Elektrifikācija pārņem ne tikai auto nozari, bet arī sliežu transportu. Uz Austrāliju nākamajā gadā dosies pirmā pilnībā elektriskā lokomotīve, kas paredzēta smago kravu pārvadāšanai.
Dzelzs rūdas uzņēmums Roy Hill vadīs uzņēmuma Wabtec elektrisko lokomotīvi FLXDrive. Tā būs aprīkota ar 7MWh ietilpīgu bateriju, ko var var pielīdzināt Amerikas mājas elektrības patēriņam vairāk nekā astoņu mēnešu garumā. Lokomotīve būs aprīkota ar sešām asīm, vienu vadītāja kabīni, kā arī 3.2MW vilces jaudu.
FLXDrive ir nokrāsota rozā krāsā, atbalstot krūšu vēža kampaņu. Webtec vēl beidz pēdējos ražošanas darbus, lai 2024. gada pirmajā pusgadā veiktu testus, bet uz Austrāliju lokomotīve tiks sūtīta nākamā gada otrajā pusē. FLXDrive uzlāde tiks pilnībā veikta ar reģenerējošo bremžu palīdzību, jo sliežu maršruts ir ļoti kalnains.
Tiesa praksē elektriskā lokomotīve tiks savienota kopā ar vēl vienu dīzeļdzinēja vilcēju, veidojot sava veida hibrīdo sistēmu. Tas saistīts ar to, ka kravu svars pārsniegs 33 tūkstošus tonnu. Pēc Roy Hill aprēķiniem šis risinājums ļaus samazināt degvielas izmaksas un izmešus par divciparu skaitli.
Kopumā šis ir liels notikums šajā pārvadājumu nozarē, jo tieši sliežu pārvadājumos dīzeļdzinēju darbinātas lokomotīves vēl ilgi netiks aizstātas, bet ir uzņēmumi, kuri ir gatavi būt celmlauži.
Vispār jau visas kravas lokomotīves,kas braukā pa Latvijas dzelzceļu ir hibrīdi ar elektromotoriem , milzīgu dīzeļģeneratoru iekšā un svina akumulatoriem .Tehnoloģija veca kā pasaule.
Nākošais revolucionārais solis, laikam, būs ņemt elektrību pa taisno no vadiem, nevis glabāt bezjēdzīgā baterijā :DD
Laikam jau tomēr nē…uzstādīt kontaktvadus daudzu tūkstošu km garumā un uzturēt to infrastruktūru ir daudz dārgāk.
Kad uzstāda sliedes 1000km garumā, tad pie reizes arī vadus. Nekāds baigais sadārdzinājums tur nav
Pēc Roy Hill aprēķiniem šis risinājums ļaus samazināt degvielas izmaksas un izmešus par divciparu skaitli.
—
Liekas diezgan liels effort lai samazinātu izmaksas par 99EUR labākajā gadījumā.
Viss sāls slēpjas LGBTQIA+ krāsojumā … teh dati / tehnoloģija šoreiz sekundāri, galvenais publicitāte :)
Pat rakstu neesi izlasījis. Skaidri un gaiši ir uzrakstīts, lai atbalstītu pret krūts vēžu kustību. Bet tev jāiespiež LGBTQ+ ar papildināto nosaukumu. Laikam esi ļoti zinošs kas un kā tur ir aktuāli.
Analogov ņet:
https://www.railwaymuseum.lv/lv/content/akumulatoru-elektrolokomotive-vl26
Vispār jau jāpiekrīt ka vilcieni brauc pa sliedēm un tur var uzlikt vadu un braukt bez akumulatora.
Tad jau Latvija ir gadsimtu priekšā ar saviem elektriskajiem vilcieniem. Kaut kur taču kā baigā inovācija bija ka smagajiem elektrību lādēs no vadiem kā trolejbusiem. Vilcieniem tas vēl vieglāk izdarāms. Tad kur jēga glabāt baterijā, kas nokalposies nejēgā ātri. Kārtējais uzpūstais haips, lai gan patiesībā ir precīzi otrādi.
Jā, un tā atbaidošā krāsa…
Tikai tāds sīkums, ka tā elektrība arī jāpievelk, vadi jāsaliek utt. Vai tad Latvijā visur kursē elektrovilciens? Nē, piemēram, līdz Siguldai, Valmierai būs jābrauc ar dīzeļvilcienu. Tur nekādi jaunie vilcieni nekursēs.
Ja nemaldos, tur dīzelis ražo elektrību. Un jā, līnju jāvelk reizi 50-100 gados… akumulators jāmaina reizi…. 5-15 gados kā minimums
5-15 gados tas pie nosacijuma ka neuziet gaisā, kas pie šāda lieluma ir visai reāla un jautra perspektīve
Līnijas ir jāuztur, jāremontē, vajadzīga vēl papildus infrastruktūra, ja vilcieni kursē bieži, tad jā, tas ir izdevīgi. Bet tādos mazapdzīvotos AU reģionos, kur līniju garums nereti pārsniedz 1000km, un vilcieni nebrauc tik bieži kā Francijā vai Vācijā, vadi nav izdevīgākais variants, pretējā gadījumā jau sen būtu savilkti
Šis manās acīs ir tas pats kas solar roads. Sounds good doesn’t work.
