Ķīniešu elektroauto ražotājs NIO šobrīd ir vienīgais autoražotājs, kuram izdevies sekmīgi ieviest elektroauto bateriju maiņas stacijas, to padarot par komerciāli izdevīgu rīcību. Ķīniešu uzņēmums plāno paplašināšanos Eiropā un ASV, vienlaikus veicot sarunas ar vietējiem autoražotājiem par NIO bateriju maiņas staciju licencēšanu. Tas nozīmē, ka NIO savu izstrādāto sistēmu gatavs piedāvāt Eiropas un Ziemeļamerikas autoražotājiem.
Daudzi bija skeptiski, kad NIO izveidoja šādu programmu, taču programma bijusi ļoti veiksmīga – šobrīd Ķīnā ir vairāki simti bateriju maiņas staciju, bet pērn pirmās stacijas tika atvērtas Norvēģijā.
Ķīniešu plāni šajā lauciņā ir ļoti ambiciozi – līdz 2025. gadam iecerēts uzbūvēt vismaz 1000 bateriju maiņas stacijas ārpus Ķīnas, lielāko daļu no tām Eiropā. Tieši šīs stacijas, kas ļauj tukšo bateriju nomainīt pret pilnu pāris minūšu laikā, ir viens no NIO stratēģijas stūrakmeņiem, cenšoties pievilināt Eiropas autovadītājus.
NIO pagaidām neatklāj, kuri autoražotāji ir ieinteresēti izmantot viņu bateriju maiņas stacijas. Visticamāk, šiem ražotājiem būs jāizmanto NIO bateriju tehnoloģijas vai arī savas baterijas jāveido identiskas tām, ko lieto NIO mašīnās, taču sīkākas tehniskās detaļas, kā tas varētu strādāt, nav zināmas.