Web Analytics
More
    Reklāma

    Kādam vada austiņas vaig’? Sony domā, ka vaig’!

    Jaunākie raksti

    Pēdējā laikā sanāk rakstīt par Sony Xperia viedtālruņu daļas savdabīgajiem lēmumiem. Toties, kad runa ir par Sony audio produktiem, tie aizvien uzstāda latiņu, pie kuras jāpievelkas pārējiem. Šoreiz Sony ir papildinājis savu audio produktu klāstu ar kādu savdabīgu, bet iespējams savā ziņā ģeniālu produktu – vada austiņām Sony IER-EX15C.

    Tās ir gauži vienkāršas austiņas ar 5mm neodīma skaļruņiem, vadu, pāris taustiņiem, mikrofonu un USB Type-C pieslēgvietu. Nelielais taustiņu bloks ietver daudzfunkciju pogu, ko var izmantot, lai atskaņotu/pauzētu mūziku, mainītu ierakstus, atbildētu/beigtu zvanus, izslēgtu/ieslēgtu mikrofonu un aktivizētu izvēlēto asistentu. Ražotājs apgalvo, ka austiņu vads nesapīsies, pateicoties tā robainajai apdarei. Austiņām ir XS, M un XL izmēra ausu uzgaļi. Sony IER-EX15C austiņas ir pieejamas četrās krāsās — melnā, zilā, rozā un baltā. Šobrīd austiņas pieejamas Sony oficiālajā ASV mājaslapā par 30 dolāriem.

    Laikā, kad visur dominē bezvadu austiņas, rodas aktuāls jautājums, vai šādam produktam ir vieta zem saules? Droši komentē, kad pēdējo reizi lietoji vada austiņas un vai ir jēga izlaist šādu produktu?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    36 komentāri
    Edgars
    07.09.2025 14:07

    Kas tas par stulbu jautājumu? Protams, ka vajag. Izmantoju tikai tādas!

    NNNN
    07.09.2025 15:06

    Kad gribēšu kādu Walkmanu ielikt kabatā un iet ielās, tad iegādāšos Sony MDR-EX650AP.

    Army
    07.09.2025 20:35
    Reply to  NNNN

    Kam tev šis lētā gala brīnums, paņem normālas un klausies ar baudu

    Oskars
    07.09.2025 15:25

    Nesen lietoju, ar vadu lidojuma uz Italiju. Un nemaz nesudzos. Skrienot labak izvelos bezvadu, bet ja nav paspetas uzladet, tad ar vadu.

    Rūdolfs
    07.09.2025 16:44

    Austiņas, kas jālādē? Man jau besī, ka jālādē telefons!

    Jan.
    08.09.2025 10:13
    Reply to  Rūdolfs

    Vo vo, tieši tā.

    Sergejs
    08.09.2025 14:02
    Reply to  Rūdolfs

    Nav tik traki, savas pavecas WX-1000XM2 lādēju reizi pāris mēnešos, izmantoju pārsvarā kad zāli pļauju.
    Bezvada Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED Wireless sanāk ne biežāk kā reizi nedēļā, kaut arī gana daudz tiek izmantotas – uz nakti piespraud pa laikam un miers, par to viņas savlaicīgi brīdina.
    Ausīs ieliekamas gan ar vadu, tur fiziski tā baterija var jebkurā brīdī izbeigties.
    Kā tāds vads manuprāt ir atavisms: vai nu piesien tevi pie datora vai pinās kopā (vai pa rokām ja ir no materiāla kas pats pa sevīm nesapinās).
    Ja paskatās plašak tad bezvada austiņas var pieslēgt arī ar vadu (iespējams ka ne visas), bet vada austiņas bez tā nepieslēgsi.

    Nauris
    07.09.2025 19:30

    Lietoju tikai austiņas ar vadu. Nav jālādē, skaņa nezaudē kvalitāti dēļ Bluetooth kodekiem.

    Last edited 8 months ago by Nauris
    Sergejs
    08.09.2025 14:08
    Reply to  Nauris

    Atkarīgs no pašām austiņām un atskaņošanas ierīces. Sony WX-1000 ar Sony ierīci caur viņu BT protokolu skan pat labāk kā caur vadu. Ja gan viena gan otra lieta ir no lētā gala tad vads nelīdzēs, pirms atklāju sev WX-1000 šeriju likās ka ap 100eur Siberia austiņas no Steelseries skan tīri labi spēlēs…

    Uldis
    07.09.2025 19:35

    Sieva izmanto tikai vadu austiņas jo bezvadu ietekmē smadzeņu darbību – zinātniski pierādīts.

    Kursors.lv
    07.09.2025 19:37
    Reply to  Uldis

    Varētu, lūdzu, saiti uz šādu zinātnisku pētījumu?

    Uldis
    08.09.2025 19:19

    https://imaster.techinfus.com/lv/elektronika/naushniki/vredny-li-besprovodnye-naushniki/

    Tas protams ir viens no rakstiem, tādus var atrast ja ir vēlme meklēt nevis vienkārši ticēt tam ko saka ražotāji. Kādreiz arī bija svina krāsas atļautas un citas lietas kuras vēlāk tomēr aizliedza. Es neesmu zinātnieks un neņemos apgalvot tā ir patiesība vai nē. Pats lietoju bezvadu austiņas lai arī reti. Es tikai izteicu viedokli kāds arī pastāv.