Brīdī kad Latvija atguva neatkarību, Siguldas virzienā elektrības vadi elektrovilcienam jau bija savilkti. Variet paši minēt kur tie palika. Stabi joprojām stāv.
Neirs, ja nezini ! Stabus sastāvēja, bet vadus nepaspēja savilkt !
Līdz Ropažiem (tagad st. Garkalne) vilcienu gaisa vadi 100% bija. Pats redzēju.
Tas mirklis, ka pasaule jau desmitiem gadu izmanto elektriskās lokomatīves. Vienīgi, elektrība tiek piegādāta pa pārvades līnijām gar dzelzceļu, vai ta tiek ražota uz vietas ar dīzeļģeneratoru un protams, ir vecās labās dīzeļlokomatīves. Tad ar ko šī ir īpaša? Ekoloģiskāk ir izbūvēt līniju, kura kalpos ļoti daudz gadus, vai katrus 5-10 gadus mainīt lokomatīves akumulatorus?.
Ko tik nedarīs PR vārdā :)
Un šo hibrīdu darbinās šis vienreizējais dīzeļdzinējs :D https://www.alibaba.com/product-detail/BISON-4-Stroke-Single-Cylinder-10_1600785704316.html?s=p
Vai tad ieprieks vilcieni nebij elektriski ?
Kads zinatnieks no jauna elektribu atklas.
Aizmirsa tikai varavīksnes krāsā nokrāsot.
Škiet te līdzīgs piegājiens kā kanādiešiem ar Edison motors. Paņem astoņdesmito gadu tehniku kura sevi ir pieradījusi un pārbūvē viņu par elektrisko. Viņu gadījumā elektriskais vilcējs mežiniekiem. Ar pilnu baļķu kravu nākot lejā no kalniem viņš reģenerē pietiekami elektrības lai pēc tam tukšā varētu svilpodams uzbraukt atpakaļ.
Kāpēc gan neizmantot to pašu piegājienu citur? Ja viņš nāk lejā no kalniem ar 50 vagoniem rūdas, vēsā mierā var reģenerēt elektrību lai pēc tam vēl ilgi nevajadzētu slēgt iekšā dīzeli.
Par reģenerāciju diemžēl mūsu bļāvēju bars komentāros nedalasīja. Krāsu, gan bērnudārzs uzreiz pamanīja…
Komentētāji vienkārši iespārda… No delfiem izdzīti, tad nu savas anti-vegānās un anti-iekļaujošās sāpes jāizklāj tehnoloģiju portālā… Te ir rakstīts par jaunu iespēju akumulatoru darbinātās ierīcēs, par izaicinājumiem kalnos un pēkšņi visi dīvāna inženieri ir uz pusizdzertas alus pudeles etiķetes sarēķinājuši, ka nezinīšiem no tālajām zemēm jāvelk elektrības vadus utml… Brīnišķīgi…
Jā, tai pašā Austrālijā ir arī ar saules enerģiju darbināma lokomotīve (ar daudz īsāku maršrutu), un? Viss cits, ko kāds izdarījis uzreiz ir peļams???
> tad nu savas anti-vegānās un anti-iekļaujošās sāpes jāizklāj tehnoloģiju portālā
Kaut kāda sāpe ir gan pašam, jo nu bez viena paša komentāra visi parējie ir par kaut ko citu (proti, ka ne kāda īpaša “celmu laušana” nav notikusi un varbūt aicina autoru komentēt par pretējo), tā kā izpildījies vien tieši tā pat kā tie, par ko esi sašutis.. attiecīnāji visas negācijas uz visiem + piesauci vēl N jēlības.
Vai tad kuģiem nav tāpat – dīzeļi ražo elektrību, tā griež dzenskrūves?
Ne gluži. Tā dīzeļlokomotīve neiesaistās elektrolokomotīves lādēšanā . Vai nu elektrolokomotīve tiek vilkta kā papildus vagons , vai arī pati piedalās vilkšanā kad ir uzlādējusies. Tuvāks salīdzinājums ir elektikā kalnrūpniecības automašīna kura braucot no kalna ar uzkrautām 160t lādē baterijas , bet atpakaļ tukša spēj uzbraukt pati ar uzkrāto enerģiju. Tāds mūžīgais dzinējs kurš nestrādā pretējā virzienā kad ar kravu jābrauc ārā no pazemes raktuves.
Baigi jaunais tas vilciens neizskatās… Gan jau ka baterijas tikai ieliktas un ģenerātors izmests. Vilciens jau varbut kā pusgadsimtu vecs ?