Vācu autokoncerna Volkswagen inženieri pēdējo dažu gadu laikā centušies izgudrot jaunu riteni – skārienjutīgas pogas uz stūres, skārienjoslas zem multimediju ekrāna klimatkontrolei, bijuši vēl citi digitāli jaunievedumi. Tiesa, auto apskatnieki un arī Volkswagen klienti tos nav sagaidījuši ar milzu entuziasmu, tāpēc Volkswagen plāno atteikties no skārienjutīgajām pogām uz stūres, atgriežoties pie vecajām labajām un fiziski nospiežamajām pogām. To sociālās saziņas lietotnē LinkedIn paziņojis Volkswagen zīmola valdes priekšsēdētājs Tomass Šēfers.
“Turpinām attīstīt savu piedāvājumu un dizainu, kā arī veidojam vienkāršu mašīnas vadīšanas sistēmu. Piemēram, atgriezīsim spiežamas pogas uz stūres. Klienti to vēlas,” ierakstā skaidro Šēfers.
Prognozējams, ka modernizētais Golf, kas pie klientiem ieradīsies nākamgad, varētu būt pirmais, kas atgriezīsies pie parastām pogām uz stūres, atsakoties no skārienjutīgajām pogām. Tomēr tas novērš tikai pusi no problēmām ar Volkswagen digitālajiem risinājumiem – pagaidām nav ziņu par plāniem atteikties no skārienjoslām klimatkontroles un audio skaļuma regulēšanai. Labā ziņa, ka skaļumu joprojām varam regulēt uz stūres, savukārt klimatkontroles iestatījumi relatīvi vienkārši pieejami multimediju ekrānā – nav ideāli, bet var iztikt. Laika gaitā izmaiņas tiks veiktas arī citu Volkswagen koncerna zīmolu mašīnās.
Būtu spējuši piegādāt kaut vai tos pašus, ar skārienpogām uz stūres. Šķiet ne jau šis faktors ir tas, kādēļ nepērk VW auto.
Arī taisnība. Taču skārienjutīgās pogas pieber sāli, jo neskatoties grūti sataustāmas un ziemā caur cimdiem nestrādā.
Tavā auto tādas ir?
Manā bija, nekādas vainas. Pirmkārt ziemā ar cimdiem pie stūres neesmu sēdējis, otrkārt, piespiežot, tās strādā arī ar cimdiem.
Ļoti patika iespēja, paslidinot pirkstu, mainīt ātrumu kruīzkontrolei par 10km/h.
Manā nav, taču zinu kā tas “darbojas”. Kad mīnusos jābrauc tūlīt un nav laika gaidīt, kamēr salons iesilst, nedarbojošās pogas kretinē ļoti.
Tā arī veidojas kopējais viedoklis: “neesmu pamēģinājis, bet esmu lasījis ka ir slikti” :)
rakstā teikts par klientu, nevis lasītāju, viedokli.
Tad man jāsāk aurot ka negribu spaidāmās pogas :)
Tev viedtālrunis ziemā ar bieziem un siltiem ziemas cimdiem ir spaidāms? Noteikti nē!
Tapēc arī nav jabūt ar augstāko izglītību lai saprastu, ka taustes sensori arī tavā glaunajā jaunajā foļksvāgenā nedarbosies kamēr nenovilksi cimdus! Kādi ‘rudens’ plānie vai ādas cimdi vēl varbūt izies cauri, bet šādi plānie neder ziemas aukstumā.
Nav tādu ‘sensoru’ kas ar cimdiem spētu veiksmīgi uztvert spiešanas vēlmi, tad tā ir klasiskā fiziska poga, kas automobīļos pastāv jau jēl simtiem gadu, kur ir japielieto ‘x’ spēks lai nospiestu un tad jau tur vienalga kas tev rokā.
Vislielākajām grabažām mūsdienās ir stūres apsilde!
Turklāt ko Tu vēlies tur slēgāt tā uzreiz un momentā?
Pogām nav apsilde, un es vēlos uzreiz regulēt radio skaļumu, pārslēgt trekus, ieslēgt kruīzu piem., jā, es ļoti daudz izmantoju kruīzu, arī pilsētā…rezultātā braucu daudz vienmērīgāk, prognozējamāk, nepārsniedzu ātrumu (gandrīz) un ietaupās degviela ~1L/100km pēc provizoriskiem novērojumiem
p.s. sensora pogas uz viduskonsoles vispār ir pilnīgs piiii…lai pārslēgtu klimata iestatījumus ir jānovēršas no ceļa. Ar fiziskajām pogām pietiek ar pussekundi lai uzmestu skatienu un tālāk jau ar roku atrodi un nospied
id3 piemēram, lai odometru uz 0 uzliktu, jālasa auto lietošanas pamācība.
uz vecajiem auto to var izdarīt 10x ātrāk
Manuprāt, skārienjutīgās pogas uz stūres un klimatkontroles, jau no sākuma bija kļūda.
Vai kāds no VW vispār jautāja klientiem PIRMS viņi tās skārienjutīgās pogas plānoja likt uz stūres (un visur citur, kur nevajag)?
Krietni tiek pārspīlēts arī ar daudzu, iepriekš ļoti funkcionālu pogu, ietamborēšanu skārienjūtīgajā vadības panelī. Piemēram, lukturu augstuma regulēšanā Passat (2020) ir totāls feils, kas negatīvi ietekmē pasīvo drošību! Lai mainītu lukturu augstumu ir jāveic 4 izvēlnes displejā, kuras no sākuma ir jāatrod (novēršoties no ceļa) un tad jāmēģina sabakstīt. Praktiski tas nozīmē, lukturu augstumu droši var regulēt tikai gadījumā ja mašīna ir noparkota.