Web Analytics
More
    Reklāma

    Euroskor ikdienas darba pienākumu veikšanai sāks izmantot elektromobili

    Jaunākie raksti

    Vadošais apavu mazumtirgotājs Latvijā SIA EUROSKOR LATVIJĀ ir pirmais uzņēmums no tirdzniecības sektora Latvijā, kas ikdienas darba pienākumu veikšanai sāks izmantot auto elektromobili, tādā veidā atbalstot iniciatīvu par siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu un ekoloģiski atbildīgu uzņēmējdarbību.

    “Ņemot vērā to, ka EUROSKOR ir vairāk nekā 20 veikali Rīgā un ikdienā pa pilsētu ir daudz jāpārvietojas, tad auto elektromobiļa izmantošana ir gan ekonomisks, gan videi draudzīgs risinājums. Esam zaļi domājošs uzņēmums un jauno auto plānojam izmantot ikdienas darbā, jo veikalu pārvaldīšanas sistēma paredz to regulāru apmeklēšanu. Ar pilnu akumulatoru uzlādi elektromobilis spēj nobraukt līdz 160 km, bet tā patēriņa izmaksas uz šo attālumu ir tikai 2,83 eiro,” norāda Aldis Lūsis, SIA EUROSKOR LATVIJĀ valdes loceklis.

    Ekoloģiski atbildīga uzņēmējdarbība paredz siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu saimnieciskās darbības veikšanā, kas ir viens no globālās sasilšanas veicinošajiem faktoriem. Ogļskābās gāzes, metāna un slāpekļa oksīdu daudzums palielinājies galvenokārt cilvēka rīcības rezultātā, kas saistīta ar enerģijas iegūšanu un patēriņu, transporta attīstību un lauksaimniecisko darbību.

    Videi draudzīgajam elektromobilim nav kaitīgo izmešu, jo nenotiek degšanas process kā iekšdedzes dzinējam. Elektromobilis izmanto elektrisku piedziņu, kurā par vilces avotu kalpo viens vai vairāki elektromotori ar autonomu enerģijas avotu. Būtiski atzīmēt, ka esošajam auto elektromobilim netiek izmantoti naftas degvielas produkti, kā arī elektromotoram nav nepieciešama eļļa un eļļas filtri.

    Elektromobilis iegādāts ar valsta atbalstu ”Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta” finansētā projekta ietvaros. Atbalsta programmas mērķis ir veicināt siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanu, atbalstot transportlīdzekļu iegādi, kas pēc savas konstrukcijas kā vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas un kuru siltumnīcefekta gāzu emisijas ir 0 g/km.

    Trešdien, 20. augustā sadarbībā ar “Rīgas Meži”, Klimata pārmaiņu finanšu instruments (KPFI), “Moller Auto Lidosta” un SIA “Kompeksim Rīga” notiks pasākums “Ceļā uz efektīvāku un „zaļāku” transporta sistēmu”, kurā prezentēs elektromobili VW E-Up!

    SIA EUROSKOR LATVIJĀ ir vadošais apavu mazumtirgotājs Latvijā. Šobrīd uzņēmumam ir 36 veikali, tostarp 22 EUROSKOR zīmola veikali, 6 Ecco, 3 LLoyd, 3 Tamaris un 2 Clarks veikals. SIA EUROSKOR LATVIJĀ ir 100% nacionālā kapitāla uzņēmums, kas dibināts 1991. gadā un kurā strādā vairāk nekā 140 darbinieki.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reinis Ru
    19.08.2014 10:41

    Hihiihihi, mani sajūsmina šie elektroauto fani – tie ar putām uz lūpām oponē par šo automobiļu vides draudzīgumu. Praktiski neviens neaizdomājas par to, cik daudz dažādu resursu tiek patērēts un izmešu radīts, lai šo auto izgatavotu. :) Kā arī visi parasti aizmirst, ka, lai saražotu elektrību, pārsvarā tiek dedzināts cietais/šķidrais kurināmais. ;)

    Mārtiņš Mičulis
    23.08.2014 11:16
    Reply to  Reinis Ru

    Piekrītu par to izgatavošanas materiālu lietu – tur ir mazliet vairāk mums jaunu un nezināmu materiālu – baterijās – viss pārējais jau ir kā parastam auto.

    Tātad – No parastā auto noņem nost visu lieko, kas saistīts ar iekšdedzes dzinēja, pārnesumkārbas utt štellē, – atstājam ritošo – liekam klāt elektro motoru un citas komponentes + ŠAUSMĪGĀ ķīmijas kokteiļa baterija. Kuru, protams, pēc tam pārstrādā, tā pat kā visas citas baterijas – arī tās, kuras mēs izlietojot no TV pults vai citiem gadžetiem, nododam pārstrādei.

    Tālāk – elektrība un elektromotors – nevar salīdzināt ar naftas produktu ieguvi, pārstrādi, piegādes… un pats trakākais – izmešus RADA TEV degungalā, pilsētā.. tu to elpo – pa tiešo.

    Elektrību, savukārt, var saražot ļoti tīri. Latvijā, starp citu – HES nodrošina lielāko daļu elektroenerģijas. Un pat ja tā būs kooģenerācijas stacija, kur sadedzina gāzi, ražo elektr’bu un siltumu, ar visu to iekšdedzes motors ar saviem izmešiem un naftas produkti ir nesalīdzināmi lielumi. Pat ja ar akmeņoglēm ražo elektrību, tas ir galu galā tīrāk, nekā lietot parasto – vairāk kā 100 gadu veco tehnoloģiju (princips).. lol… labrīt, tas ir oldschool. Tas ir tā, itkā visi tagad lietotu pasta baložus! Nevis sūtītu e-pastus!

    Reklāma