Elektroauto ražotājs Tesla un tā vadītāji vairākus gadus runājuši par “Supercharger” uzlādes tīkla atvēršanu citu ražotāju elektroauto īpašniekiem. Tagad tas beidzot notiek – Tesla uzsākusi pilotprogrammu, pirmoreiz piedāvājot “Supercharger” izmantošanu citu ražotāju mašīnu īpašniekiem.
Pilotprogramma uzsākta Nīderlandē, kur izmantojot 10 šīs valsts “Supercharger” uzlādes vietas. Ražotāja pārstāvji norāda, ka plaša un ērti pieejama uzlādes infrastruktūra ir viens no stūrakmeņiem pārejā uz elektroauto, tāpēc Tesla jau kopš pirmo “Supercharger” iekārtu uzstādīšanas ir strādājusi, lai šo savu uzlādes tīklu straujiem soļiem spētu paplašināt. Tāpat tiek skaidrots, ka šādi Tesla cer pamudināt arvien vairāk cilvēku pāriet uz elektroauto.
Mašīnu uzlāde ir ļoti līdzīga kā Tesla lietotājiem – arī citu ražotāju mašīnu īpašniekiem nepieciešams lejupielādēt Tesla lietotni, tajā izvēloties “charge your non-Tesla” izvēli. Pēc tam jāizvēlas apmaksas veids un mašīnu var lādēt. Eiropā tirgotās Tesla mašīnas izmanto CCS spraudni, tāpēc jebkura mašīna ar šo spraudni varēs lādēties “Supercharger” punktos. Lai uzsāktu un apturētu lādēšanu, nāksies lietot Tesla lietotni, tā vietā, lai mašīnu vienkārši atvienotu no lādētāja.
Tāpat citu ražotāju mašīnām uzlāde būs dārgāka nekā Tesla īpašniekiem. Autoražotājs norāda, ka cenas būs atkarīgas no uzlādes vietas, savukārt paaugstinātā cena veidojas, jo Tesla nācies pielāgot tīklu dažādu ražotāju mašīnām. Tesla īpašnieki tiek aicināti šīs stacijas lietot kā parasti, jo tās tiks monitorētas, vērtējot gaidīšanas ilgumu un kopējo uzlādes pieredzi.
Izskatās ka attēlā nav redzamais nav CCS. Kā ASV ar citu auto lādēšanu Teslas stacijās?
Attēlam šeit ilustratīva nozīme :) Pagaidām projekts sākts Nīderlandē, Amerikā šī iespēja vēl nav aktīva
Es te domāju, kā ASV to varēs realizēt no tehniskā viedokļa – spraudņu saderība. Eiropā šajā ziņā ir vieglāk.
Man nav arī skaidrības, kas īsti notiek ar S un X modeļiem Eiropā? Kāda ātrā uzlādes ligzda tiem ir?
AdaptOrs.
250 u$d un tā būda rūc :)
nopietni, kaut kādā klaču lapā lasīju, ka esot jau abos virzienos. Tā lai NA Tesla var lādēties no combo un ir tādi, kas ļauj SuC iespraust combo ligzdās
Ja pareizi atceros – korejieši pirmie kko testējās
Izmaksu ziņā 3-o ražotāju e-auto braucējiem tas būs tāpat kā ātri lādēties pie Ionity. Taču lādētāju pārklājuma palielināšanai būs labi diezgan. Redzēs kā ar šo pasākumu veiksies. Izskatās gan ka šis sākumā darbosies tikai ārpus ASV, kur Tesla lieto citu lādēšanas spraudni. Tur nomainīt visus Tesla lādētājus uz lādētājiem ar 2 dažādu spraudņu kabeļiem nebūs ātri.
Kādi tomēr cilvēki ir idioti, vienlaicīgi ieviešot padsmit lādētāju standartu….
Nepārspīlē, nav pat 10, bet būs jauni un vecie nomirs. Arī CCS varbūt būs tajā sarakstā, jo tam nav paredzēta divvirzienu enerģijas plūsma.
Drīzāk idioti ir tie kuri izlaiž jaunu auto ar veco Chademo standartu no uzņēmuma kuram ir “ilgstoša vadošā pozīcija EV jomā” – Lexus UX300e.