Eiropas Savienība ļoti uzskatāmi parādījusi, ka nevienam nekādu metaversu nevajag – par 387 000 eiro tapušo metaversu tā atklāšanā apmeklējuši seši cilvēki, kuri drīz vien aizmukuši prom. Šī gan nav pirmā reize, kad metaverss izgāžas un kļūst par dārgu, bet nevienam nevajadzīgu projektu.
Eiropas Savienības metaversa idejas pamatā bija iespēja piedalīties politiskos procesos arī cilvēkiem no malas, tika pat solīts, ka metaversa apmeklētāji tiks pie unikāliem digitāliem avatariem, bet arī tas nespēja piesaistīt uzmanību.
Daudzviet Twitter šis Eiropas metaversa mēģinājumus nosaukts par nomācošu un apkaunojošu. Vienlaikus arī atgādināts, ka daudzviet pasaulē ir bads un ciešanas, kamēr Eiropas Savienība ķēmojas ar dārgiem un nevienam nevajadzīgiem projektiem.
I’m here at the “gala” concert in the EU foreign aid dept’s €387k metaverse (designed to attract non politically engaged 18-35 year olds — see story below). After initial bemused chats with the roughly five other humans who showed up, I am alone. https://t.co/ChIHeXasQP pic.twitter.com/kZWIVlKmhL
— Vince Chadwick (@vchadw) November 29, 2022
Ne pirmais ne pēdējais ‘trenda’ projekts no kura nauda izsūkta, ‘x cilveki’ kas ir piesaistīti nopelna, bet īsti nevienam nevajag.
… un tie paši 6 noteikti bija tehnoloģiju žurnālisti un blogeri.
Mārketinga 1. bauslis – pieprasījums rada piedāvājumu. Nevis otrādi – sākumā Metaverss un tad cilvēki redzēs, cik tas ir forši un visiem to savajadzēsies.
Nu Apple’m gan tas izdevās – taisīja produktus, kas radīja pieprasījumu. Bet tāpēc arī Džobs bija ģēnijs.
Iespējams arī šie apgalvojumi par Apple ir pārspīlēts mīts. Cilvēkiem vienkārši bija pieprasījums pēc kvalitatīvāk nostrādātiem telefoniem un Apple to izpildīja – un nekas vairāk.
Tieši tā – interneta attīstības pīķī, cilvēkiem piedāvāja iebāzt kabatā “datoru”, no kura vēl varēja arī piezvanīt.
Tuvredzīgas muļķības raksti. Skaidri redzams, ka produkta izstrāde un pircēja pieredze ir tālu no tevis ikdienā. Iesaku izlasīt grāmatu Build, kuru sarakstīja cilvēks, kas vadīja iPhone un iPod izstrādes komandas (Tony Fadell). Tas uz ko Apple tiecās (un vienmēr ir tiekušies) ir pareizās inovācijas pareizajai precei pareizajā laikā, nepārtraukti domājot par to kā uzlabot klienta pieredzi.
Man tīri jebkas no cukurkalna uzdzen aizdomas un nelabumu.
A jums nedalec, ka ES piešķir kādam līdzekļus to projektu realizēt un nevis ES ir vainīga, bet tādi paši nodokļu naudas izzadzēji, kā Latvijā valsts iepirkumos?
Nevienu nepievilinasi ar dejojosu zopastu, butu vismaz eiropas multfimu telus sabazusi, butu cits rezultats.
Kas ar narkotikam sakaifojusies, savus murgus istenojusi dzive, pec ta tas izskatas.