Web Analytics
More
    Reklāma

    Taizemē radīts robots, kas spēj sagaršot ēdienu

    Jaunākie raksti

    Nu jau gāztās Taizemes valdības premjerministrei Yingluck Shinawatra savos ārzemju braucienos acīmredzot tik ļoti pieriebies ēst to, ko dēvē par Taizemes virtuvi, ka viņa izteikusi patiešām interesantu izaicinājumu savas valsts tehnoloģiju un kulinārās mākslas guru. Proti, izveidojiet, lūdzu robotu, kas mācēs pateikt vai konkrētais ēdiens var tikt uzskatīts par autentisku Taizemes virtuves pārstāvi.

    Speciālisti pūlējās vaiga sviedros un radīja robotu, kas spēj “sagaršot” ēdienu un salīdzināt to ar iepriekš ieprogrammētām garšām. Tas zina kā ir jāgaršo īstai tom yum zupai vai pareizam karijam. Šī tehnoloģiju projekta galvenais uzdevums ir paaugstināt visā pasaulē radīto Taizemes virtuves ēdienu kvalitāti. Īpaši svarīgi tas ir valstīs, kur klasiskās ēdienu izejvielas un garšvielas aizvieto ar nepilnvērtīgām alternatīvām.

    Reklāma

    e-delicious-thai-food-machine-interface
    Robota “garšotāja” lietotāja saskarne

    Programma sevī ietver speciālu recepšu aplikāciju, oficiālu logo (uzlīmes ar to izmanto restorānos, kas veido “pareizus” ēdienus) un speciālu robotu, kam var mazā trauciņā pasniegt ēdienu un tas to izanalizē sniedzot savu vērtējumu 100 ballu sistēmā, kur 100 balles saņemtu ēdiens, kas garšo tieši tā kā tam būtu jāgaršo. Diemžēl robots nespēj pateikt kas ēdienam vainas un kā to uzlabot, ja netiek iegūtas 100 balles.

    Ierīce ēdienu “izgaršo” ar 10 sensoriem, kas uztver ēdiena garšu un smaržu, lai izveidotu tā digitālo aprakstu, ko var salīdzināt ar datu bāzē iekļautajiem. Ierīce maksā aptuveni 18 000 dolārus un to paredzēts tirgot ne tikai restorāniem, bet arī Taizemes vēstniecībām dažādās valstīs. Interesanti vai šādu robotu varētu pielāgot latviešu ēdienu testēšanai?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    LOOK
    30.09.2014 09:24

    Spriežot pēc desktopa bildes, ir nepieciešams vismaz kāds zinātniskais grāds, lai izanalizētu rezultātus.

    Reklāma