Pēc gandrīz 18 gadiem ražošanā pensijā dodas slavenais Audi R8 sporta auto, paziņojis vācu autoražotājs. Fakts kā tāds bija zināms jau iepriekš, bet tagad šim stāstam oficiāli pielikts punkts, saražojot pēdējo R8 eksemplāru.
Autoražotājs jau savlaicīgi paziņoja par plāniem pārtraukt R8 ražošanu, taču paziņojumam sekoja liela klientu interese, tāpēc Audi pat nācās pagarināt ražošanas termiņu, lai apmierinātu klientu pieprasījumu. Ražošanai bija jānoslēdzas pērnā gada nogalē, taču faktiski tas notika tikai tagad martā.
Salīdzinot ar 2022. gadu, pērn R8 tirdzniecības apjomi pieauga par 49%, Audi pārdodot 1591 automašīnu. Tas, protams, bija mazākais apjoms no visiem starptautiski tirgotajiem Audi modeļiem, bet tas arī ir pilnīgi likumsakarīgi, jo runa ir par ekskluzīvu, jaudīgu un dārgu superauto. Tikai 2008. gadā Audi spēja pārsniegt 5000 pārdoto vienību skaitu un tas tā arī izrādījās R8 veiksmīgākais gads no tirdzniecības skatupunkta.
R8 jau ir pensijā, bet drīz noslēgsies arī radniecīgā Lamborghini Huracan ražošana. Visi pieejamie Huracan jau esot rezervēti, bet līdz ar Huracan ēras beigām noslēgsies arī V10 dzinēja izmantošana – šis motors tika izmantots gan R8, gan Huracan ražošanā. Interesanti, ka Audi vismaz pagaidām neziņo par R8 pēcteci, savukārt Lamborghini gan jūtas stipri un stabili, tāpēc viņi izstrādā jaunu modeli, kurā tiks izmantots plug-in hibrīda jaudas agregāts.
Ļoti labi, jo priekš normāla izmēra latviešu džeka tas auto tāpat nav lietojams. Man tā arī neizdevās iesēsties R8 spyder, ar paceltu jumtu. Sēdeklis nebīdās tik cik vajag un galva griestos! Pilnīgi nekam nederīgs automašīnas izstrādājums, ja vien šoferis nav bērns, vai liliputs . :D
Pēc mīnusiem spriežot, te daudz sīko! :D
Ļoti žēl un cerams, ka tomēr atsāks ražot normālu auto, jo kā gudri cilvēki zin – elektroauto nav nākotnes un elektroauto nav tik zaļš cik to pasniedz. Elektroauto nākotne turas tikai un vienīgi uz subsīdijām!