Reklāma

Internetā iepērkas jau 71% Latvijas interneta lietotāju

Jaunākie raksti

“Tesla” nerealizētā peļņa no ieguldījumiem “Bitcoin” sasniegusi vienu miljardu dolāru

Izskatās, ka "Tesla" ieguldījumi bitkoinos vainagojušies panākumiem un pašreiz nesuši pat ļoti saldus augļus. Kompānija janvāra beigās veica ievērojamu...

“IFA Berlin 2021” tehnoloģiju konference tiek plānota kā pilnvērtīgs klātienes pasākums

"IFA Berlin" tradicionāli ir ļoti gaidīts un vērienīgs pasākums, kurā iespējams uzzināt par aktuālāko plaša patēriņa elektronikas un sadzīves...

Turcija aizliedz maksājumus ar kriptovalūtām

Turcijas Republikas Centrālā banka piektdien nākusi klajā ar nepatīkamu vēsti ikvienam šīs valsts kriptovalūtas lietotājam. Sākot ar 30. aprīli...

“Google Earth” piedāvā video, kas parāda vietas ģeogrāfiskās izmaiņas 37 gadu garumā

"Google" savam pakalpojumam "Google Earth" pievienojusi jaunu funkciju "Timelapse", kas ar interaktīvu video palīdzību ļauj redzēt, kā gadu gaitā...

Jaunākā “F1 2021” videospēle gaidāma 16. jūlijā

Pagājušā gada izskaņā notika pietiekami liels darījums videospēļu nozarē, kad Electronic Arts iegādājas citu videospēļu radītāju Codemasters par 1,2...

Kā vēsta interneta izpētes uzņēma Gemius dati, internetā iepērkas jau 71% Latvijas interneta lietotāju, kas ir par 4 procentpunktiem vairāk nekā šajā laikā pirms gada. Visbiežāk internetā iepērkas iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Aktīvākie pircēji – sievietes un speciālisti/biroja darbinieki. Pašmāju interneta lietotāju iepirkšanās aktivitāte internetā ir liela, bet ne tik augsta kā Igaunijā.

Pēc interneta auditorijas pētījuma gemiusAudience datiem par šī gada jūniju, vismaz reizi gadā internetā iepērkas 844 000 Latvijas interneta lietotāju vecuma grupā no 15 – 74 gadiem. Salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, tas ir pieaugums par 4 procentpunktiem (pp). No visiem, kas iepērkas internetā, 16% atzinuši, ka veic pirkumus internetā gandrīz katru mēnesi, 33% – dažas reizes gadā, bet 22% reizi gadā vai retāk. 29% atbildējuši, ka neiepērkas internetā vispār. No tiem iedzīvotājiem, kas iepērkas internetā, katru dienu internetu izmanto 63%, bet vairākas reizes nedēļā – 7%.

Visbiežāk internetā iepērkas interneta lietotāji vecumā no 25-34 gadiem – 22%, tikmēr iedzīvotāji vecuma grupās 15–24 un 35–44 veido 30% no visas auditorijas, kas iepērkas internetā un tas ir par 8 pp vairāk nekā pērn. Vismazāk interneta veikalos iepērkas vecāka gadagājuma interneta lietotāji – vecuma grupā no 45-54 tie ir 12%, bet vecuma grupā 55+ tie ir 8% interneta lietotāju, kas ir par 3 pp mazāk kā pirms gada.

Ja pirms gada vienlīdz aktīvi internetā iepirkās gan sievietes, gan vīrieši, tad pašlaik lielākā daļa – 53% no pircējiem ir sievietes, bet 47% – vīrieši. Pēc nodarbošanās visbiežāk tie ir speciālisti/biroja darbinieki (23%), strādnieki/tehniski darbinieki (11%) un studenti (9%). Lai arī vairums no tiem, kas iepērkas internetā – 58%, internetam pieslēdzas no personīgā datora, 31% interneta pārlūkošanai izmanto biroja datoru. Dati arī rāda, ka ceturtdaļai no tiem, kas iepērkas internetā, vidējie ienākumi (neto) mēnesī ir amplitūdā no 179 līdz 427 euro.

No visu Baltijas valstu interneta lietotājiem visvairāk internetā iepērkas Igaunijā – tie ir 78% no visiem interneta lietotājiem. Tāpat kā Latvijā, Igaunijā aktīvāk internetā iepērkas tieši sievietes (52%), bet arī liela daļa vīriešu (48%) izmanto interneta veikalu sniegtos pakalpojumus. Tur vismaz reizi mēnesī internetā iepērkas 10%, gandrīz katru mēnesi 17%, dažas reizes gadā 32%, vienreiz gadā vai retāk – 19% no visiem interneta lietotājiem.

Lietuvā internetā pēdējo 3 mēnešu laikā iepirkušies 58% interneta lietotāji vecumā no 15 – 74 gadiem. Kā rāda dati, lielākā daļa pircēju – 30% pēdējo trīs mēnešu laikā ir veikuši 1-2 pirkumus, 5% – vairāk kā 10 pirkumus. Tāpat kā Latvijā, sievietes veido 53%, bet vīrieši – 47% no kopējās auditorijas, kas veic pirkumus internetā.

Lai arī interneta lietotāju skaits, kas iepērkas internetā aizvien pieaug, interese par pašmāju kolektīvās iepirkšanās un cenu salīdzināšanas vietnēm nav būtiski pieaugusi. Lielāko no gemiusAudience pētījumā esošajiem kolektīvās iepirkšanās portālu perkamkopa.lv jūnijā, tāpat kā pirms gada šajā periodā, apmeklējuši 10% no visiem interneta lietotājiem. Arī interneta veikalos pieejamo preču meklēšanas un cenu salīdzināšanas lapas kurpirkt.lv auditorijas lielums gada laikā būtiski nav mainījies – jūnijā to apmeklējuši 11% Latvijas interneta lietotāji. 23% no abu portālu auditorijas jūnijā apmeklējuši gan perkamkopa.lv, gan kurpirkt.lv.

Par pamatu ir ņemti gemiusAudience pētījuma dati par interneta lietotājiem vecumā no 15 – 74 gadiem. Pētījums tiek veikts, izmantojot anonīmas aptaujas anketas internetā. Kopējais izlases lielums 2014. gada jūnijā bija 23 660 respondenti. Kā liecina gemiusAudience pētījuma dati, kopumā jūnijā internetu lietoja 1 191 347 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15-74 gadiem, kas ir 70% no visiem Latvijas iedzīvotājiem šajā vecuma grupā.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: