Web Analytics
More
    Reklāma

    72% Android lietotāju izmanto vairāk nekā 2 gadus vecu operētājsistēmu

    Jaunākie raksti

    Daži teiks, ka Android operētājsistēmā pēdējā gada laikā kļuvusi gandrīz lietojama, varbūt pat atsevišķos viedtālruņos Android operētājsistēma darbojas veiksmīgāk par Apple iOS. Jaunākā Google statistika parāda, ka 71.6% Android ierīču lietotājiem nākas izmantot vairāk nekā divus gadus vecu operētājsistēmas versiju.

    36.6% izmanto Android 4.4 KitKat, kas tiek uzskatīta par veiksmīgu Android versiju, tomēr pat KitKat ir novecojusi un nedroša operētājsistēma. Dažādas vēl vecākās Jelly Bean operētājsistēmas versija atrodamas 26.9% aktīvo Android viedierīču. Tātad arī šis gads noslēdzas ar atziņu, ka Android sadrumstalotība ir dzīva un jūtas brīnišķīgi.

    Pretstatā Android, Apple iOS 9 izmanto 70% no saderīgajām ierīcēm. iOS 9 iznāca septembrī.

    Android 6.0 Marshmallow stāsts vēl nav pat uzskatāms par iesāktu. Marshmallow paspēja visai ātri parādīties Android ikmēneša statistikā, pārspējot Lollipop uzstādīšanas tempus. Bet nedaudz dīvains ir Samsung paziņojums par 2016. gada Galaxy A3, Galaxy A5 un Galaxy A7 modeļiem, kas iznāks šomēnes Ķīnā, bet visi trīs modeļi saņems Android 5.1 Lollipop.

    Clipboard01

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    37 komentāri
    Kaspars
    10.12.2015 14:47

    90% lietotāju pat neizjustu īpašu atšķirību starp dažādām versijām

    nabadanga
    11.12.2015 02:37
    Reply to  Kaspars

    Tie lietotāji staigā ar caurumainām versijām un tas ir tikai laika jautājums, kad pa tām tā nopietnāk iebliezīs ar šifrētājvīrusiem.

    Purvavelns
    11.12.2015 06:58
    Reply to  nabadanga

    šito mums jau stāsta kopš sākuma – ikurāt 8 gadus. praktiski – neviena pierādījuma. NEVIENA. Vai arī linkus studijā. Nevis blablabla rakstiņus.

    11.12.2015 09:07
    Reply to  Purvavelns

    Es sapratu jautājumu, bet nesaprotu tā uzdošanas motīvu. Tu tiešām uzskati, ka programmatūra katrā savā versijā ir 100% pabeigts produkts un atjauninājumi nav jāuzstāda? Kāpēc? Kādi ir tie argumenti kāpēc tā varētu rīkoties? Tikai tāpēc, ka pašam lietotājam tas kaut kā sagādā neērtības? Kaut kas sāk vairāk bremzēt? Es vispār uzskatu, ka programmatūras atjauninājumi ne tikai būtu jāuzstāda, bet tas būtu pat jādara piespiedu brīvprātīgā kārtā, jo cauras ierīces var radīt problēmas ne tikai konkrētajam tās lietototājam, bet tikt izmantotas uzbrukumiem citiem. Datoru pasaulē tas notiek katru dienu un visu laiku. Mūsdienu viedtālruņi tie paši datori vien ir. Kas attiecas uz piemēriem, tad ātrumā tik tiešām ir pagrūti uzguglēt kaut ko konkrētu. Es to skaidroju ar nofeilojušu cilvēku nevēlēšanos runāt par savu pieredzi. Līdzīgi ir ar gadījumiem, kad cilvēkiem tiek nozagta nauda no bankas kontiem. Pat no sava tuvo personu loka zinu par vairākiem šādiem gadījumiem pēdējā gada laikā, tomēr neviens no tiem nekur nav publiskots. Vai tas nozīmē, ka problēma neeksistē? Nē, protams. Tāpēc ir svarīgi informēt par riskiem, kas apdraud tādas vai šādas ierīces. Esam gana daudz lasījuši par Stagefright problēmu un arī izspiedējvīruss izplešas uz Android ierīcēm. Un ar to tā kā esam pazīstami no datoru pasaules.… Read more »

