, nav DSL abonenta, nav problēmas”. LMT 4G lauciņā ir pirmie un paguvuši sarīties tādu klientu daudzumu, ka ne vienā vien vietā tornis ir pārslogots un nepieciešama paplašināšana. Piedevām pēdējā akcija Bites un Tele2 klientu pārvilināšana liecina ka LMT nolēmis kalt dzelzi… Read more »

janis
Guest
janis

LMT tagad ir beztermiņa līgumi…

Marcis Buhholcs
Guest
Marcis Buhholcs

Zinu, taču man jau par vēlu :) Jebkurā gadījumā tuvākā gada-divu laikā nekādu būtisku 4G progresu no citiem operatoriem savā dzīvesvietā negaidu. Taču LMT vēlme dot 4G bez jebkādām ilgtermiņa saistībām vēlreiz apliecina viņu ļoti nopietnos nodomus 4G mājas interneta lauciņā. Kā arī to, ka viņi ir lieliski sapratuši, kur ir naudas lauciņš nākotnei. Ne jau ar 1000 bezmaksas SMS, megapriekiem un sazincikstundām bezmaksas pļāpāšanas mobilie operatori var pelnīt un piesaistīt jaunus klientus. Šie lauciņi paliek par “bezmaksas bonusu” pie iegādātā telefona/SIMkartes. Galvenā cīņa būs par mobilo 3Play mājās. Kurš piedāvās labāku paketi komplektā ar labu pārklājumu un labu ātrumu… Read more »

TX
Guest
TX

Faktiski Bite ne tikai neatspēkoja galveno mītu, bet pat apstiprināja – Bitei nav naudas 4G nepieciešamajām investīcijām. Kāda jēga salīdzināt EBITDA, ja Bitei 13. gadā zaudējumi bija 876 kiloeiro. Attiecīgi “Viņš norādīja, ka 4G iesākumā būs pieejams tikai dažos apgabalos (tas arī nebūs pārlieku lēts pakalpojums)” ir signāls, ka 4G Bitei būs nevis kā datu pamattehnoloģija kā LMT, bet atsevišķas teritorijas, pie tam ar speciālu tarifu. Bez tam – kur palikusi 2010. gada lielīšanās, ka jaunās Huawei stacijas būs 3G un 4G izmantojamas – tik programmu jānomaina? Un no tās pašas sērijas – a kredīts Huawei ir atdots? Savukārt publicētā… Read more »

Reālists
Guest
Reālists

Izskatās, ka BITE ir superefektīva kompānija: no 15M EUR apgrozījuma 9M EUR ir EBITDA. Iespaidīgi. Tas vai nu nozīmē, ka BITE kaut ko fleitē, vai arī viņu klienti baigi pārmaksā. Papildus, pieņemsim, ka EBITDA ir 9M EUR, tas nozīmē, ka NETO peļņa varētu būt ap 3M EUR. LMT uz doto brīdi ir investējis 85M EUR, tas nozīmē, ka, ja BITE visu peļņu novirza tikai 4G attīstībai, tad paies 28 gadi, lai sasniegtu pašreizējo LMT pārklājumu. Tas protams ir lineāri rēķināts, un naudas plūsmai ir nedaudz cita struktūra, bet savas iezīmē šādas tādas nesakritības ar plāniem.

UrbanAstronaut
Guest
UrbanAstronaut

Bite vēl joprojām ir lielākais zaudētājs pēc EBITDA , pēdejos gadus tikai pozitīva bilance, kamēr Tele2 un LMT EBITDA sarūk , tomēr katru gadu ir pozitīva EBITDA kā arī ļoti svarīgi ir ņemt vērā faktu , ka šie divi operatori attīsta 4G tīklu. Varbūt Bite gaida , kad EK pieņems lēmumu, kad lielajiem operatoriem ir jāļauj iznomāt savu tīklu citiem operatoriem kā to uz doto brīdi ir piespiests darīt Lattelecom , kurš ir investējis lielas investīcijas optiskā tīkla izbūvē un tagad par sviestmaizi ir jāizzīrē citiem komersantiem .

vilnis salenieks
Guest
vilnis salenieks

pret šo kompāniju izveidojies riebums deļ neciešamajām reklāmām..

normis
Guest
normis

Jocīgi, jo BITE paši savā mājaslapā vēl nesen turēja Vodafone baneri, jo viņiem ar Voda ir kaut kāda īpaša sadarbība un zemākas roaming cenas. Man arī bija priekštats, ka Bites daļa pieder Voda.

normis
Guest
normis

Paskaties, kāda velna pēc tad te ir tik daudz Vodafone šajā lapā? http://www.bite.lv/lv/private/internet/prepaid

Naurelijs
Guest
Naurelijs

Labs mārketings, slikts pārklājums.

ek
Guest
ek

Aug 2014: 2618833 MB of free traffic

sanāk 2618833*8 = 20950664 Mbit/31dienā jeb
20950664/31/24/60/60 ==> 7,83 Mbit/sekundē

tātad uz visiem klientiem bite bezmaksas atvēl nepilnus 8Mbit/s (vidēji)
īstenībā tīrais štrunts. sanāk, ka lietotāji fb un vāzes nemaz tā neizmanto.

Asmodeus
Guest
Asmodeus

Tā kā ikdienā sanāk strādāt ar finansēm, tad šo to sajēdzu un bilancēm un finanšu rādītājiem. Šķiet, ka prezentācijā izmantoti speciāli atlasīti dati (cherry picking), nu tādi, kas izskatās labāki par konkurentiem. Tas gan, protams, nav nekas nosodāms. Skaidra lieta, ka kompāniju akcionāri paši spēs sarast kas un kā un diez vai viņiem acis aizmālēs ar pāris rādītājiem. Tātad finanšu rādītāji vairāk ir labas publicitātes radīšanai. Lai gan skatoties tikai uz peļņas grafiku, man būtu jāatbild kurā kompānijā es labprātāk būtu pircis akcijas. LMT būtu mana izvēle. Nez cik daudz Bite izmaksājusi dividendēs (zinu ka pats varu atrast, bet jautājums… Read more »