    Kursors.lv
    08.09.2025 19:40
    Reply to  Uldis

    Paldies par saiti, bet tā lapa neizskatās diez ko uzticama un teksts, manuprāt, ir vai nu automātiski tulkots vai vispār automātiski ģenerēts. Attiecīgi, es šādu saturu neņemtu par pilnu. Bet tēma kā tāda ir laba un diskusija ir atvērta. Noteikti ir arī zinātniski pētījumi par šo jomu.

    Uldis
    08.09.2025 19:58

    Piekrītu tev. Tas bija ātrumā ko atradu meklējot lai ieliktu kā piemēru. Tas ko gribēju pateikt ir ka pastāv arī cits viedoklis, kurš ir pareizais – dievs viņi zin.
    Pašam patīk jau pieminētais zinātņu akadēmijas prezidents, viņš tāds dzīves pieredzējis un bez lobija stāsta par lietām no zinātniskā viedokļa. Interesanti ka intervijā par 5g viņš izteicās ka 5g nepārsniedz pieļaujamās starojuma normas, bet šīs normas ir uzstādītas daudz reizes par augstu.

    Bats
    07.09.2025 20:25
    Reply to  Uldis

    Interesants formulējums “ietekmē smadzeņu darbību”. Gribētos jautāt – kā tieši ietekmē? Nu, kaut vai pozitīvi vai negatīvi? Jāpalasa tas pētījums, kur šis pierādīts. Cik esmu kaut ko par šo tematu lasījis, bluetooth signāla stiprums ir niecīgs (1-2milivati), jeb vairākus desmitus reižu vājaks nekā parastam istabas WiFi. Tā dēļ bluetooth austiņas pazaudē signālu jau kādu 10metru attālumā. Citiem vārdiem, ja telpā ir WiFi rūteris, tad tā elektromagnētiskā starojuma stiprums pārsit pušu BT austiņas pat mērot pie pašas galvas. Otra lieta, austiņas lielāko daļu laika darbojas tikai kā uztvērējs. Tām ir raidītājs, sapārošanai un paziņojumiem par piespiestu pogu, piemēram, bet tas nav vērā ņemams starojums.

    Sergejs
    08.09.2025 14:12
    Reply to  Bats

    Jāpiebilst tam ko pamatoti pieminēji, ka austiņās kā tādas savā darbībā izmanto elektromagnētiskos laukus, lai radītu gaisa vibrāciju ko sauc par skaņu, tātad jau pēc būtības ir “no Sātana”😁

    Uldis
    08.09.2025 19:23
    Reply to  Sergejs

    😏

    Uldis
    08.09.2025 19:23
    Reply to  Bats

    Nu tas ir līdzīgi kā spriedelēt vai 5g ir pilnībā nekaitīgs? Protams pārsvarā atradīsiet viedokli ka viss ir štokos un pārējie ir dīvaiņi kas uzskata savādāk. Bet kopš redzēju interviju kanālā Rīga 24 ar zinātņu akadēmijas prezidentu Ivaru Kalviņu kurš stāstija ko pavisam citu, mans viedoklis mainijās.
    Rezumē ka katrs tic tam kam vēlas ticēt.

    Krotow
    08.09.2025 13:18
    Reply to  Uldis

    Sieva uz jehoviešu saietiem u.tml gadījumā arī nepiestaigā?

    Uldis
    08.09.2025 19:25
    Reply to  Krotow

    Nezinu, uzprasi savai sievai vai nav manu tur manijusi? 🤣

    Bats
    07.09.2025 20:10

    Vada priekšrocības/trūkumus aizēno ergonomika. Taisnajiem puļķiem ar silikona sēni ir divi variant, iebāzt nekomfortabli dziļi ausīs tā lai jau pēc pusstundas nevar izturēt diskomfortu vai iebāzt ne tik dziļi un samierināties, ka pie jebkuras straujākas galvas kustības, tie ausis pamet.

    Morgen
    08.09.2025 11:30
    Reply to  Bats

    Nekad neesmu sapratis, kāpēc austiņu ražotāji masveidā pārgāja uz tiem silikona puļķiem. Mana pieredze ar tiem ir tikai neērtības un diskomforts.

    Priekš manis labākais variants ir Apple EarPods tipa austiņas ar vadu. Gluda plastmasa, komfortabla sajūta arī lietojot ilgstoši, pietiekami laba skaņa ikdienas vajadzībām.

    Last edited 8 months ago by Morgen
    Kursors.lv
    08.09.2025 11:44
    Reply to  Morgen

    Jo ērtāk, vairāk funkciju un ļauj veidot telefonus bez caurumiem.

    Bats
    08.09.2025 11:51

    Komentārs drīzāk bija nevis par vadu, bet par austiņu formu.

