Reklāma

Interneta pārlūkošana no mobilajām ierīcēm: dažādu valstu attīstības tendences

Jaunākie raksti

Jaunākā “F1 2021” videospēle gaidāma 16. jūlijā

Pagājušā gada izskaņā notika pietiekami liels darījums videospēļu nozarē, kad Electronic Arts iegādājas citu videospēļu radītāju Codemasters par 1,2...

Uzņēmums Xwing veicis sekmīgu bezpilota lidojumu ar komerciālo lidmašīnu

Amerikā bāzētais jaunuzņēmums Xwing ir veicis veiksmīgu attālinātās vadības testa lidojumu ar vienkāršu komerciālo lidmašīnu, un šis ir visai...

Reklāmu bloķētājs ietekmē “Google Docs” darbību

Pēdējās dienās vairāki "Google Docs" lietotāji, tostarp arī es, saskārās ar problēmām "Google" dokumentu lietošanā. Tos nebija iespējams atvērt...

“Apple” aicina klientus iesaistīties īpašā Zemes dienai veltītā akcijā

22. aprīlī tradicionāli tiek atzīmēta starptautiskā Zemes diena, kad visā pasaulē norisinās dažādi pasākumi un akcijas ar mērķi veicināt...

Stadler Form Roger gaisa attīrītāja apskats

Daudziem no mums pavasaris saistās ar Sauli, ar putnu dziesmām, plaukstošām lapiņām un zilajām kapu puķītēm ceļmalās, bet citi...

Kuras ierīces Latvijā, Dānijā, Lietuvā un Turcijā interneta pārlūkošanai izmanto visbiežāk? Cik ļoti ir augusi mobilo datu plūsma pēdējā gada laikā? Šīs un citas atbildes iespējams atrast jaunākajā Gemius veiktajā pārskatā par interneta lietošanas tendencēm.

Neskatoties uz to, ka interneta pārlūkošanai pārsvarā tiek lietoti datori (70% Latvijā, 88% Dānijā, 72% Lietuvā un 40% Turcijā), mobilo datu nozīmi interneta tirgū vairs nevar ignorēt. Mobilo telefonu un planšetdatoru lietošanas paradumi ir labs atspoguļojums prognozēm par valstu ekonomisko un sociālo attīstību. Attīstītajos tirgos, piemēram, Dānijā, vairāk nekā 65% interneta lietotāji (aptuveni 3 miljoni lietotāji šī gada jūnijā) lieto internetu no saviem mobilajiem tālruņiem, savukārt no planšetdatoriem internetu pārlūko 2,2 miljoni interneta lietotāji.

Baltijas valstīs – Latvijā un Lietuvā katrs trešais interneta lietotājs sērfo internetā no mobilajiem tālruņiem. Lietuvā no planšetdatoriem internetam pieslēdzas un to pārlūko 10%, bet Latvijā – 15% no visiem interneta lietotājiem.

Mobilā interneta attīstības tendences skaidri parāda arī dati par mobilā interneta plūsmu. Ja šajā laikā pirms gada interneta lapu skatījumi no mobilajām ierīcēm veidoja 5% Latvijā un 8% Lietuvā, tad šī gada jūnijā tie ir, attiecīgi, 11% un 19% no visiem lapu skatījumiem.

Gemius Latvia vadītāja Linda Egle mobilā interneta tirgus attīstību Latvijā komentē pozitīvi: „Agrāk vai vēlāk, arī Latvijas tirgus sasniegs Dānijas līmeni. Kad tieši – tas ir tikai laika jautājums. Tāpat kā mobilos tālruņus nomainīja viedtālruņi, tāpat arī tiks apgūta interneta lietošana tajos. Un infrastruktūra Latvijā tam ir patiesi piemērota- internets ir ne tikai ātrs un salīdzinoši lēts, bet arī pieejams daudz plašāk kā vairums citās, pat attīstītākās pasaules valstīs. Latvijas pilsētās bez lielām problēmām ikviens var atrast bezmaksas wi-fi, savukārt laukos iespējams sērfot pat ar 4G internetu.”

Cita situācija novērojama Turcijā. Mobilos telefonus interneta pārlūkošanai izmanto katrs desmitais, savukārt planšetdatorus – katrs divdesmitais interneta lietotājs. Neskatoties uz to, Turcijas mobilā interneta lietotāju skaits ir lielāks – Turcijā tie ir 3,4 miljoni lietotāji, bet Dānijā – 3 miljoni.

Pēdējā gada laikā mobilo datu plūsma Turcijā pieaugusi par 8% un jūnijā veidoja jau 14% no visiem interneta lapu skatījumiem. Dānijā mobilo interneta lapu skatījumi veido gandrīz pusi jeb 46% no visiem skatījumiem, kas ir par 14% vairāk nekā pirms gada.

„Mērījumi par datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem reālajā laikā ir būtiski mediju īpašniekiem, lai pēc iespējas lielāku daļu savas produkcijas pārvērstu naudā (finansiālā guvumā)”, komentē Atilla Veišs, Gemius interneta auditorijas eksperts.

gemiusAudience pētījums tiek veikts vairāk nekā 35 valstīs un tā mērķis ir noskaidrot interneta lietotāju skaitu un to sociāli demogrāfisko profilu. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

Pētījumā izmantoti dati, kas iegūti no valstīm, kurās Gemius šogad ir ieviesis platformu principu gemiusAudience pētījumā – iedalot auditoriju pēc ierīces, no kuras lietotājs pieslēdzies internetam (no datoriem, mobilajiem telefoniem vai planšetdatoriem).

Interneta_pārlūkošana_no_mobilajām_ierīcēm

Reklāma

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
3 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
nav
Garaisezis

vai man vienīgajam nav izprotami tie pc, mobile un tablet procenti?

murgonis

Man ar nav izprotami.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: