Vācu autoražotājs Mercedes visnotaļ strauji kāpina investīciju apjomu projektiem, kas saistīti ar iekšdedzes dzinēju attīstīšanu vieglo mašīnu vajadzībām. Investīcijas šobrīd ir lielākas nekā plānots un nauda šajā virzienā tiks ieguldīta arī turpmāk, apstiprināja kompānijas vadītājs Ola Kaleniuss intervijā vācu medijam Wirtschaftswoche.
Šī gada laikā Mercedes dažādos projektos, kas saistīti ar vieglajām mašīnām un jaudas agregātiem, plāno investēt ap 14 miljardiem eiro.
Kaleniuss izteicies, ka Mercedes plānojuši vērienīgus ieguldījumus dažādos R&D projektos, lai attīstītu jaunus hibrīda jaudas agregātus un nodrošinātu, ka tie atbilst prasībām arī nākamajā desmitgadē. Tas pieprasa uzlabojumus arī ražotnēs, kur šie jaudas agregāti tiks salikti kopā.
Kur tie laiki, kad Mercedes līdz 2030. gadam solīja pāriet tikai uz elektroauto tirdzniecību. Labi laiki! Šā gada sākumā vācu autoražotājs atkāpās no solījumiem par to, tā vietā paziņojot, ka arī labu laiku nākamajā desmitgadē viņi turpinās piedāvāt iekšdedzes dzinējus savās mašīnās. Mercedes tā reaģēja uz tirgus situāciju un paši uz savu mašīnu pārdošanas datiem, kas, kā jāatzīst, nebija diez cik spoži. Autoražotāja vadība arī mainījusi nākotnes mērķus – 2030. gadā 50% no pārdotajiem auto būs elektrificēti. Tātad, ieskaitot hibrīdus.
Tāpat ražotājs veltījis neierasti lielus līdzekļus, lai modernizētu S-klasi ar iekšdedzes dzinēju. Mercedes boss norāda, ka parasti modeļu feisliftiem netiek veiktas tik lielas investīcijas, bet klientus auto sasniegs 2026. gadā.
Vispārēji runājot – ICE pēc būtības nav slikts. Slikta ir pati degviela kas rada kaitīgus izmešus. Primāri būtu jāstrādā pie jauna veida degvielas, un jāmeklē veidi kā to vieglāk izgatavot.
Vispārēji runājot – dedzināšanas process kā tāds nav labs. Un nav svarīgi vai atrabotku vai feju zvaigžņu putekļus. Pat H2 dedzināšana atmosfērā nav laba, jo veidojas NOx un citi brinumi.
Un šīm visām termodinamiskajām mašīnām ir zems lietderības koeficients.
Panorāmas inženieris! 😂🤣😂