Web Analytics
More
    Reklāma

    Kas noticis un notiks elektronikas tirgū – Jirgena Boinija uzstāšanās IFA 2014 Globālajā Preses konferencē

    Jaunākie raksti

    Viena lieta ir ik pa laiciņam apstaigāt interneta resursus un mēģināt saprast, kas tad īsti notiek plašpatēriņa elektronikas industrijā, un kas būs tā Lielā Lieta, pēc kuras viens otru grūstīdami rindās stāvēsim mēs – dažādu funkciju un izmēru elektronikas lietotāji. Pavisam cita – uzklausīt, ko saka tie, kam sekošana elektronikas tirgus jaunumiem ir darbs. Kas notiks tirgū šogad, un kā veicies iepriekšējā gadā?

    Kursors.lv priecājas saviem lasītājiem un skatītājiem piedāvāt Jirgena Boinija, tirgus izpētes kompānijas GfK globālā direktora plašpatēriņa elektronikā, uzstāšanos Messe Berlin organizētajā ikgadējajā IFA globālajā preses konferencē, kura no 24. līdz 27. aprīlim norisinājās Belekā (Turcija). Prezentācija PDF formātā meklējama te.

    Reklāma

    Tie, kam nav laika vai pacietības noskatīties Jirgena Boinija uzstāšanos, īsumā piedāvāju galvenās atziņas un prognozes par plašpatēriņa elektronikas tirgu aizvadītajā un nākamajā gadā:

    • Lai arī 2013. gadā bija novērojama elektronikas tirgus pieauguma tempa palēnināšanās, tas tomēr aug. Galvenokārt, uz Āzijas (Indija, Ķīna) un Dienvidamerikas tirgus izaugsmes rēķina. Mūs, protams, interesē Latvija, respektīvi, Austrumeiropa – 2013. gadā tirgus izaudzis par 1% (salīdzinot ar 2012. g.), kas, drīzāk, uzskatāma vairāk par stāvēšanu uz vietas, nekā iešanu uz priekšu;
    • Industrija lolo cerības, ka pozitīvu grūdienu televizoru tirgum dos gaidāmais pasaules čempionāts futbolā. Jāteic – kāpēc gan ne. Lai arī mēs, ar lielu ticamību, nesagaidīsim ļoti masveidīgu jauno UHD (4K) televizoru pirkšanu, futbols ir sporta veidu karalis, un tas noteikti var kalpot par ieganstu vecā televizora vietā iegādāties jaunu;
    • Televizors ir un paliek mūsu mājas digitālās pasaules centrs – pie tā pavadītais laiks arvien pieaug;
    • Spītējot televizoru ražotāju sapņiem, tirgus izaugsme, ja skatāmies to produktu griezumā, notiek uz viedtelefonu popularitātes pieauguma rēķina;
    • Ražotājiem ne visai labvēlīga tendence ir kopējā tirgus vērtības krišanās, vienlaikus pieaugot pārdoto produktu skaitam;
    • Viedtelefonu pieaugums izraisa kritumu citos tirgus segmentos – galu galā, viedtelefons apvieno sevī portatīvā mūzikas atskaņotāja, GPS ierīces, kameras un interneta pārlūkierīces funkcijas, un, likumsakarīgi, pieaugot tā popularitātei, arvien mazāk cilvēkiem nepieciešama kompaktkamera, atsevišķa GPS ierīce vai mūzikas atskaņotājs;
    • Tomēr tas, ka internets mums ir visur, sekmē, piemēram, YouTube popularitāti, bet tā, savukārt, rada pieprasījumu pēc aktīvā dzīvesveida videokamerām – Action Cam ir uz viļņa;
    • YouTube un mobilo interneta ierīču (viedtelefonu un planšetu) popularitāte ir virzītājspēks arī SmartTV un dažādu televizoram pieliekamu ierīču, kuras nodrošina audiovizuālā satura pārraidi, tirgum;
    • E-grāmatu ierīču tirgus piedzīvojis zināmu kritumu un nākotnē sagaidāma tā stabilizēšanās;
    • Novērojamas pircēju demogrāfijas izmaiņas – arvien palielinās viena cilvēka mājsaimniecību īpatsvars un, kā jau pienākas – katrā mājsaimniecībā ir TV u.c. ierīces, kas tad arī kalpo par tirgus izaugsmes iemeslu. Papildu efekts vienas personas mājsaimniecību īpatsvara pieaugumam – palielinās komunikācija un sociālo tīklu izmantošana;
    • Jaunas vēsmas tehnoloģijās rada arī tas, ka arvien vairāk parādās internetam pieslēgtu elektronisku ierīču – TV, ledusskapju, veļas mašīnu, kafijas automātu, putekļu sūcēju – tā sauktais Internet of Things.

    Kopumā, apkopojot IFA GPC 2014 iespaidus un salīdzinot tos ar iepriekšējo gadu konferencēm, pirmais, kas duras acīs, ir vienas, skaidri izteiktas “lokomotīves” trūkums jaunajos produktos un industrijas lolotajās cerībās – citugad bija, piemēram 3D video (taisnības labad jāpiemetina, ka lielās cerības reālajā dzīvā nepiepildījās, vismaz gaidītajos apjomos), bet šogad, lai arī ir virkne interesantu produktu – UHD izšķirtspējas televizori, TP Vision/Philips televizori ar Android OS, par gudru gudrākas veļas mašīnas, utjp., tāda plašas pircēju masas piesaistoša produkta nav – cik gan ir to, kuri, pat ļoti vēloties skatīties futbolu, būs gatavi savu ne tik sen pirkto HD televizoru mainīt pret UHD, vai arī iegādāties veļas mašīnu, kura, lai arī neapšaubāmi ir izcila, tomēr maksā dārgāk par krietnu daļu mūsu ielās braucošo auto? Arī “valkājamā” elektronika arī vēl nav sasniegusi pietiekamu gatavības pakāpi, lai kļūtu par vērā ņemamu spēlētāju elektronikas tirgū.

    Un kas ir tas, ko tu sagaidi no elektronikas industrijas nākamajā gadā?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Edgars Kurpnieks
    21.05.2014 10:54

    Lai pārtrauc aprīkot planšetdatorus ar kamerām. Zb jau, pasākumos neko redzēt nevar aiz gaisā paceltajiem planšetniekiem :)

    Reklāma