web analytics

Internetā iepērkas jau 71% Latvijas interneta lietotāju

Jaunākie raksti

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G apskats – beidzot sava nosaukuma cienīgs

Samsung jau trešo gadu pēc kārtas savu populāro Galaxy S sēriju prezentē uzreiz ar trim flagmaņiem. Tas nozīmē, ka...

DeLorean atgriezīsies no nākotnes elektroauto veidolā

DMC DeLorean izskatu var mīlēt tikai tas, kurš klausās Excel sacerētas dziesmas (piemēram, Skrillex) un mākslā atzīst tikai taisnstūra...

Apple iPhone 12 var ietekmēt medicīnas ierīču darbību

Jaunais magnētu risinājums iPhone 12 modeļos ļauj ērti veikt bezvadu uzlādi un piestiprināt aksesuārus, taču jau trīs mēnešu laikā...

“Sony” negrasās iesaistīties automašīnu biznesā

"Sony" gada pašā sākumā Austrijas ceļos izmēģināja savu elektroauto prototipu "Vision-S", kas acīmredzami izskatījās tuvu gatavībai nonākt ražošanā. Neskatoties...

“Facebook” ļaus izpētīt datus par ASV prezidenta vēlēšanu reklāmām

"Facebook" nolēmis palielināt caurspīdīgumu reklāmas jomā. Vismaz kas attiecas uz reklāmām, kuras tika rādītas gan "Facebook", gan "Instagram" trīs...



Kā vēsta interneta izpētes uzņēma Gemius dati, internetā iepērkas jau 71% Latvijas interneta lietotāju, kas ir par 4 procentpunktiem vairāk nekā šajā laikā pirms gada. Visbiežāk internetā iepērkas iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Aktīvākie pircēji – sievietes un speciālisti/biroja darbinieki. Pašmāju interneta lietotāju iepirkšanās aktivitāte internetā ir liela, bet ne tik augsta kā Igaunijā.

Pēc interneta auditorijas pētījuma gemiusAudience datiem par šī gada jūniju, vismaz reizi gadā internetā iepērkas 844 000 Latvijas interneta lietotāju vecuma grupā no 15 – 74 gadiem. Salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, tas ir pieaugums par 4 procentpunktiem (pp). No visiem, kas iepērkas internetā, 16% atzinuši, ka veic pirkumus internetā gandrīz katru mēnesi, 33% – dažas reizes gadā, bet 22% reizi gadā vai retāk. 29% atbildējuši, ka neiepērkas internetā vispār. No tiem iedzīvotājiem, kas iepērkas internetā, katru dienu internetu izmanto 63%, bet vairākas reizes nedēļā – 7%.

Visbiežāk internetā iepērkas interneta lietotāji vecumā no 25-34 gadiem – 22%, tikmēr iedzīvotāji vecuma grupās 15–24 un 35–44 veido 30% no visas auditorijas, kas iepērkas internetā un tas ir par 8 pp vairāk nekā pērn. Vismazāk interneta veikalos iepērkas vecāka gadagājuma interneta lietotāji – vecuma grupā no 45-54 tie ir 12%, bet vecuma grupā 55+ tie ir 8% interneta lietotāju, kas ir par 3 pp mazāk kā pirms gada.

Ja pirms gada vienlīdz aktīvi internetā iepirkās gan sievietes, gan vīrieši, tad pašlaik lielākā daļa – 53% no pircējiem ir sievietes, bet 47% – vīrieši. Pēc nodarbošanās visbiežāk tie ir speciālisti/biroja darbinieki (23%), strādnieki/tehniski darbinieki (11%) un studenti (9%). Lai arī vairums no tiem, kas iepērkas internetā – 58%, internetam pieslēdzas no personīgā datora, 31% interneta pārlūkošanai izmanto biroja datoru. Dati arī rāda, ka ceturtdaļai no tiem, kas iepērkas internetā, vidējie ienākumi (neto) mēnesī ir amplitūdā no 179 līdz 427 euro.

No visu Baltijas valstu interneta lietotājiem visvairāk internetā iepērkas Igaunijā – tie ir 78% no visiem interneta lietotājiem. Tāpat kā Latvijā, Igaunijā aktīvāk internetā iepērkas tieši sievietes (52%), bet arī liela daļa vīriešu (48%) izmanto interneta veikalu sniegtos pakalpojumus. Tur vismaz reizi mēnesī internetā iepērkas 10%, gandrīz katru mēnesi 17%, dažas reizes gadā 32%, vienreiz gadā vai retāk – 19% no visiem interneta lietotājiem.

Lietuvā internetā pēdējo 3 mēnešu laikā iepirkušies 58% interneta lietotāji vecumā no 15 – 74 gadiem. Kā rāda dati, lielākā daļa pircēju – 30% pēdējo trīs mēnešu laikā ir veikuši 1-2 pirkumus, 5% – vairāk kā 10 pirkumus. Tāpat kā Latvijā, sievietes veido 53%, bet vīrieši – 47% no kopējās auditorijas, kas veic pirkumus internetā.

Lai arī interneta lietotāju skaits, kas iepērkas internetā aizvien pieaug, interese par pašmāju kolektīvās iepirkšanās un cenu salīdzināšanas vietnēm nav būtiski pieaugusi. Lielāko no gemiusAudience pētījumā esošajiem kolektīvās iepirkšanās portālu perkamkopa.lv jūnijā, tāpat kā pirms gada šajā periodā, apmeklējuši 10% no visiem interneta lietotājiem. Arī interneta veikalos pieejamo preču meklēšanas un cenu salīdzināšanas lapas kurpirkt.lv auditorijas lielums gada laikā būtiski nav mainījies – jūnijā to apmeklējuši 11% Latvijas interneta lietotāji. 23% no abu portālu auditorijas jūnijā apmeklējuši gan perkamkopa.lv, gan kurpirkt.lv.

Par pamatu ir ņemti gemiusAudience pētījuma dati par interneta lietotājiem vecumā no 15 – 74 gadiem. Pētījums tiek veikts, izmantojot anonīmas aptaujas anketas internetā. Kopējais izlases lielums 2014. gada jūnijā bija 23 660 respondenti. Kā liecina gemiusAudience pētījuma dati, kopumā jūnijā internetu lietoja 1 191 347 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15-74 gadiem, kas ir 70% no visiem Latvijas iedzīvotājiem šajā vecuma grupā.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: