Esam daudz rakstījuši par autonomajiem vieglajiem auto, tomēr tie nav vienīgie, kas pārvietojas pa lielceļiem. Krietni nozīmīgāka ir komerctransporta kategorija, jo tā vistiešākajā veidā mūs gan pabaro, gan apgādā ar tik akūti nepieciešamajiem gadžetiem. Auto ražotāji arvien attīsta savu kravas automobiļu tehnoloģijas un Mercedes-Benz ir prezentējis “Future Truck 2025”, jeb nākotnes smagā auto prototipu.

Lai arī no malas raugoties tā formas atgādina diezgan parastu kravas auto, tas ir burtiski piepičkāts līdz malām ar modernām tehnoloģijām. Ierasto lukturu vietā tam ir gaismas diodes, kas spēj izstarot dažādu krāsu gaismu. Tiesa, lai to varētu brīvi izmantot satiksmē, jāiegūst par satiksmes drošību atbildīgo iestāžu atļaujas un svētība. Auto ir aprīkots ar dažādiem sensoriem un kamerām, piemēram, atpakaļskata spoguļu vietā vadītājs raugās displejos.

Reklāma

mercedes-benz-truck2

Auto ir aprīkots ar “Highway Pilot”, jeb lielceļa pilota autonomās kustības sistēmu, kas ļauj auto pārvietoties pilnīgi bez tā vadītāja līdzdalības. Ieslēdzot šo sistēmu, vadītāja sēdeklis pat pagriežas mazliet sāniski, lai šoferis var ērtāk izstiept kājas un paņemt rokās panelī iestrādāto planšetdatoru un palasīt ziņas vai pasūtīt sev pusdienas.

Daimler smago auto un autobusu nodaļas valdes loceklis Volfgangs Bernhards norāda, ka “Šī automatizētā sistēma nekad nenogurst, nesadusmojas un nekļūst neuzmanīga. Tā ir 100% precīza un tieša.” Tas ir labs arguments, jo katru gadu notiek liels skaits ceļu satiksmes negadījumu, kuros ir iesaistīti kravas auto un vairumā no tiem cieš vieglajos auto braucošie, tātad mēs. Tāpat robots spēs auto vadīt krietni ekonomiskāk nekā dzīvs cilvēks un automobiļiem, kas nobrauc miljoniem kilometru, tam ir milzu nozīme.

Mercedes-Benz Future Truck 2025

Mercedes-Benz Future Truck 2025

Uz lielceļiem, protams, ir relatīvi vienkāršāk realizēt autonomu braukšanu (zem riteņiem nemetas velobraucēji), taču šo jomu regulē ļoti strikti likumdošanas akti un tāpēc Mercedes-Benz pat gribēdami šādu auto šobrīd nevar laist pārdošanā. Tas pagaidām ir interesants prototips (tiesa, ne tik interesants kā Walmart WAVE), kas parāda kādi smagie auto pa koplietošanas ceļiem kursēs pēc desmit gadiem.

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=7bFc0rBoFY8]

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
5 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
rinzon

Un ja tādam softs nogļuko, tad arī pārējie mazie šķīdīs uz visām pusēm. interesanti, ka savā nāktones vīzijā par šoseju arī vieglie visi ir tikai Mercedes :) Nākotnē katram Mersedess, OK :)

Armands

Nu, brīdī, kad varēs statistiski parādīt, ka šādi auto taisa mazāk avārijas nekā cilvēki(kaut vai gļuku dēļ), tad droši vien mums pakāpeniski nemaz vairs neļaus pašiem sēdēt pie stūres. Un, ja tā ņem, tad jau cilvēki arī uz ceļa ir diez gan gļukaini. Nogļukos viena mašīna, otras mašīnas softs nostrādās, kā nākas, un izvairīsies no avārijas.

bombelats

Jā, soft jautājums šādos gadījumos ir īpaši aktuāls. Nu izmēģinājuma poligonā būtu dīvaini redzēt citu ražotāju auto.

rinzon

Šķiet, ka tā ir datorgrafika

he

un kas notiek slapdraņķi lietus/sniegs kombinācijā? kameras ātri var aizķept.