Reklāma

Iznācis pārskats par būtiskākajām tendencēm Baltijas interneta tirgū

Jaunākie raksti

Jaunākā “F1 2021” videospēle gaidāma 16. jūlijā

Pagājušā gada izskaņā notika pietiekami liels darījums videospēļu nozarē, kad Electronic Arts iegādājas citu videospēļu radītāju Codemasters par 1,2...

Uzņēmums Xwing veicis sekmīgu bezpilota lidojumu ar komerciālo lidmašīnu

Amerikā bāzētais jaunuzņēmums Xwing ir veicis veiksmīgu attālinātās vadības testa lidojumu ar vienkāršu komerciālo lidmašīnu, un šis ir visai...

Reklāmu bloķētājs ietekmē “Google Docs” darbību

Pēdējās dienās vairāki "Google Docs" lietotāji, tostarp arī es, saskārās ar problēmām "Google" dokumentu lietošanā. Tos nebija iespējams atvērt...

“Apple” aicina klientus iesaistīties īpašā Zemes dienai veltītā akcijā

22. aprīlī tradicionāli tiek atzīmēta starptautiskā Zemes diena, kad visā pasaulē norisinās dažādi pasākumi un akcijas ar mērķi veicināt...

Stadler Form Roger gaisa attīrītāja apskats

Daudziem no mums pavasaris saistās ar Sauli, ar putnu dziesmām, plaukstošām lapiņām un zilajām kapu puķītēm ceļmalās, bet citi...

Baltijas valstis ir viens no mazākajiem interneta tirgiem Centrālās un Austrumeiropas (CEE) reģionā ar 3.5 miljoniem interneta lietotājiem vecumā no 18 līdz 69 gadiem. Tajā pat laikā starp visām CEE reģiona valstīm te ir vislielākais interneta lietotāju skaits attiecībā pret visiem valsts iedzīvotājiem.

Baltijā internetu biežāk izmanto sievietes, 53%, attiecīgi vīrieši – 47%. Visnobriedušākā interneta auditorija ir Igaunijā – 37% no interneta lietotājiem ir vecāki par 45 gadiem, Latvijā tādi ir 34%, bet Lietuvā 30% no visiem interneta lietotājiem. Rīga ir galvaspilsēta ar procentuāli vislielāko interneta lietotāju skaitu attiecībā pret valsts iedzīvotājiem – 39%, tai seko Tallina ar 31%, bet no Viļņas nāk tikai 27% no visiem interneta lietotājiem Lietuvā. Lai arī rīdzinieki ir visvairāk, tie internetā pavada vismazāk laika – vidēji 21 stundu un 38 minūtes mēnesī uz vienu interneta lietotāju. Ilgāko laiku internetā pavada iedzīvotāji no Rēzeknes – vidēji 31 stundu un 52 minūtes mēnesī.

2014-06-11_0944

Savukārt tendences Igaunijā rāda, ka internetā pavadītais laiks uz vienu interneta lietotāju samazinās. Tas, visticamāk, skaidrojams ar auditorijas aktivitātes palielināšanos dažādās mobilajās aplikācijās. Par strauju mobilo iekārtu izmantošanu interneta pārlūkošanai liecina tas, ka pēdējo divu gadu laikā mobilā interneta plūsma ir augusi no 1% līdz pat 10% no kopējās interneta plūsmas valstī. Igaunija ir arī vienīgā valsts, kur mobilā interneta plūsma no planšetdatoriem vakara stundās ir lielāka nekā no viedtālruņiem.

Populārākais interneta medijs Baltijas reģionā ir mediju grupai „Ekspress grupp” piederošais ziņu portāls Delfi, kas Igaunijā sasniedz 65%, bet Lietuvā – 58% no visiem interneta lietotājiem. Latvijā līderpozīciju ieņem inbox.lv, savukārt līdz ar portāla calis.lv iegādi, portālam delfi.lv izdevies ierindoties 2. pozīcijā, kas ilgus gadus piederēja sociālajam tīklam draugiem.lv. Savas pozīcijas Baltijas reģionā stiprina arī mediju grupa „Eesti Meedia group”, līdzās jau tai piederošajam portālam tvnet.lv iegādājoties arī apollo.lv.

2014-06-11_0944_001

Visās Baltijas valstīs pieaug arī interneta video vietņu popularitāte – turpina augt gan tv3play.lt, gan tvplay.lv auditorija. Latvijā un Igaunijā apmeklētāju skaitu palielina arī cita interneta video satura vietne – megogo.net.

2014-06-11_0945

Šie un citi fakti ir publicēti jaunākajā “Online Landscape Baltics” pārskatā par interneta tirgu Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Pārskats aptver plašu tēmu loku, galveno uzmanību vēršot uz svarīgākajām interneta tendencēm Baltijas reģionā laika posmā no 2012. līdz 2014. gadam. Pārskats pieejams Gemius mājaslapā un to var lejupielādēt šeit.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: