Web Analytics
More
    Reklāma

    Paldies, Eiropas birokrātiem! No šī gada arī klēpjdatoru kastēs vairs neatradīsim lādētājus

    Jaunākie raksti

    No šī gada 28. aprīļa jauni Eiropas Savienības noteikumi būtiski mainīs portatīvo datoru tirgu – klēpjdatoriem obligāti jābūt uzlādējamiem ar USB‑C. Jauno noteikumu mērķis ir ļaut lietotājiem atkārtoti izmantot esošos lādētājus, nevis pirkt jaunu ar katru ierīci. Tiesa, klēpjdatoru gadījumā būs vajadzīgs gana spējīgs lādētājs, kurš katrs nederēs.

    Vienlaikus mainīsies arī datora komplektācija, jo ražotājiem būs jāpiedāvā ierīces bez lādētāja. Sagaidāms, ka arvien biežāk klēpjdatori tā arī tiks piegādāti bez lādētāja, lai it kā uzlabotu to zaļumu, bet pamatā, lai ražotājs varētu izmantot mazāku iepakojumu (attiecīgi taupot arī uz transportu, noliktavām, pārvadājamo svaru utt.) un nelikt datora klāt salīdzinoši dārgu uzlādes ierīci.

    Daudziem biznesa datoriem pietiek ar USB-C lādētāju, ja tas atbalsta Power Delivery (USB PD), ja tam ir 65 W. Jau prasīgākām darbstacijām vajadzētu rēķināties ar 90 W un līdz pat 140 W lādētājiem kopā ar atbilstošu USB vadu, kas spēs šādas jaudas pārvadīt.

    Pavisam prasīgiem datoriem ar videokartēm būs nepieciešams USB‑PD 3.1 (Extended Power Range), kas atbalsta līdz 240 W. Pagaidām gan 240 W USB lādētāji ir retums, turklāt nevajag jaut kopējo lādētāja jaudu ar to, jaudu, ko spēj nodrošināt viena USB-C pieslēgvieta. Pamatā jārēķinās, ka lādētājiem ar vairākām pieslēgvietām būs norādīta kopējā jauda, bet tad nāksies meklēt, ko tieši spēj katra pieslēgvieta. Ja izmantosi vairākas USB pieslēgvietas, lādētājs jaudu sadalīs, attiecīgi jauda konkrētajā USB-C pieslēgvietā, kur pievienots dators, var kristies.

    AvotsDev.to
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    71 komentāri
    Šteiners
    22.01.2026 10:17

    Šīs Kursora piebildes par birokrātiem nav skaidra jau telefonu sakarā. Šeit pat teikt, ka ES paredz likt visus portatīvos datorus lai aprīko ar USB -C lādēšanai. Kāds sakars ar lādētāja likšanu/nelikšanu kastē? Tiešs jautājums – vai ES likumdošana aizliedz ražotājam likt kastē klāt pilno lādētāju?

    Kursors.lv
    22.01.2026 10:20
    Reply to  Šteiners

    Nē, bet varam diezgan droši paredzēt, ka prakse likt lādētājus kopā ar datoriem būtiski ies mazumā un viss visdrīzāk būs kā ar telefoniem. Proti, USB-C pieslēgvieta un kabelis labākajā gadījumā.

    Uldis
    22.01.2026 10:41

    Jā, Consumer un Enterprise sērijām ātri vien varētu izzust lādētājs no komplektācijas, bet jaudīgajiem datoriem ar atsevišķām grafikām varētu arī nākt komplektā savs baroklis ar savu pieslēgvietu. Tiem būs USB-C ports kas atbalstīs uzlādi arī ar vājākiem lādētājiem, bet MAX performaci varēsi dabūt tikai ar komplektā iekļauto barokli.

    Kursors.lv
    22.01.2026 10:43
    Reply to  Uldis

    Iespējams, tās būs kaut kādas atsevišķas un grūtāk pieejamas komplektācijas. Protams, dārgākas.

    Šteiners
    22.01.2026 14:34

    Protams, piekrītu, respektīvi ražotājs savās kastēs var likt klāt jebko, kas vien nav pretrunā ar vispārīgiem drošības noteikumiem un ir legāls. Man piebilde ir kāds sakars ES prasībai datorus aprīkot ar USB-C ar to ko ražotājs liek vai neliek kastē…

    REALAIS
    22.01.2026 14:38
    Reply to  Šteiners

    Jo ES norāda, ka ierīcēm ir jābūt nopērkamām bez lādētāja. Tā ir lieta, kas to ietekmē.
    Kurš ražotājs ilgtermiņā turēs 2 dažādus iepakojumus ar un bez lādētāja priekš viena produkta? Vienkāršāk ir pārdot atsevišķi lādētāju uzreiz.

    Šteiners
    22.01.2026 14:40
    Reply to  REALAIS

    Beidzot laikam pielēca, paldies.

    Skābene
    22.01.2026 17:21

    Eiropa USB C ieviesa kā atbildi uz Apple untumiem nelikt lādētājus! ;)

    Kursors.lv
    22.01.2026 21:21
    Reply to  Skābene

    Jā, bet tikai otrādi bija. Apple ieviesa USB-C savos produktos, jo tā lika Eiropa.

    Ābolnīdējs
    23.01.2026 09:22

    Un tas bija pareizi, ka lika. Atceries tos laikus kad katram sava telefona marka un katrs staipīja līdzi savu lādētāju. Murgs.

    T480
    22.01.2026 10:26

    Man šķiet šis ir tieši labi, jau tagad smagie lādētāju kluči mētājas atvilktnē, viens Ugreen 65W uzlādē gan datoru, gan telefonu un darīs to arī nākošajam datoram un telefonam.

    KKTK
    22.01.2026 12:05
    Reply to  T480

    Tu māki notestēt vai tavs Ugreen spēj nodrošināt pareizus USB PD protokolus? Mēs visi taču zinām cik līki ķīnieši programmē…

    Uldis
    22.01.2026 12:59
    Reply to  KKTK

    Māk, un pat ļoti labi. Ir skatīti testi dažādiem Baseus, Usams, Ugreen GaN lādētājiem, un tie darbojas ļoti labi un precīzi. Protams, jāizmanto arī sakarīgs USB-C kabelis, kas spēj normāli nodrošināt šos standartus, un kam nav ievērojami voltāžas kritumi.

    KKTK
    23.01.2026 17:06
    Reply to  Uldis

    Nu, testos arī var notestēt kvalitatīvi un var notestēt vispārīgi. Tomēr režīmi ir dažādi: https://acroname.com/blog/basics-usb-power-delivery-negotiations
    Saku tā, jo ir bijis ķīnas lādētājs, kas kādas 5 reizes pārslēgājas starp DP režīmiem un tad tika vienojas. Vai arī patērētājs saprot, ka galā dunduks un beidz prasīt to ko ķīnas dunduks nemāk.
    Tā teikt, teorijā un reklāmās viss labi, bet pārliecība var būt tikai no normāliem brendiem un/vai notestējot.

    Martopardo
    22.01.2026 13:04
    Reply to  KKTK

    Es piemēram izmantoju nedārgu un nelielu Verbatim 65w lādētāju, viss lieliski strādā! Iniciatīvu par USB-C atbalstu, ar abām rokām par! It sevišķi ceļojot ir forši, ka nevajag dažādus lādētājus. Un reti ir tā, ka būtu nepieciešams lādēt gan telefonu, gan datoru, tāpēc pat mazjaudīgs lādētājs pilnīgi apmierina.

    Lauris
    23.01.2026 11:15
    Reply to  KKTK

    Ugreen nav generic brand. Vairākkārt pat man personīgi ir pieradījies, ka viņi taisa kvalitatīvāku produkciju nekā teju visi citi ražotāji. Varu nosaukt tikai vienu, kurš man ir licies labāks (bet dārgāks) – Anker

    Slais
    22.01.2026 16:02
    Reply to  T480

    Šis nederēs darba stacijām, vai gaming portatīvajiem.
    Man vienam ar windowsi aprīkotam portatīvajam barošanas bloks ir 400w, bez šī barošanas bloka tas neko “nevelk”, ar macbookiem ir cits stāts, bet tur diemžēl ne visa programmatūra ir pieejama.

    REALAIS
    22.01.2026 16:31
    Reply to  Slais

    Būs smuks dubultais USB-C ports no tā paša barošanas bloka. Nevis nederēs, bet gan jau kaut ko izdomās, kā tas strādās. Un tas neattiecas uz vecajām ierīcēm, bet tikai uz jaunajām ierīcēm nākotnē. 240W vadi jau ir. Vai tad būtu tīri teorētiski tik sarežģīti uztaisīt dubultu Type C sistēmu, kur pa katru vadu iet pa 200W?
    Un kas tev tajā Laptopā būtu? 4090? Tādu laptopu jau ir ļoti mazs %. Šīs izmaiņas visvairāk noderēs parasto Laptopu lietotājiem ilgtermiņā. Neies pielāgot likumus priekš 0,1% lietotāju arī.

    Slais
    22.01.2026 21:47
    Reply to  REALAIS

    Gan jau kaut ko izdomās, bet labāk būtu, ja programmu iztrādātāji vienkārši vairāk pievērstos MacOS, tad tāds sviests, kā windows lapsis nebūtu jāizmanto.
    Kādreiz tika izmantoti “workstation” ar quadro kartēm utt., bet nu jau pats windows ir tik samaitāts, ka no tā visa vairs īsti nav jēgas, proti gaming pc būs labāks price/performance. Negatīvais tajā visā ir nekvalitatīvie korpusi, kuri workstationiem ir reāli labāki, un nereti gaming pc izskats, tāds kuru bail uz galda uzlikt pieaugušu cilvēku klātbūtnē.

    P.s
    Nekā diža tur nav 5070TI, ar kaut kādu intel ultra 9 proci un 32gb ramu (to gan vajadzētu upgreidot šķiet).

    Kāpēcītis
    24.01.2026 02:12
    Reply to  REALAIS

    Cik ir 200÷5? Neraksti lūdzu mērvienības ja nesaprot. 40A lādētājs🤣🤣🤣🤣

    Kāpēcītis
    24.01.2026 02:06
    Reply to  T480

    Jūs ko??? 65W? 13A lādētājs? Brrr!!! Kkāds murgs! Ķīnīzeru oma likums arī te ir pielipis!

    Uldis
    22.01.2026 10:37

    Ļoti labi, Lielai daļai biznesa klases datoru joprojām 65W lādētāji nāk vecajā formātā – klucis ar integrētu USB-C vadu kam otrā pusē jāsprauž elektrības vads, un kopumā liels un neērts vadu žūksnis ar kluci pa vidu… Sen jau nopērkami labi un kompakti universālie GaN lādētāji ar vairākām USB-C izejām kas atbalsta visas populārākās voltāžas.
    Tie 240W nav nekas kosmisks, tā ir tikai lielāka voltāža, 20V vietā 40V, un ar tiem pašiem 6A @40V var dabūt tos 240W.

    Kāpēcītis
    24.01.2026 02:17
    Reply to  Uldis

    Un kur tad paliek ideja par vecajiem tel lādētājiem?🤣 un ja kāds piespraudīs tel pie tāda lādētāja? Kur loģika kko mainīt, ja mainīsies tikai ports?

    Biteme
    22.01.2026 10:51

    95% no visa darba laika laptops ir pieslēgts monitoram ar kabeli, kas nodrosina arī lādēšanu un tīklu. Kam man vajag to kluci papildus? Tie, kas ar laptopiem aizņem vietu kafejnīcās, gan jau par ietaupīto naudu nopirks sev lādētāju, ja vajadzēs.

    Last edited 4 months ago by Biteme
    andrejs
    23.01.2026 09:30
    Reply to  Biteme

    95% laptopu lietotājiem tā nav.

    Biteme
    23.01.2026 10:19
    Reply to  andrejs

    Tas ir slikti un nepareizi. Laptops kā ilglaicīgas lietošanas ierīce bez ārējā monitora ir dzeltenais bruģis uz veselības problēmām.

    Kāpēcītis
    24.01.2026 02:20
    Reply to  Biteme

    Barojas no monitora? Un tīkls arī no monitora?🤣🤣🤣🤣🤣 ei tu nost kas pa kosmostehniku tev🤣🤣🤣

    Biteme
    24.01.2026 09:12
    Reply to  Kāpēcītis

    Pacientam murgi + histēriski smiekli. Sanitāri, steidzami!

    Garāms Gājējs
    22.01.2026 10:56

    Nau slikt’ dom’
    Vispār man USB-C ideja sāk patikt. Tikai nedaudz baida lielu jaudu dzīšana caur tiem niecīgajiem štekeriem. Un tā sprieguma celšana. Otrā galā tāpat tas spriegums “jāmet lejā”.
    Ja mājdzīvnieks iegrauzīs 12-19V kabelī, visdrīzāk izdzīvos. Bet 40V… nu nez…
    Es esmu bērnībā pārskrūvējis telefona rozeti un bij ienākošais zvans. Diezgan nepatīkami bij tie ~50V.

    P.S. Nē, ne 60, “blokators” arī noēda savu tiesu.

    birokrātisms
    22.01.2026 12:00

    Sāksies degšanas. Fizikas likumus neviens nav atcēlis. Imao trampiskie ai kabeļu eksperti!

    Kursors.lv
    22.01.2026 12:08
    Reply to  birokrātisms

    Kādas degšanas? Kāpēc degšanas?

    Andry
    22.01.2026 12:46

    ”birokrātisms” gan jau bija domājis tādu lietu, ka sāksies visādu lētā gala china vai ”No name” lādētāju izmantošana, kam ar kvalitāti ir ne diez ko. Attiecīgi var rasties problēmas, kā uzkaršana, vadu savienojumu kvalitāte un tādas lietas. Domāju ka ne jau visi pirks tehnikai labus un kvalitatīvus lādētājus. Būs arī pilns ar visādiem ”Temu” brīnumiem un tādā garā.

    Last edited 4 months ago by Andry
    Uldis
    22.01.2026 13:06
    Reply to  Andry

    Tad jau puse viedtālruņu lādētāju un viedtālruņu būtu nodeguši. Viedtālruņi jau sen kā nedod līdzi lādētājus, un lietotāji pērk visu pēc kārtas. Tipiskais lietotājs jau nemaz nezin kas ir kas… Bet sliktākajā gadījumā tas lētais lēdētājs vai kabelis vienkārši pārstāj darboties. Tik dramatiski nav ka viss aiziet zilām liesmām…

    Kāpēcītis
    24.01.2026 02:25
    Reply to  Uldis

    Telefonam vajag 5V USB standarts ir 5V. Ko jūs te dzenat? Tie ir tkai 15W max kāds dators no mob lādētāja? Tā eiropa grib visas mājas nokurināt?

    Kursors.lv
    22.01.2026 13:58
    Reply to  Andry

    Diezin vai. Telefonu pasaulē taču jau gadiem izmantojam visādus lādētājus un nav dzirdēts, ka tie bieži nodeg. Gan jau saies arī ar datoriem.

    Lūkass
    23.01.2026 10:27

    Te gan ir viena būtiska nianse. Ar apšaubāmas kvalitātes lādētājiem nav garantijas, ka viss ilgtermiņā strādās korekti. Lētiem “no-name” vai Temu tipa lādētājiem bieži nav drošības sertifikācijas un tie netiek būvēti ar tādiem pašiem komponentiem kā Samsung, Apple u.c. Ražotāji savus lādētājus netaisa prieka pēc — tie ir testēti, sertificēti un pielāgoti konkrētām ierīcēm.
    No personīgās pieredzes: savu Samsung A55 ik pa laikam lādēju ar dažādiem lētiem USB-C lādētājiem (arī no Temu). Pēc apmēram gada telefons pēkšņi izslēdzās, un diagnostikā konstatēja daļēji bojātu mātesplati — iemesls bija ilgstoši nekorekti barošanas parametri. Telefons lādējās, jā, bet sekas parādījās vēlāk. Kopš tā laika lietoju tikai ražotāja vai kvalitatīvus sertificētus lādētājus.

    Garāms Gājējs
    23.01.2026 09:48
    Reply to  Andry

    Nu bet brāķīgie lādētāji jau sen dedzina nost telefonus.
    Kā arī cilvēki met ārā oriģinālos kopā ar saplēsto telefonu/planšeti/portjiku.
    Reiz no elektro konteinera savācu oriģinālo Apple lādētāju.
    Problēma jau nau tehnikā, problēma ir mietpilsoņu smadzenēs. To nevar risināt ar lādētāju komplektā. Realitāte tā nestrādā.

    Lūkass
    23.01.2026 10:31

    Piekrītu! Par to ka dedzina nost, man personīgā pieredze ar Samsung Galaxy A55 to 100% apstiprināja. 👍🏻

    Garāms Gājējs
    23.01.2026 13:10
    Reply to  Lūkass

    Līdzjūtības.
    Tas vel bija no foršajiem modeļiem. Varēja pārinstalēt, tīru Android, bez tā gigabaita bloatwares.

    Kāpēcītis
    24.01.2026 02:30
    Reply to  Lūkass

    Tad jau muša arī bija ielīdusi telefonā, kā kādreiz līda televizoros. Algotnes, dara melno darbu lai ražotājs varētu atteikt garantiju🤣🤣🤣🤣

    Yifuuuu
    22.01.2026 12:20

    Tie “zalie/zilie” ir pamatigi pratu saspiedusi…
    Protams type c jabut standartam, bet rokas nost no ladetajiem!!!

    Garāms Gājējs
    23.01.2026 09:50
    Reply to  Yifuuuu

    Nu tad veikalā pērkot maizi, teu būs obligāti jānopērk arī sviests? Vai jāpierāda ar nesenu čeku, ka sviests vēl tev ir?
    Pērkot miltus un pienu, būs jānopērk arī olas. JO, kā ta savādāk pankūkas izcepsi?

    Māris
    22.01.2026 12:52

    Interesanti kā gaming datoru ražotāji ar to tiks gala, kur nepieciešams 300w un vairāk? Piemēram, vienam manam Lenovo 330w un otram 300w. Diez kā šādu jaudu nodrošināt caur USB-C

    REALAIS
    22.01.2026 14:57
    Reply to  Artis Ābols

    Nezinu gan. Amazon UK tirgo max 48V 5A 240W USB-C, GaN III, PD 3.1. 90€ gan. Un nāk ar visu bloku pa vidu, vienīgais pieslēdzas pie laptopa ar USB-C. Jā, tādu produktu nav daudz šobrīd. Bet, kad būs spiesti likt USB-C, tad arvien vairāk uzradīsies varianti. Doma paliek jau tā pati, nopērc vienu šādu komplektu un lieto priekš jebkura laptopa gadiem ilgi.

    Un veikalos var nopirkt 240W TypeC atbalstošus kabeļus. Viss palēnām notiek

    Last edited 4 months ago by REALAIS
    Scythe
    23.01.2026 08:43
    Reply to  REALAIS

    Nekādi amazon pārdošana esošie bloki nedod vajadzīgus 240W. It īpaši un vienu ligzdu.

    REALAIS
    23.01.2026 14:40
    Reply to  Scythe

    https://amzn.eu/d/blYNBOK
    Tik grūti ir apskatīties

    Kāpēcītis
    24.01.2026 02:32
    Reply to  Artis Ābols

    Varbūt beigās jūs gudrīši 1MW izvilksiet no tel lādētāja?🤣🤣🤣🤣

    Krotow
    22.01.2026 13:34

    48V/5A barošana spēļu datoriem kļūs par normu. Barošanas bloku un kabeli gan nāksies pirkt atbilstošu. Lielo vairumu “parasto” laptopu, kam pietiek ar 60W lādētāju, varēs lādēt no universālā GaN tipa telefona lādētāja ar 60W+ izejām.

    Kāpēcītis
    24.01.2026 02:39
    Reply to  Artis Ābols

    100W÷5V =20A jebaķītī kāds tad izskatās USB vads🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Vilchelm
    22.01.2026 14:46

    Portatīvais nav telefons. To nevar piespraust pie jebkā, kam ir usb kontakts. Tik pat labi tad varēs arī deklarēt, ka televizorus, vešenes un kafijas aparātus pārdos bez vadiem 😄

    REALAIS
    22.01.2026 14:52
    Reply to  Vilchelm

    Izdomās arī to, ka nomainot jebkuru tehniku, tu nemet ārā vadu. Nav jau nekāda zinātne vajadzīga, tik cik vienots standarts.

    Kursors.lv
    22.01.2026 15:01
    Reply to  Vilchelm

    Mūsdienās portatīvais dators lielā mērā ir telefons. Vismaz uz ARM arhitektūras būvētās ierīces. Tāpēc nav vispār nekādu problēmu tās uzlādēt ar telefonu lādētājiem. Un ARM datoru būs tikai vairāk.

    Kristaps
    22.01.2026 15:05

    Pilnīgi nekāda sakara ar EU noteiktajām prasībām. Jābeidz vienreiz vainot politika. Iemesls lādētāju nepievienosanai ir tīri tikai un vienīgi pelna par papildus lādētāju pārdošanu. Iekārtu cenas tikai kāpj bet piedāvājums krīt. EU noteikumi tikai ļauj viniem to izdarīt atrunājoties ar zaļo kursu. Ja butu bijis iespejams to ražotāji jau izdarītu sen. Prasība par typeC ir tikai un vienigi pozitīva. Nevienam nevajag 5 dažādus lādētājus iekārtām.

    Kursors.lv
    22.01.2026 15:10
    Reply to  Kristaps

    Tātad, tu saki, ka komersanti ir ielobējuši šos noteikumus, lai nopelnītu vairāk? Braša teorija :)

    Armands
    22.01.2026 20:35

    Nu protams, ka tas ir lobijs un tam nav nekāda sakara ar zaļo kursu. Pirmkārt jā, usb c man patīk un atbalstu, super ideja un tiešām ceļojot lādē telefonu un macbook visu no viena vada.
    Bet par zaļo kursu, nu netur tie vadi vairākus dzīves ciklus un tāpat nonāk miskastē. Labi, varbūt es vienīgais nemāku lietot, bet orģinālais samsung s25 vads gadu man neizturēja, galā pie štekera palika dzeltens, līdz sadrupa un zaļie prieki beidzās, nopirku nākamo vadu. Vai tas ir zaļi es nezinu.

    Normunds
    22.01.2026 17:17

    Te, kautrīgi, tika noklusētas problēmas par garantiju. Ja esošā komplektācijas gadījumā, notiek problēmas ar mātespladi, video u.t.t., tad te viss ir skaidrs. Ja lietotājs nav aplējis ar šķidrumu vai kā citādi bojājis portatīvo, tad par garantiju jautājumu nav.
    Taču tagad, augšminētās problēmas nebūs iekļautas garantijā, jo vainu varēs novelt uz lietotāju, kurš nopirka ”nepareizo”’ lādētāju.

