BMW, Daimler, Ford un Volkswagen Group ar Audi un Porsche jau iepriekš bija izziņojuši plānus Eiropā izvietot 400 ļoti ātras uzlādes stacijas ar 350 kW jaudu. Uzlādes stacijas nodēvētas par IONITY, tās tiks izvietotas Tank & Rast, Circle K un OMV degvielas uzpildes stacijās.
IONITY ieguvušas 350 kW jaudu, kas būtiski pārsniedz citu ražotāju ātrās uzlādes staciju aptuveni 50 kW jaudu. Tesla Supercharger ir 145 kW jauda, ja vienlaikus tiek lādētas divas automašīnas, tad katrai tie nodrošināti 120 kW.
BMW, Mercedes, Ford un VW IONITY 400 ātrās uzlādes stacijas tiks izvietotas Eiropā līdz 2020. gadam, bet jau šogad gaidāmas pirmās 20 stacijas. Pirmie pie IONITY uzlādes punktiem tiks vācieši, austrieši un norvēģi. IONITY uzlādes punkti tiks izvietoti aptuveni ik pa 120 kilometriem – tātad aptuveni divas reizes retāk par parastajām degvielas uzpildes stacijām uz lielceļiem.
BMW, Daimler, Ford un Volkswagen Group uzsver, ka IONITY projekts nav slēgts – tam var pievienoties arī citi ražotāji.
pirmkārt, auto ražotājiem vajadzētu vienoties par vienotu štekeri, jo ikdienas lietotājam tas ir neaptverams stulbums un neērtība – štukot, vai šajā vietā vari lādēt.
ja japāņu iekšdedzes auto būtu ar eiropu nesavietojami degvielas tvertnes kakli, ar ko tas vispār būtu beidzies…..
Vari būt drošs, ka bija kadri, kuri to vēlējās :)
Vispār ir gan pārejas (Vismaz Teslām), kā arī lielākoties publiskajās ātrās uzlādes stacijās pārsvarā ir gan CHADEMO, gan CCS, gan Type2 spraudņi.
Par Litija pieejamību galīgas auzas – litijs veido kādus 2% kopējās baterijas masas. Drīzāk problēmātiski varētu kļūt citi metāli, piemēram, kobalts. (https://electrek.co/2016/11/01/breakdown-raw-materials-tesla-batteries-possible-bottleneck/).
Bet domāju, ar laiku parādīsies citas uzbūves baterijas, kam vajadzēs mazāk reto metālu.
– kāpēc šodien nokavēji?
– kārtējā ķīniešu pāreja nokūpēja, rezerves aizdevu…
– kāpēc uzreiz nepirki oriģinālu?
– lētāk katru otro mēnesi mainīt ķīnieti