Pagājušajā gadā Apple tika lamāts par ierobežojumiem, kas attiecās uz tobrīd jauno iPhone ekrānu nomaiņu. Ja iPhone ekrānu nomaina neautorizēts serviss, ekrāns nestrādās kopā ar viedtālruni. No Apple ir jāsaņem speciāls kods, lai ekrāns sāktu darboties.
Šis jaunieviesums nonācis arī pie MacBook Pro un iMac Pro – datoros iebūvēta T2 drošības mikroshēma, kas pārbauda datora saderību ar uzstādītajām komponentēm. Bez Apple ziņas nevarēsi nomainīt tastatūru (klēpjdatoriem), ekrānu, tiek pat ziņots, ka nevarēsi nomainīt nevienu korpusa paneli neautorizētā servisā. Ja kaut ko no uzskaitītā būsi paveicis pats vai neautorizēts serviss, dators nestrādās.
iFixit pieļauj, ka iespējas ir tikai divas – vai nu Apple vēlas pilnīgi visus remontus uzticēt tikai sev, vai arī T2 mikroshēma tiešām ir paredzēta augstas drošības ieviešanai Apple ierīcēs. Neviens nevarēs Apple datoros uzstādīt informāciju zogošas detaļas. iFixit gan norāda, ka otrais variants ir mazticams.
Šis smieklīgi, ja gribi remontēt pats, pērc normālu lietu par normālu cenu, ja gribi pirkt dārgu lietu, tad esi gatavs remontēt par dārgu naudu, viss loģiski. Nevis nopērk par kredītu ābolu un pēc tam remontu nevar atļauties.
Ņemt “ābolu” kredītā ir tas pats kas turēt bentliju zem piecstāvu hruščovkas.
Kas tas par tādu stulbu tekstu? Un dārgu Samsungu ņemt kredītā nav tas pats?
Viss ir iespējams.
Lai cik absurds šāds risinājums neizklausītos, tam tomēr ir pamatojums.
Drošība ir tikai viens aspekts. Ne mazāk svarīgi ir reputācija. Zīmols negrib bojāt savu reputāciju dēļ nekvalitatīvām vai nekvalitatīvi uzstādītām detaļām. Ja reiz tas ir par dārgu naudu pirkts Apple produkts – tam attiecīgi tā arī ir jādarbojas. Zinu, ka kādreiz bija diezgan izplatīta prakse pēc neoriģinālās detaļas uzstādīšanas savu Apple produktu uzreiz notirgot nākamajam nelaimīgajam lietotājam – kuram tiek sabojāts viss priekšstats par zīmolu.
Ja es vēlētos iegādāties Apple ierīci no rokas – man nebūtu jāsatraucas par to ka iepriekšējais lietotājs ir kaut ko jau aizstājis ar zemākas kvalitātes detaļu.
reputācijas saglabāšanai pietiktu ar resnu, treknu brīdinājumu pie kompja starta. atteikšanās strādāt ir monopolista nekaunība. jācer, ka konkurences uzraugi aplauzīs Applei radziņus.
To tiešām var saprast ja ražotājs rūpējas par reputāciju nākamo klientu acīs. Taču te pietiktu ar paziņojumu telefonu ieslēdzot (Samsung tā dara – ielādējot sistēmu, rāda ekrāna vidū dzeltenu trijstūri). Un ir kāda maza riebīga nianse. Ar visu to, ka Apple tehnika maksā kosmosu, tā nav ilgmūžīgāka par uz pusi lētākiem aparātiem. YouTube ir skatāmi remonta video, ko tur ielikuši pat autorizēto servisu meistari ar komentāriem kas un cik ilgā laikā ir pats no sevis nopuvis. Ja Apple grib būt bentlijs IT nozarē, tad lai garantē aparatūras kvalitāti. Lai dzelzis bez gļukiem darbojas nākamos 10 gadus un nav tā ka 3000 EUR vērts MacBook Pro, kas nav turēts saulē vai pieliets ar kolu, pats no sevis pēc pāris gadiem nobeidzas dēļ nopuvušiem celiņiem uz mātesplates vai uz īso sagājušiem kondensatoriem.
Macbook man ir 4 gadus, iPhone jau 3 gadus (6s), Apple Airpods 1,5 gadu. Visa tehnika darbojas perfekti. Viss strādā tikpat raiti, kā, kad izņēmu no kastes aparātus. Un pats labākais – ar jaunāko softu. Jaunais iOS 11 strādā mega ātri uz 6s un jaunais MacOS Mojave tāpat.
Esmu ļoti apmierināts ar Apple tehniku, jo tā tiešām vienkārši strādā. Nevajag piedomāt kaut kādus “piepuvušos” stāstus. Oficiāli savu iPhone 6s varu lietot vēl 3 gadus, jo tik ilgi tas tiks vēl atbalstīts. Tas ir tik, tik kruti! Android varētu jau aizmirst par softa atjauninājumiem.
Vispār Android un Windows cilvēkus padara ļoti agresīvus un pat ļaunus, jo Apple lietotāji praktiski neaprunā Android un Windows lietotājus, ka viņu tehnika pūtu! :D
ignorance is bliss
Lētas tehnikas nopūšana bez iemesla nav nekas īpašs. Dārgas tehnikas nopūšana bez iemesla ir zaudējumi pircējam un ražotāja reputācijas zaudēšana. Ir redzēts cik “pozitīvi” kļūst dārgo ābolu lietotāji, kad viņu dzelži laba lietota auto cenā pēkšņi paši no sevis vairs nedarbojas. Labi, man šķiet, ka nodarbojos ar pērļu bārstīšanu cūkām. Lūdz visaugstāko, lai tev pietiek skanošā telefona maiņai ik pēc 2 gadiem.
kā nekļūt agresīvam, ja sen mirstošais mobile windows reizi 45-60 dienās liek instalēt kārtējo jauninājumu un domāt par to, cik viss ir laicīgs)
Lai nav tukša runa, video par 2 minūtēs labojamu displeja spraudņa defektu, par kura novēršanu ābolveikalā paprasīja 1200$. Kur nu vēl pozitīvāk.
https://youtu.be/o2_SZ4tfLns
Tieši tas pats stāsts, kas ar mašīnas remontiem dīlera servisos!
Sen jau nav obligāti jāremontē pie dīlera !