Web Analytics
More
    Reklāma

    Latvijā jau 270 tūkstoši izmanto bankas pakalpojumus telefonā

    Jaunākie raksti

    Starptautiskais web biznesa risinājumu izstrādātājs Arcana Digital Group sadarbībā ar pētījumu kompāniju TNS Latvia, un ar banku mobilo aplikāciju izstrādātāja iDa Mobile atbalstu veica mobilo tehnoloģiju pielietošanas banku sektorā izpēti Latvijā.

    Saskaņā ar CSP datiem Latvijā dzīvo 1,7 miljoni iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Savukārt saskaņā ar TNS Latvia Digital pētījumu, kas tika veikts 2013.gada rudenī, šajā vecuma grupā 27% jeb 470 tūkstoši iedzīvotāju lietoja viedtālruņus, kas pavēra viņiem iespēju izmantot banku pakalpojumus savā mobilajā tālrunī. Turklāt tobrīd pēdējā pusgada laikā viedtālruņu lietotāju skaits bija palielinājies par 42%, kas ir straujš viedtālruņu pieejamības pieauguma rādītājs.

    Reklāma

    Speciāla pētījuma laikā, ko TNS Latvia veica šī gada martā, internetā aptaujājot 1138 iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 59 gadiem, tika noskaidroti banku pakalpojumu izmantošanas ieradumi mobilajos tālruņos.

    TNS Latvia veiktā aptauja atklāja, ka banku pakalpojumus mobilajos tālruņos izmanto 20% respondentu, kas atbilst 270 tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 59 gadiem. No šiem banku mobilo pakalpojumu lietotājiem mobilās aplikācijas izmanto 66% jeb apmēram 180 tūkstoši lietotāju, kamēr internetbanku mobilajā telefonā lieto 62% jeb apmēram 165 tūkstoši lietotāju. Jāatzīmē, ka vidēji katrs ceturtais mobilo pakalpojumu lietotājs savā mobilajā telefonā vienlaikus izmanto gan vienu, gan otru risinājumu. Turklāt vairāk nekā trešdaļa banku mobilo risinājumu lietotāju tos izmanto vismaz reizi nedēļā. Biežāk nekā caurmērā banku pakalpojumus mobilajā tālrunī lieto iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem, Rīgas iedzīvotāji, kā arī cilvēki ar augstiem ienākumiem.

    Saskaņā ar pētījuma datiem banku pakalpojumus internetā ar datora starpniecību lieto 89% no kopējā aptaujāto skaita, proti, 1,2 miljoni iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 59 gadiem. Vienlaikus 6% aptaujāto plāno apgūt mobilās tehnoloģijas un sākt izmantot banku pakalpojumus savā mobilajā tālrunī tuvāko 3 mēnešu laikā (proti, līdz jūnijam). Tādā gadījumā banku mobilo pakalpojumu izmantotāju skaits tuvākajā laikā varētu sasniegt 26% jeb 350 tūkstošus Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 59 gadiem.

    Paralēli TNS pētījumam veiktās tehniskās izpētes rezultātā Arcana Digital Group noskaidroja, ka tikai astoņas no 21 Latvijas komercbankas piedāvā saviem klientiem mobilo tālruņu aplikācijas banku pakalpojumu veikšanai. Lielākajai daļai no tām ir ierobežota funkcionalitāte un pieejamība ir tikai dažās mobilajās platformās. Nevienai bankai galvenajā interneta mājaslapā nav saite uz mobilo aplikāciju, bet ielādēt aplikāciju, apmeklējot mājaslapu internetā caur tālruni, piedāvā tikai divas bankas. Tādā veidā lietotāji netiek pilnvērtīgi informēti par iespēju izmantot bankas pakalpojumus savā mobilajā tālrunī.

    Arcana Digital Group direktors Aleksandrs Krēgers komentēja, ka saskaņā ar ASV veikto TNS Mobile Life pētījumu, katrs trešais pieaugušais izmanto bankas pakalpojumus izmantojot viedtālruni. Turklāt mobilos risinājumus saviem klientiem piedāvā aptuveni 2600 amerikāņu bankas. Paralēli attīstās arī mobilās aplikācijas tādas kā Mint, Simple, Moven, Expensify, kuras jau lieto vairāki miljoni lietotāju. Arī Latvijā var novērot augošu mobilo pakalpojumu lietotāju daudzumu, taču tajā pašā laikā trūkst kvalitatīvu mobilo servisu, pie kā būtu jāsāk strādāt jau šodien.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    14.04.2014 10:00

    Paldies Kristap, par publikāciju!

    14.04.2014 23:54

    Pareizāk sakot, pie tā bija jāsāk strādāt jau vakar. Piemēram, mobilā aplikācija ar tuvākā bankomāta pinu uz Google kartes nav uzskatāma par normālu bankas pakalpojumu izmantošanu.

    Reklāma