    Purvavelns
    11.12.2015 09:29

    redz, Tu esi gatavs tērēt laiku garam komentāram tā arī neko konkrētu nepasakot. Mana pozīcija ir vienkārša – ir atjauninājums – atjaunināmies. Nav – neko darīt. Cepties nav iemesla. “It kā esot visādas ļautprogrammas” (par kurām konkrēti neviens nerunā sava kauna dēļ) – tas NAV arguments, unless proved otherwise. Es savā ziņā provocēju – uzraksti rakstu, pierādi problēmas esamību, nevis teorētiski, bet praktiski. Ja Androīds tiešām ir nedrošs, tad tak Tu vari motivēt cilvēkus iegādāties drošos aifonus (galvenais, lai neglabā savas kailbildes mākonī :D). Pretējā gadījumā paturu tiesības ironizēt par cilvēkiem, kas cepas, ka viņiem ir kitkats nevis lolipops… :D

    11.12.2015 09:48
    Reply to  Purvavelns

    Neprecīzu informāciju gan nevajag rakstīt. Es nepieminu, ka būtu Android drošības problēmu dēļ kādu speciāli motivējis izmantot iOS vai Windows Phone ierīces.

    Purvavelns
    11.12.2015 09:52

    es neteicu ka Tu to dari – es rakstīju Tu “VARI”. Jābūt tak gaismai tuneļa galā… Man liekas, ka Tev vajag iet politikā. Iefitosi verī well.

    11.12.2015 10:02
    Reply to  Purvavelns

    Nē, paldies. Ne šogad.

    nabadanga
    11.12.2015 23:29
    Reply to  Purvavelns

    CERT.LV konferences ieraksta 1. daļa no 30:00 https://cert.lv/resource/show/729

    Purvavelns
    12.12.2015 10:26
    Reply to  nabadanga

    nu b*** “it kā esot”, “varam sagaidīt” bla bla bla – tukša *iršana. Tu man nozagi stundu laika klausoties ļurināšanu

    Purvavelns
    10.12.2015 14:56

    ** cūkas vienkārši nesaprot, ka tālrunis jāmaina kā minimums reizi divos gados.

    Sapnix
    10.12.2015 15:06

    Lielākais android posts, kas tracina katru dienu. Ja gribi svaigu os pērc nexus, ja nē, samierinies, ka tas, ko nopirksi praktiski nekad netiks atjaunināts

    Purvavelns
    10.12.2015 15:11
    Reply to  Sapnix

    kā Tu to spēj pārdzīvot? Kāds tieši (bet konkrēti, bez blablabla) gabals Tev ir nokritis no tā, ka Tev ir kitkats, nevis lolipops?

    robcixx
    10.12.2015 15:24

    Primārajam telefonam 5.1 androīds, bet paralēli tiek lietots arī 2.3.7. Apmierināts ar abiem :)

    x
    10.12.2015 15:36

    Daudzi fanātiski seko OS versijām un patčiem, tai pat laikā turpinot izmantot Flash un Java, kas tiek vērtēti kā drošību mazinoši.

    10.12.2015 15:37
    Reply to  x

    Nu parasti tie, kas aktīvi un laicīgi atjauno ierīces pamatprogrammatūru (OS), cenšas atjaunot arī Flash un Java spraudņus.

    x
    10.12.2015 15:51

    Varbūt labāk tā vietā, lai visu laiku sarautu augstāk šļūkošās caurās bikses, uzvilkt bikses bez caurumiem? Nu, vismaz ar mazākiem un tādās vietās, kurās apkārtējie nemēģina iebāzt pirkstus :)

    Purvavelns
    10.12.2015 16:55
    Reply to  x

    cepums!