    Last edited 4 months ago by Normunds
    Maxal
    22.01.2026 17:27

    Klasiskām ofisa rakstāmmašīnām – pilnībā pietiek ar usb-c. Neatceros kad komandējumā būtu ņēmis līdzi laptopa lādētāju, ar telefona 65w (baseus, 2x usb-c, 1x usb-a) pilnībā pietiek visam. Uz vietas ofisā – PD no monitora vai usb-c docks.
    Gaming laptopiem – cits stāsts, pat laptops ar 5060 ir ar 240W barokli. Tiesa, ar samazinātu jaudu strādā un barojas arī no usb-c.
    Vai darba laptopam mani uztrauc barokļa pazušana no komplektācijas – Nē (jo IT tāpat šo jautājumu atrisinās).
    Vai gaming laptopam mani uztrauc barokļa pazušana no komplektācijas – Ne īpaši (ja būs jaudīgs, ar PD nepietieks, ja nīks – un nebūs piemērots lādētājs jau saimniecībā – iekļaušu pirkuma summā jaunu)

    Andrejs
    22.01.2026 18:46

    Un? Raksta jēgu nesaprotu. Usb-c ir laba lieta, apnicis nēsāt dell, lenovo, toshiba sūdus līdzi. 1x jāpērk labu, ar to var arī mobilo lādēt. Kur problēma?

    Scythe
    23.01.2026 08:49
    Reply to  Andrejs

    Problēma ir tur, kur cilvēkiem vajadzēs pirkt tos blokus. Tālu ne visi ir laba kvalitāte, ar pietiekamu jaudu pat ja rakstīts 240W utt. Cilvēkiem nav daudz naudas lai pirktu dārgus original blokus.

    Biteme
    23.01.2026 09:01
    Reply to  Scythe

    Gan jau arī laptopa ražotājs piedāvās nopirkt labu, viņa drošības prasībām atbilstošu lādētāju un vadu. Pērkot laptopu un lādētāju kopā, tos atsūtīs kā vienu sūtījumu – ietaupot uz sūtīšanas izmaksām. Kas negrib pirkt dārgāku ražotāja bloku – pirks lētāku. Vai izmantos esošo, kam jau ir. Viss ir tik vienkārši.

    Māris
    22.01.2026 19:18

    Nu tas gan jau tikai attieksies uz mazajiem W , kusīs vadi laukā uz tiem 200w

    Kāpēcītis
    24.01.2026 02:42
    Reply to  Māris

    Zilās ugunīs 40A 🤣🤣🤣🤣

    Nuuu
    22.01.2026 20:12

    Paldies!

    Šiaomi
    23.01.2026 07:51

    Nu i ļoti labi, tie portatīvo lādētāji līdz šim bija mežonīgi dārgi. Līdz ar standartizāciju tie kļūs stipri lētāki.

    Strazdiņš
    23.01.2026 12:10

    Tad lai valdības arī uzņemas atbildību, kad cilvēks neko nezinot mēģinās uzlādēt, vecāku telefonu un arī tas lādētājs, kas nāca (varbūt) komplektā, var tikpat labi iznīcināt telefonu!

    Kursors.lv
    23.01.2026 12:15
    Reply to  Strazdiņš

    Nu, īsti jau nevar.

    Kāpēcītis
    24.01.2026 01:57

    Debīlisms!!! Kur tad ir tas lādētāju atlikums ja pārdod tel ar visu?

    Kāpēcītis
    24.01.2026 02:01

    Nevar tas USB-C pavilkt vairāk par 3A tie ir 15W. Ar pauri nedraudzējas tie zaļie.

    Biteme
    24.01.2026 09:09
    Reply to  Kāpēcītis

    USB-C supports a maximum power delivery of 240W (48V at 5A) using the USB PD 3.1 Extended Power Range (EPR) specification. This allows high-power devices like gaming laptops and monitors to charge via a single cable. Lower, standard power ranges include 100W (20V/5A) and 15W (5V/3A).

    Reklāma