Elektroauto ražotājs Tesla oficiāli uzsācis “Model Y” piegādes Eiropā, kas šajā Atlantijas okeāna pusē bija gana ilgi gaidīts notikums. Pirmās piegādes izdevies veikt, pateicoties izmaiņām paša uzņēmuma piegādes stratēģijās.
Tāpat kā ar citiem Tesla modeļiem, klientiem Eiropā vispirms jāsagaida, kamēr rūpnīcā Fremontā tiek saražots pietiekami liels Eiropas specifikācijas auto skaits, lai tos būtu vērts sūtīt pāri okeānam. “Model Y” gadījumā Tesla bija izvēlējusies citu stratēģiju, proti, šis modelis gan Ķīnā, gan Eiropā tiktu piegādāts tikai tad, kad to varētu saražot turpat uz vietas.
Ja rūpnīcā Šanhajā viss vairāk vai mazāk notiek pēc plāna, tad ar “Gigafactory Berlin” elektroauto ražotājs piedzīvojis virkni sarežģijumu, kas aizkavējis ne tikai pašas rūpnīcas pabeigšanu, bet arī “Model Y” ražošanas uzsākšanu Eiropas tirgum. Pēdējie plāni paredz, ka “Model Y” ražošana Vācijā varētu sākties ne ātrāk par oktobri.
Tesla gan izvēlējusies negaidīt rudeni un ražošanas sākšanos Vācijā, tā vietā eksportējot Ķīnā saražotās mašīnas uz Eiropu. Pirmā partija ceļā devās pagājušajā mēnesī un internetā publicētie attēli liecina, ka mašīnas sasniegušas galamērķi. Mašīna pamanīta arī Norvēģijā un Nīderlandē, kur tuvākajā laikā plānots oficiāli uzsākt tirdzniecību.
Kā ir realitāte ar tesla apkopēm / remontiem Latvijā?
Vācieši bubina, ka būšot “akumulatora loterija”: nevarot zināt kāds šīm tas būšot, 77kWh vai 82kWh.
Atbilde vāciešiem: Nevajadzēja čakarēt Gigafactory celtniecību, tad nebūtu jāzīlē!
No Gigafactory kā bateriju piegādātājam tikai teslām “biezovāģim” un pārējiem Vācijas auto ražotājiem tāpat nav nekāda labuma. Tik vien kā Diess varēs pa laikam iebraukt pie ciemos atbraukušā Maska pie alus papļāpāt par dzīvi.
Būtu ielicis pirmajā teikumā divus komatus, saprastu jēgu uzreiz, nevis pēc 5x izlasīšanas :)
Beidz piesieties cilvēkam darba dienas vakarā. Citādi iepostēšu to pašu spoguļrakstā.
Sapratis jēgu, gribētu norādīt ka, uzbūvējot Teslas fabriku Vācijā, iegūs vācieši. Kurš teica, ka mērķis ir labums vietējiem autoražotājiem?
Tagad Teslas Vācijā labi pērk, bet darba algas un nodokļi aiziet ASV un ĶTR.
Ienākuma un sociālos nodokļus šķiet maksāja tajā zemē, kurā saražoto pārdod un kur tiek algoti darbinieki. Ja algo vāciešus Vācijā un saražotos auto tirgo turpat, nodokļu nauda vienalga aiziet Vācijas valsts kasē.
“Zemē kurā saražoto pārdod” Teslas gadījumā maksā minimālus darba spēka nodokļus, jo uz pārdevējiem un servisu tiek ļoti taupīts.
Sākumā kā ar iPhone, daudzi trakie stāvēja rindās, maksāja nesamērīgu cenu, bet kurš gan atcerās ka iPhone bija ar 3.5 collu displeju, kamera video varēja tikai ierakstīt bez skaņas utt.
Priekš kam gaidīt, ja var nopirkt ne sliktāku mašinu bez gaidīšanas?
Patreiz tā ir tikai “Zīmēšanās” – “Man ir un citiem nav.”