    Krotow
    10.12.2015 19:18
    Reply to  x

    Bet ko darīt, ja caurumainās bikses ir sasodīti ērtas. Un veikalā pareizajā izmērā ir tikai kleitas :P Atliek lāpīt caurumus. Tiem kuri nesaprata – Flash ir atmirstošs un darbināt objektus (Java, ActiveX) pa tiešo pārlūkprogrammā ir laidara vārti ļaundariem – tas ir skaidrs. Taču ko darīt, ja “caurumu avotam” nav alternatīvas? Uz to, ka to autori visu pārrakstīs HTML5/CSS3/JS, nav ko cerēt.

    x
    11.12.2015 08:18
    Reply to  Krotow

    piem. lsm
    viņi māk nerādīt saturu ja ir aktīvs bloķētājs, bet ja viņi mācētu saskaitīt cik reizes cilvēks aiziet prom dēļ flasha.

    Purvavelns
    11.12.2015 08:49
    Reply to  x

    tas ir kās – cilvēks ieiet LSM, inspektē elementus lapā lai pārliecinātos šo za skripts un tad ierauga flash un iet prom? Siriouslī? LSM publika? 99% nemaz nezin, kas tas flaš tāds ir un ko ziemā ēd!

    x
    11.12.2015 09:18
    Reply to  Purvavelns

    >tas ir kās – cilvēks ieiet LSM

    cilvēks atver lsm.lv un nodomā, ka neredz arhīvu dēļ adbloka
    diseiblo adbloku bet izrādās, ka saturu neredz tik un tā jo tas ir episkajā flashā
    cilvēks nopūšas, ieslēdz adbloku atpakaļ un vairs neapmeklē lsm

    t.i. atverot lsm viņiem būtu uzreiz jābrīdina – saturs pieejams tikai ar flashu, ejiet prom uzreiz

    Purvavelns
    11.12.2015 09:29
    Reply to  x

    un cilvēkam parastajam nav flaša?

    x
    11.12.2015 10:09
    Reply to  Purvavelns

    >un cilvēkam parastajam nav flaša?

    ugu, cilvēkam parastajam nav flasha.

    gīkiem ir, viņiem ir visādi softi kurus var lietot uz savu galvu.

    Purvavelns
    11.12.2015 10:11
    Reply to  x

    hm… pēdējo trīs gadu laikā esmu nopircis piecus datorus. Ar oriģinālu win, trīs nāk no gīku-kaitnieku kantora LMT, kuri man nezinot ir ieinstalē’juši flašu… cūkas.

    x
    11.12.2015 10:33
    Reply to  Purvavelns

    piekrītu – cūkas.
    cerams, tikai flashu, bez keylogera.

    Krotow
    11.12.2015 09:01
    Reply to  x

    Piekrītu, ka der vismaz iespēja kaut kā informēt lapas īpašniekus par to, ka viņu saturs Flash dēļ nav baudāms. Tomer LSM tiek uzturēts un (laikam pat) attīstīts. Taču ir virkne lapu ar Flash aplikācijām, ko cilvēki joprojām izmanto, taču radītāji tās vairs neattīsta dažādu iemeslu dēļ. Visbiežāk dēļ tā, ka nevēlas mainīt to, kas tāpat darbojas, jo vairs nevēlas tajās lapās ieguldīt resursus. Vienkāršākais piemērs ir Flash grafiki un spēles.

    11.12.2015 09:09
    Reply to  Krotow

    Tu runā par visādām Flash spēlītēm un kaktu video straumēšanas servisiem? :)

    Krotow
    11.12.2015 10:37

    Pirms neilga brīža arī RegExr bija flashā. Un ik pa laikam vēl gadās flashā rakstītas webaplikācijas – katalogi, iesniegumu formas u.tml. propietārais craps.

