Latvieši īstenojuši pasaulē pirmo cilvēka lidojumu ar dronu lielā augstumā un lēcienu no tā. 12. maijā Aerones radītais 28 motoru drons pacēlis izpletņlēcēju Ingu Augstkalnu 330 metru augstumā, no kurienes tika veikts plānots lēciens un piezemēšanās ar izpletni.
Veiksmīgi īstenotais sasniegums parāda drona tehnoloģijas uzticamību un celtspēju, kas apliecina neierobežotās iespējas tā pielietošanai cilvēku glābšanas darbos, ugunsdzēšanā, transportēšanā, kā arī sportā un izklaidē.
Projekta idejas autors un izpletņlēcējs, Ingus Augstkalns: “Emocijas ir fantastiskas. Gan jūtot, cik viegli un ātri drons cēla, gan tāpēc, ka Latvija sevi pierāda tehnoloģiju inovācijās. Ir skaidrs, ka piedzīvosim arvien nozīmīgāku dronu pielietošanu mūsu ikdienā. Pilnīgi noteikti arī mani draugi lēcēji visā pasaulē būs sajūsmā par jaunajām iespējām. Aizraujošā laikā dzīvojam.”
Jānis Putrāms, Aerones galvenais inženieris un drona pilots: “Jau drīzā nākotnē mūsu tehnoloģija glābs cilvēku dzīvības, palīdzēs dzēst ugunsgrēkus un veiks citus izaicinošus un nozīmīgus darbus. Ar šo projektu mēs parādam, ka esam gatavi nopietniem uzdevumiem darba un sporta sfērās.”
Lēciens tika veikts Māļos, Amatas novadā, sadarbojoties ar VAS Latvijas Valsts radio un televīzijas centru (turpmāk – LVRTC), kura 120m agstais komunikāciju tornis tika izmantots kā platforma lēcējam. Lai mazinātu potenciālos riskus, drons uzņēma lēcēju no 120m augstā torņa un pēc tam pacēlās lēcienam paredzētajā augstumā. Lēciena sagatavošanā lecēju asistēja LVRTC augstkāpēji.
Gatavošanās ilga sešus mēnešus, kuru laikā tika palielināta drona celtspēja līdz 200kg un veikta virkne testu, ieskaitot lidojumus ar lēcēju virs upes Daugavas.
Aerones ir Latvijā radīts dronu tehnoloģijas uzņēmums, kas orientējas uz augstas celtspējas dronu izstrādi.
Ingus Augstkalns ir pieredzējis izpletņlēcējs un vēja tuneļu lidotājs. Vienlaicīgi arī inovatīvu tehnoloģiju uzņēmumu AERODIUM Technologies, Cube un Captomatic līdzdibinātājs.
Pateicamies mūsu partneriem Latvijas Valsts radio un televīzijas centram, FILMORY, FlyVision, SABI, F64, AERODIUM un Skydive Latvia par sadarbību un atbalstu projekta realizācijā.
Nu re, kārtējais apliecinājums, ka latvieši var. Ja saņemās, izmanto prātu un aizmirst par čīkstēšanu. Malači!
man lūdzu tādu pašu, bet ar pilota kabīni! :)
bet vai pilnizmēra drona pilota licence tev ir?
ja nē, tad nāksies pieprasīt ar kravas tilpni ))
Gribu redzēt kurš man kaut ko spēs padarīt, kad es būšu tur gaisā, bet jūs lejā uz zemes!
Dziesmu svētku mēģinājumā viens ar paraplānu un motoru uz muguras lidinājās virs mežaparka estrādes un taisīja tarkšķi, tak neviens viņam neko nevarēja padarīt! :)
pats zini – tehnoloģijas attīstās pa nedēļām, ne mēnešiem….ieraudzīsi, ka uz tavu pusi rāda ar svīrainu trubiņu un pēc 15sek. drons nopīkstēs “low battery” un uzsāks ieprogrammēto nolaišanos.
ko ar tevi iesāks gaisa policija tur, lejā – nezinu, gan jau izrakstīs fīzduļus un konfiscēs dronu par smagu CSN pārkāpumu un nepakļaušanos policijas prasībām ) pats par sevi, noskanēs radzeni, noņems pirkstu nospiedumus un reģistrēs datubāzē – nākamo dronu nāksies pirkt melnajā tirgū par trīskāršu cenu.
Un mēs būvēsim DZELSCEĻU par ES naudu!!!
…
Nākotne ir droniem!!!
kamēr droni nevar pārvietot visu to, ko var vilcieni – neko darīt, iztiksim ar vilcieniem
Un kad sāks krist uz galvas,mājām? Viss līdz pirmaj nelaimei !
uz mājām, galvām – tas vēl nekas, bet kad sāks krist uz nerviem…..!
Salīdzināt dronu, kam ir ļoti limitēta celtspēja un lidojuma laiks ar daudzkārt efektīvāko dzelzceļu (vai kuģi, vai pat kravas auto) ir pilnīgi stulbi… tev neienāk prātā, kapēc 95% pasaules kravu tiek vestas ar lēniem konteineru kuģiem um dzelceļiem? Tapēc, ka tas ir lēti un droši! Droni relatīvi ir ļoti dārgi un ārkārtīgi nedroši.