    Morgen
    08.09.2025 11:56

    Es ne par vadu/bezvadu risinājumu, bet tieši par silikona uzgali vs. vienlaidus plastmasu.
    Mana pieredze sakrīt ar @Bats rakstīto – silikona sēne vai nu ilgstoši lietojot rada diskomfortu, vai izvēloties mazākus silikona uzgaļus, neturas ausīs un skaņa būtiski sliktāka, kad silikons neaizžmiedz ausu kanālu.

    Last edited 8 months ago by Morgen
    Kursors.lv
    08.09.2025 15:21
    Reply to  Morgen

    Jā, šis ir tā ļoti individuāli. Ne visiem tie puļķi der. Un tas ir absolūti okei.

    Krotow
    08.09.2025 13:21
    Reply to  Bats

    Puļķu uznāciens gan jau ka tika veicināts no ražotāju puses dēļ mazāka izmantota materiāla daudzuma. Praksē no mazgabarīta austiņām aiz auss aizspraužamie austiņu varianti ir daudz ērtāki, jo puļķi daudziem vnk krīt āra no ausīm. To ka ausis ir dažādas, ražotajiem kaut kā piemirsies.

    Mārtiņš Cilvēks
    07.09.2025 20:34

    Pārsvarā ar vadiem. Esmu aizvēsturiska būtne, bieži izmantoju Sansa Clip mp3 atskaņotāju, un vakara pastaigās nemaz neņemu līdzi telefonu. Klausos lielākoties audiogrāmatas. Atskaņotājā esmu uzinstalējis Rockbox programmatūru ar balss izrunu. Ziemā ir tik ērti, ka var pastaigas laikā roku ar visu cimdu iebāzt kabatā un izdarīt visu, ko vien ierīce spēj – pārslēgt “dziesmas”, mainīt atskaņošanas ātrumu, uzzināt, cik laika, ieslēgt FM radio (mans mīļākais radio ir …) un nav pat jāredz ekrāns, jo balss izrunā visu, kas notiek ierīcē.

    Piekrītu Bata komentāram par ergonomiku. Mēģināju in-ear-canal austiņas, bet nepatika, jo aizkorķē ausis un nepārtraukti ir sajūta, it kā būtu ūdens ausīs, gribas izpurināt, un dzirdamas visas ķermeņa skaņas, sirdspuksti, apģērba berzēšanās… Un doma – bet ja nu tā gumija paliek ausī un netiek ārā? Tā tiešām notiek – Youtube ir LORu kanāls, un tur ik pa laikam parādās video ar pacientiem, kam ausī iesprūdis silikona austiņas uzgalis. No “ar mani tā nekad nenotiks” līdz “eh, nu kāpēc ar mani vienmēr kaut kas notiek” tikai viens solis :D

    nedarata
    08.09.2025 08:49

    Domāju, ka ir vieta zem saules, bija JBL ausu ielikņi, visu laiku bija problēmas ar tiem bezvadiem, lēni slēdzās iekšā, telefons aizmirsa tās ausis, tas bija vienkārši murgs. Vēl ar lādēšanas kontaktiem vajadzēja čakarēties.

    Mārtiņš
    08.09.2025 09:32

    Meita (14 gadi) lieto pārsvarā austiņas ar vadu, lai gan ir vienmēr līdzi arī bezvadu. Man tā liekas, ka tas ir atkal modīgi. Tāpat viņa lieto Canon S110 kameru.

    Jan.
    08.09.2025 10:17

    Kādas ikdienas skrējiena austiņas jā, ir ok bezvada, bet nopietnākos, garākos pārbraucienos vai pērkot dārgas/kvalitatīvas, tad tikai vadu austiņas!
    Un ieteikums – bezvada austiņas izmantot neilgu laiku, tās ietekmē veselības stāvokli.

    Pīters
    08.09.2025 11:06
    Reply to  Jan.

    Ir kāds zinātnisks pamatojums bezvadu austiņu ietekmei uz veselības stāvokli?
    Vai arī šis ziņas nāk no Vakcīnrealitātes grupas FB?

    JurisF
    08.09.2025 12:02

    Noder gan. Vismaz man tāda pieredze, ka ar MS teams var lietot tikai austiņas ar vadu. BT totāli neparedzams. Vismaz ar Windows.

    Robčiks
    08.09.2025 17:48

    Esmu par austiņām ar vadu. Bet biežāk lietoju bezvada. Šeit viens nesens raksts. Cik tam var ticēt, katrs pats izvelas.https://www.la.lv/bridinajums-vecakiem-bernu-un-jauniesu-vidu-loti-iecienitas-austinas-var-radit-nopietnas-veselibas-problemas

    Kursors.lv
    08.09.2025 18:01
    Reply to  Robčiks

    Interesanti, ka tajā rakstā sākumā pieminēti AirPods, bet reāli jau šī problēma ir ar visa veida austiņām, kuras izmanto 24/7 režīmā, kā to nereti, šķietami, dara mūsdienu jaunieši.

    Robčiks
    08.09.2025 18:18

    Domāju arī, ka tā problēma attiecināma uz visām austiņām. Nosaukumu viņi varēja neminēt. Bet nu labi.

    Reklāma