Japānas varasiestādes un valsts Transporta ministrijas pārstāvji veikuši kratīšanu pasaulē lielākā autoražotāja Toyota birojā, saasinoties skandālam par kļūdainu drošības datu sniegšanu. Toyota atvainojusies par to, ka sniegusi nekorektus vai maldinošus datus drošības testu sertifikātu iegūšanai.
Skandāls pamatīgi satricinājis Japānas autoindustriju, turklāt Toyota konkurenti Honda, Mazda un Suzuki arī atzinušies neprecīzu datu sniegšanā. Dati liecina, ka pērn Toyota pārdeva vairāk nekā 11 miljonus transportlīdzekļu, bet ražotājs uzsver, ka šie notikumi nekādi neietekmē uz ceļa esošo automašīnu drošību.
Uz laiku apturēta Corolla Fielder, Corolla Axio un Yaris Cross ražošana, savukārt Toyota vadītājs Akio Tojoda atvainojies klientiem, kā arī auto entuziastiem par pieļautajām kļūdām, paklanoties un vairākas sekundes stāvot ar noliektu galvu – japāņu kultūrā tas ir veids, kā tiek atzīta vaina.
“Mēs nepievērsām uzmanību testēšanas procedūrām un ražojām mašīnas, vispirms neveicot nepieciešamos piesardzības soļus,” teicis Tojoda, kurš gan paudis, ka no tūkstošiem testu neatbilstības līdz šim fiksētas sešos gadījumos.
Arī Honda, Suzuki un Mazda var gaidīt vizīti no varasiestādēm šajā pašā jautājumā. Honda uzsvērusi, ka viņi snieguši kļūdainus datus par dzinēju jaudu un trokšņu līmeni, bet ar mašīnu atbilstību drošības prasībām viss esot kārtībā. Mazda apturējusi vairāku mašīnu piegādes un uzņemsies izmaksas, taču ražotājs neplāno izsludināt atsaukumus.
Toyota gadījumā pēdējā laikā šāda veida problēmas ir pārāk bieži – iepriekš viens no koncerna apakšzīmoliem tika pieķerts, krāpjoties ar emisiju sertifikātiem, Daihatsu melojis par datiem sadursmēs no sāna, bet pati Toyota neprecīzi testējusi savu dzinēju jaudu un griezes momentu. Vairāki no lielākajiem autoražotāja akcionāriem jau pieprasījuši, lai ripotu Tojodas galva, viņam uzņemoties atbildību par pārkāpumiem, kas atstāj iespaidu uz koncerna reputāciju. Tieši šomēnes ir plānota Toyota akcionāru sapulce un tajā var notikt interesanti pavērsieni.
Interesanti kas tieši slēpjas zem neprecīzajiem datiem vai neprecīzās testēšanas… Iespējams tikai juridiski aspekti, piem. testēšanas iekārtu sertifikācija, vai tomēr apzināta noteikumu apiešana… otrais nav īsti japāņu kultūrai raksturīgi, bet kas zin kādi tur nodaļu vadītāji…
Gan jau būs kāda harikiri epizode vadībā, neatkarīgi no iemesliem. Briest japgeita jeb fukujota ..
Viss ir vienkārši – pasaule mainās. Tie, kas agrāk rūpējās par savu reputāciju un kvalitāti, vairs nerūpējas, citi – tieši otrādi.
Es neticu ka kaut kāda sistemātiska šmuce ar Boeing detaļām, Toyotas papīru piezīmēšana ir dažu nomaldījušos vidēju vadītāju izpildīšanās, tas viss akceptēts visos līmeņos. Protams, kad sūdi sanāk – PR dienests ielēdzas un atvainojiet, piedodiet, nolīgsim auditu, visu izmeklēsim. Nu jā.
Citos avotos minēts, ka testa auto tikuši nedaudz modificēti! ;)
Tādos gadījumos interesē tikai viens aspekts. Pasūtītājs.
Satiksmes drošības diensts. Un?