    Mārcis Buhholcs
    11.12.2015 10:47

    Ne tikai – viens no HP ražotajiem tīkla pārvaldības softiem savā webiskajā intefeisā joprojām izmanto Flash un Java. Jā, ar katru patču aizvien vairāk pārvelk uz HTML5, bet tas process vēl tuvu nav galā. Analoģiski ar dažu citu mega kompāniju produktiem.

    x
    11.12.2015 10:59

    megakompānijas itin bieži izceļas ar novecojušiem krāmiem, kas maksā kā modernas sistēmas – tas nav nekas jauns.

    parasti gan, ja softu izmanto publiskajos tīklos, arī megazvaigznes cenšas neatpalikt no tirgus progresīvās daļas.

    saprotams arī, ka komerciālus produktus kam jāstrādā ka vai asins no deguna, nevar uzreiz izmest laukā un palūgt pagaidīt, kamēr indiešu koderi sameistaros ko labāku. Klienti ir samaksājuši un viņiem vajag šodien, biežāk gan jau vakar.

    Mārcis Buhholcs
    11.12.2015 13:21
    Reply to  x

    par to arī runa – nevar klientiem pateikt, pagaidiet pie ratiem ar nestrādājošu tīkla menedžmenta kamēr mēs pusgadu-gadu no nulles visu pārrakstīsim. Pie tam, arī klientu pusē ir daudz kas sajūgts ar esošajām sistēmām un to API. Jebkura pārrakstīšana secīgi izraisa milzīga apjoma pārkārtojumus. Kuri nevāji maksā. Nemaz nerunājot par vājprātīgu downtime un atkal – pazaudētu naudu.
    Casual browsingam visi var atļauties būt mega progresīvi, taču komerciālā pusē – tas nav tik vienkārši.

    Krotow
    13.12.2015 18:45

    Tā nav tikai mega kompāniju problēma. Lielāka izmēra programmu un servisu pārveidošana jaunajiem IT standartiem pavisam nav triviāls pasākums. Sākot ar noskaidrošanu, kādas no jau piedāvatajām iespējām klienti reāli izmanto, ko vēl vajag un ko vairs nevajag (un vairs nevajadzīgo daļu izmešanu), interfeisa un webservisu izmaiņas, biznesa loģikas un datu struktūru izmaiņas utt. Pašam aprūpē šobrīd ir serviss online pasūtījumu veikšanai ar 15 gadu vēsturi un rakstīts nemaz ne kaut kādā globālā megakorporacijā, bet tepat Latvijā. Notiek uzturēšana, labojumi, jaunas prasības, tai pašā laikā esošajiem servisiem jāsaglabā savietojamība ar mobilajiem klientiem, downtime nav pieļaujams utt. Šobrīd vecais mantojums tiek pamazām mainīts uz modernāku, tomēr atjaunot visu nebūs tik ātri. Gan jau arī nākamo 3-5 gadu laikā tos megakorporāciju Flash interfeisus nomainīs.

    davfreim
    11.12.2015 16:51

    Pat kaktu video straumēšanas servisos neizmanto flash, skatos uz sava iPad dažreiz kādu seriālu tādos, kur reklāmas kā biezs :D

    Johny
    11.12.2015 09:07

    Lietoju windows phone un teikšu,vispār nekādu problēmu salīdzinājumā ar androīdu;)

    Kurlander
    12.12.2015 10:12

    Manuprāt, lielākai daļai lietotāju šīs OS atšķirības interesē tikai no ikoniņu dizaina viedokļa.
    Man arī patīk, ka manam Uhans U100 ar standarta 5.1 Lolipopu ikoniņas ir izstrādātas īpaši šim telefonam un priecē aci.

    Johny
    11.12.2015 09:06

    Johny

    Reklāma