22.-24.augustā Rīgā norisinājās pirmā Digitālo start-up akadēmija, pulcējot 10 komandas un nozares ekspertus, lai trīs dienās pilnveidotu komandu biznesa idejas un akcentētu Latvijas start-up vides potenciālu. Akadēmija noslēdzās ar ideju prezentācijām investoriem un Furnny kā labākās komandas apbalvošanu.

26 pieteikumi, 10 vietas 

Akadēmijā tika aicināts pieteikties ikviens, kam bija vēlme mainīt digitālo pasauli – no blogeriem līdz jauniem mediju portāliem, no sociālajiem tīkliem līdz e-komercijas un patērētājorientētiem jaunuzņēmumiem. Kopumā par 10 akadēmijas vietām cīnījās 26 interesantas idejas, un žūrijas uzdevums bija izvēlēties vispiemērotākos dalībniekus. Izvēlētās komandas:

  • Eat With Pro – platforma, kurā ikviens uztura speciālists var publicēt savus izveidotos plānus un ikviens lietotājs var atrast vispiemērotākos plānus savu uztura mērķu sasniegšanā vai vienkārši jaunas idejas veselīgam un pareizam uzturam.
  • Meepl – aplikācija, lai atrastu un sazinātos ar līdzīgi domājošiem cilvēkiem, ar kuriem kopā apmeklēt restorānu/ kafejnīcu/ citu vietu vai pasākumu.
  • Lemonade – aplikācija, kas ļauj pircējiem atrast produktu pārdošanas vietas un cenas viņu viedtālruņos.
  • Plazalog – ātrs un vienkāršs veids, kā mājaslapu apmeklētāji var dalīties ar savām domām un sarunāties viens ar otru, izmantojot real-time komentāru sistēmu.
  • Quiq.ly – ikdienas asistenta aplikācija, kas palīdz veikt lēmumus ātrāk, pamatojoties uz līdzīgiem viedokļiem.
  • Skinny Pleasure – hedonistiks dzīvesstila blogs par dažādām pieredzēm.
  • Qfer – aplikācija, lai ātri izpētītu un izmantotu piedāvājumus tuvākajā apkārtnē.
  • Files.fm – mākoņdatu uzglabāšanas un lielizmēra failu pārsūtīšanas risinājums.
  • reContact – iPhone aplikācija, lai veidotu spēcīgas attiecības starp ģimeni un draugiem.
  • Furnny – platforma, kas veidota, lai padarītu māju un telpu iekārtošanu vieglāku.

Akadēmija bija atvērta arī individuālajiem dalībniekiem, kuri varēja pieteikties kādā no izvēlētajām komandām.

Attīstīt biznesa idejas

Savas zināšanas un pieredzi akadēmijas komandām sniedza pieredzējuši uzņēmēji un eksperti, pilnveidojot dalībnieku prasmes, kas nepieciešamas katra uzņēmuma sākumā. Mentori Uldis Leiterts (Infogr.am), Egils Boitmanis (Infinitum8), Agris Ķipurs (AirDog), Viesturs Sosārs (Real Sound Lab), Andris K. Bērziņš (Buzztale), Jarmo Kuusivuori (biznesa menedžmenta un stratēģiju eksperts) un Artūrs Mednis (Inspired Digital) deva padomus digitālajā mārketingā, biznesa vadībā un attīstībā, produktu validācijā un pičošanā.

Trīs dienu laikā komandām bija iespēja klausīties prezentācijas, saņemt individuālas konsultācijas, dibināt jaunus kontaktus un pičot savu biznesu dažiem no Latvijas labākajiem investoriem. Komandas attīstīja savas idejas, izvērtējot biznesa modeļus un potenciālos pircējus, veicot piezīmes par mārketinga stratēģijām un pat mainot nosaukumu.

Stiprināt Latvijas start-up vidi

Akadēmijā uzņemtās komandas parādīja, ka Latvijas jaunuzņēmumu vide kļūst arvien stiprāka gan skaitļos, gan vēlmē būt saredzētai, apmācītai un virzītai globālajā pasaulē. Līdz ar šo attīstību pieaug arī investoru interese atrast jaunus produktus, kur ieguldīt – akadēmija bija vieta, kur topošie uzņēmēji varēja satikt riska kapitāla pārstāvjus no ZGI, BaltCap un Expansion Capital, kā arī vairākus eņģeļu investorus no LATBAN.

Par pirmās Digitālo startapu akadēmijas uzvarētāju tika apbalvots Furnny, balvā saņemot biļetes uz lielāko Ziemeļeiropas tehnoloģiju konferenci Slush. Tā bija komanda, kas akadēmijas laikā noformulēja vairākus sava uzņēmuma aspektus un kurā investoru žūrija saskatīja vislielāko biznesa potenciālu.

Digitālo start-up akadēmiju rīkoja TechHub Riga un tapa sadarbībā ar Bridgit! un   Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru valsts atbalsta programmas „Pasākumi motivācijas celšanai inovācijām un uzņēmējdarbības uzsākšanai” ietvaros.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of