Microsoft rīkotajā diskusijā par sociālajiem tīkliem uzņēmumos gan tehnoloģiju eksperti, gan uzņēmēji dalījās savā redzējumā un pieredzē par sociālo tīklu platformu lietošanu biznesa vajadzībām. Arī uzņēmumiem Latvijā tas ir aktuāls jautājums, tomēr ekspertu skatījumā pilnvērtīgu ieviešanu kavē izpratnes trūkums par piedāvātajiem risinājumiem.

Pēdējos gados visā pasaulē strauji aug uzņēmumu sociālo tīklu popularitāte, tos izvēlas ieviest uzņēmumi neatkarīgi no nozares vai lieluma. Piemēram, Microsoft uzņēmumu sociālo tīklu Yammer izmanto vairāk kā 200 tūkstoši uzņēmumu, tajā skaitā 75 % no Fortune 500 uzņēmumiem, un tā lietotāju skaits gada laikā ir audzis par aptuveni 40 %. Šī tendence ir skaidrojama ar paaudžu maiņu uzņēmumos, plašo tehnoloģiju lietojamību un pieejamību, kā arī platformas priekšrocībām iepretim tādiem tradicionāliem risinājumiem kā e-pasti vai telefonkonferences. Tāpat mūsdienīgas organizācijas vēlas būt daudz elastīgākas un atsaucīgākas pret darbiniekiem, iesaistot viņus lēmu pieņemšanā un citos biznesa procesos. Vēl viens būtisks iemesls ir tas, ka sociālie risinājumi neprasa lielas investīcijas, piemēram, jau minētais Yammer ir pieejams arī bezmaksas versijā.

“Pieaugošais informācijas apjoms un — kas vēl svarīgāk — ātrums mūsdienās nozīmē, ka arī uzņēmumiem ir jāmeklē iespējas apmainīties ar informāciju efektīvāk un reaģēt ātrāk, gluži kā mēs to darām ārpus darbavietas savos privātajos sociālajos tīklos,” stāsta Mātē Sics (Máté Szücs), Microsoft uzņēmumu sociālās produktivitātes risinājumu mārketinga vadītājs 24 Centrālās un Austrumeiropas valstīs. “Uzņēmumu komunikācijas platformas un iekšējā kultūra var daudz mācīties no sociālo tīklu vides, kur informācija ir pieejama, ar to var vienkārši un ātri dalīties, un cilvēki tiek iedrošināti paust viedokli.”

Microsoft veiktajā pētījumā par sociālo tīklu izmantošanu darbā 32 valstīs tika aptaujāti 9908 darbinieki. 46 % no respondentiem norādīja, ka viņu darba ražīgums ir palielinājies kopš sociālo komunikācijas risinājumu ieviešanas. Lielākoties sociālie rīki tiek izmantoti saziņai ar kolēģiem (68 %), dokumentu koplietošanai un izskatīšanai (50 %), kā arī saziņai ar partneriem un klientiem (47 %).

Arī Latvijas uzņēmumu vidū ir liela interese par labākiem komunikācijas risinājumiem, tomēr iemesls, kādēļ mūsu valstī šie risinājumi vēl netiek pilnvērtīgi izmantoti, ir izpratnes trūkums. “Ir divi cēloņi, kāpēc uzņēmumiem neizdodas gūt labumu no sociālo tīklu komunikācijas principa — vadība pieņem lēmumu ieviest sistēmas, kuras darbinieku vidū negūst nekādu atsaucību, vai jau pastāv tik daudz alternatīvu risinājumu, ka to funkcionalitāte pārklājas un tiek komunicēts piecās dažādās platformās,” stāsta Māris Reliņš, Click digitālās aģentūras vadītājs un digitālās komunikācijas eksperts. Viņš norāda, ka veiksmīgai komunikācijai ir vienlīdz svarīgi divi faktori — uzņēmuma iekšējā kultūra un spējīga platforma. “Yammer veiksmes faktori ir tā līdzība ar citiem sociālajiem tīkliem, kurus jau lietojam ikdienā, — teju dabiski saprotam, kur ir kas, kā arī tā pieejamība mobilajās ierīcēs un ārkārtīgi viegls ieviešanas process,” stāsta eksperts.

Viens no labākajiem sociālo tīklu lietošanas piemēriem uzņēmumos Latvijā ir vadošais piena pārstrādātājs valstī Food Union (AS Rīgas piena kombināts un AS Valmieras piens), kurā izvēlējušies lietot Yammer. “Food Union pašlaik aktīvi izvērš darbību citu valstu tirgos, piemēram, Nīderlandē, Krievijā un pat Ķīnā, kur ikdienā strādā Food Union darbinieki. Man kā uzņēmuma vadītājam ir svarīgi būt pastāvīgā saziņā ar komandu Latvijā un ārpus tās robežām, redzēt un saprast, kur un kas notiek, un nevis pēc pāris dienām, bet jau tagad,” saka Normunds Staņēvičs, AS Rīgas piena kombināts (Food Union grupa) valdes priekšsēdētājs. “Ar Yammer apspriežam uzņēmumam svarīgus stratēģiskus un takstiskus jautājumus, kā arī risinām praktiskus ikdienas operatīvās darbības jautājumus, piemēram, ja kādos veikalos beigusies mūsu produkcija, sazināmies, organizējam papildu pievedumus. Vēl viena būtiska risinājuma priekšrocība ir informācijas uzglabāšana un pēctecība, piemēram, ja notiek darbinieku maiņa, visa informācijas aprite un zināšanas saglabājas sociālajā tīklā.”

[youtube=http://youtu.be/HCsGJSF2_4s]

Vairāk informācijas un izmēģināt Yammer bez maksas iespējams šeit.

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of