Web Analytics
More
    Reklāma

    Abonēšanas diskrētais šarms – Adobe nāk klajā ar Lightroom mobilo versiju iPad

    Jaunākie raksti

    Cik maksās sviests 2020. gadā?

    Tā jau tas notiek – pastāvot kopējai tirgus tendencei, ka aparatūras cenas pieaug, bet programmatūras – samazinās, tās kompānijas, kuru pamatbizness ir programmatūra, maina biznesa modeli un tiecas piesaistīt lietotājus abonētai programmatūrai. Pazīstamākās no šīm kompānijām, neapšaubāmi, ir Microsoft ar savu Office 365 un Adobe Systems ar CreativeCloud ietītajām grafiskajām programmām. Jā, arī Apple pozicionē sevi kā programmatūras kompāniju, bet, ņemot vērā to, ka šī kompānija ražo arī visu “dzelzi”, uz kuras šī programmatūra darbojas, Kupertino var atļauties pat veicināt programmatūras palētināšanās tendenci – tas ir cits biznesa modelis. Google, savukārt, ir reklāmas kompānija, un sniegtā bezmaksas programmatūra un pakalpojumi tiek monetizēti ar reklāmas tirgus paņēmieniem, un arī tas ir pilnīgi cits bizness un citi paņēmieni. -Ek, ej nu tieci gudrs, kas kurā brīdī tev ir, cik tas maksā, vai arī tas viss ir tikai ilūzija, un patiesībā, tu nevis pērc, bet pārdod?

    Lightroom mobilizējas – kā tikt tam klāt?

    Atgriežoties pie Adobe: kompānija nupat nākusi klajā ar Photoshop Lightroom mobilo versiju iPad (savietojama ar iPad 2 un jaunākām ierīcēm). iPhone/iPod touch versija tiek solīta šī gada laikā, Android versijai iznākšanas laiks netiek konkretizēts). Pati Lightroom aplikācija ir bezmaksas, bet te nu uz skatuves parādās virsrakstā piesauktā abonēšana – lai aplikāciju lietotu, obligāts priekšnosacījums ir Adobe Creative Cloud abonements. Ja mēs, kā jau kārtīgi latvieši, meklējam lētāko versiju, tad tas nozīmē Photoshop Photography Program par €12,29 mēnesī un ietver Photoshop CC un Lightroom Mac vai PC datorā, plus mobilā versija, kā jau nojaušat, iPad planšetē. Saprotams, derēs arī Creative Cloud (CC) Complete plan, CC Student and Teacher Edition un CC for teams complete plan (nē, ar Rīdzinieka karti nekādu atlaižu te nav :) ). Dārgi vai lēti, katram pašam spriest, bet jebkurā gadījumā, ne nepieejami, jo īpaši, ja šīs aplikācijas izmantojam ikdienā (uzņēmumiem papildu apsvērums ir gramatvedisks – pakalpojuma abonēšana neapgrūtina bilanci).

    Reklāma


    Kādas ir iespējas?

    Ko tad piedāvā Lightroom mobilā versija, un ar ko tā atšķiras no, piemēram, iPhoto izmantošanas? -Būtiskākā atšķirība ir maģiskā mākoņa klātbūtne – ja savas iPhoto bildes mēs varam skatīt iPad’ā tikai, sinhronizējot albumus caur iTunes, vai kopīgojot fotostraumi, tad Adobe izpildījumā mēs no sava plāceņa tiekam klāt uz datora esošajai Lightroom fototēkai (v. 5.4>> Mac/Win), bezvadu režīmā sinhonizējot izvēlētās kolekcijas (Smart Collections nesinhronizējas) ar – uzminējāt – Creative Cloud serveri. Uz iPad no mākoņa sākotnēji pārceļo zemākas izšķirtspējas versijas, bet, kolīdz iebakstām kādu foto un vēlamies to rediģēt, tiekam arī pie augstākas izšķirtspējas attēla.

    Cita mobilā Lightroom iespēja ir importēt iPad Camera Roll esošos foto un sinhronizēt tos ar CC>datora Lightroom fototēku (tas atbrīvo no nepieciešamības izmantot USB vadu sinhronizēšanai).

    Protams, ka Lightroom mobilā versija piedāvā ne vien sinhronizēt un importēt, bet arī rediģēt. Par laimi mums – lietotājiem, Adobe nav centusies atdarināt datora aplikācijas interfeisu plāceņa mazajā ekrānā, un, jāteic, ir izdevies atrast visa labu risinājumu skārienjutīgai darbināšanai. Bet, galvenais – Mākoņa Maģija nodrošina, ka uz iPad veiktās korekcijas burtiski sekunžu laikā atspoguļojas datora Lightroom ekrānā. Realitātē, protams (vai diemžēl) nekādas maģijas te nav – vienkārši, sinhronizēts tiek tikai mazītiņa apjoma XML fails, kurš apraksta mūsu veiktās korekcijas, nevis pats rediģētais foto. Te nu gan jāpiemetina, ka iPad nav krāsu pārvaldīta (hmmm – kā lai pasaka “color managed”?) ierīce, un ar krāsu korekcijas vingrinājumiem labāk būs darboties pie krāsu profilētā…. mmmm, angliski nereti izmanto vienu un to pašu “calibrated”, bet ir gana argumentēts viedoklis, ka kalibrācija tiek veikta ar aparatūras līdzekļiem rūpnīcā, savukārt tas, ko darām ar savu Datacolor, Gretag-MacBeth vai cita ražotāja “zirnekli”, ir krāsu profila izveidošana ar programmatūras palīdzību.

    OK, lai nu paliek – būtiski ir saprast, ka krāsatveide iPad ekrānā ar visai lielu ticamību atšķiras no jūsu datora ekrāna piedāvātās, un ar to rēķināties. Cita starpā, Datacolor piedāvā arī bezmaksas aplikāciju iOS ierīcēm jauno Spyder 3 “zirnekļu” īpašniekiem, taču to, šķiet, nav iespējams lietot sasaitē ar Lightroom tai pašā iPad’ā… (gan jau ar laiku).

    Secinājumi?

    -Lightroom mobilā versija ir labs piemērs tam, kā profesionāla līmeņa/iespēju aplikācijai būtu jāsadarbojas ar to pašu aplikāciju datorā. Apple? -Varbūt pieķeries Aperture atsvaidzināšanai un “mobilizēšanai”? Vai, vismaz, caur mākoni “sasien” iPhoto plācenī un datorā (virkne filtru/masku iPad skārienekrānā ir daudz dabiskāk un vieglāk/ātrāk uzliekamu)?

    Gaidām. Un, kam interese, dzelži un abonements – izmēģinām Lightroom plāceņversiju!

    Un, vispār – kāda ir jūsu attieksme pret programmatūras abonēšanu?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma