Ķīnas autoražotāji līdz ar elektroauto ēras uzplaukumu ir gatavi atņemt pusdienu naudu jūsu līdz šim mīļākajiem autoražotājiem – ķīnieši cenšas iekarot tirgus pozīcijas maksātspējīgākajos pasaules reģionos un, lai arī ar mainīgām sekmēm, bet viņu panākumus ir grūti noliegt. Finanšu konsultāciju firmas “AlixPartners” eksperti nākuši klajā ar diezgan skaudru prognozi – 2030. gadā katrs trešais pasaulē pārdotais auto būs no kāda ķīniešu zīmola.
Ziemeļamerikā un Eiropā valda satraukums par to, cik strauji ķīniešu elektroauto ienāk tirgū, izmantojot Pekinas sniegtās subsīdijas, tāpēc ASV un Eiropas Savienība reaģējusi ar jauniem importa tarifiem. Ķīnieši to sauc par protekcionismu, tomēr Ķīnas zīmoli rada reālus draudus tādām kompānijām kā Volkswagen, Ford, General Motors un citiem.
“Autoražotāji, kuri turpinās pieturēties pie tiem pašiem darbības veidiem kā līdz šim – viņus gaida kas vairāk kā tikai nepatīkams pārsteigums. Šie autoražotāji paliks aizmirstībā,” saka Endrjū Bergbaums, viens no kompānijas vadītājiem autoindustrijas konsultācijās. “Autobūves revolūciju uz priekšu dzen negaidītā, iepriekš neprognozētā Ķīnas autoražotāju attīstība, viņiem daudzas lietas darot citādi.”
Protams, vienu lielu daļu no šī apjoma veicinās pašas Ķīnas iekšējais tirgus, kas turpina augt. Tur vietējie autoražotāji izspiež ārzemju kompānijas – pirmoreiz pa ilgiem laikiem Volkswagen pērn Ķīnas tirgū nebija līderis pārdoto auto skaitā. Paplašināšanās notiek arī citviet pasaulē. Ne velti Ķīna ir apsteigusi Vāciju un Japānu, kļūstot par pasaulē lielāko auto eksportētājvalsti. Vēl relatīvi nesenā pagātnē tas nebija iedomājams.
Ķīna ir veikusi milzīgas investīcijas, attīstot dažādus ar elektroauto ražošanu saistītus sektorus – sākot no izejvielu ieguves, beidzot ar ražošanas procesiem, inženieru skološanu un daudz ko citu. Valstij par labu spēlē kontrole pār izejvielu ieguvi, kā arī zemākas darbaspēka izmaksas nekā citviet. Tā kā ķīnieši spēj ražot mašīnas lēti, un, neskatoties uz jaunajiem tarifiem Eiropā, viņi tāpat var pelnīt, norāda “AlixPartners” eksperti. Viņi arī saka, ka ķīnieši savas mašīnas spēj ļoti strauji atsvaidzināt, tādējādi klientiem piedāvājot jaunāku, labāku produktu – jaunu modeļu izstrāde prasa divreiz mazāk laika nekā tradicionālajiem autoražotājiem. Tāpat ievērojami biežāki ir dažādi programmatūras atjauninājumi, nodrošinot jaunas funkcijas vai uzlabojot esošās.
Ķīnieši valda pasauli (c)
Nope, bet pašmāju tirgus ir liels un valsts ekonomikai jeb attīstībai pašpietiekams, salīdzinot ar eksporta/ importa atkarīgajām.
Vai tad atrada reālus pierādījumus tam, ka Pekina maksā subsīdijas?
Kas būtu tavuprāt reālie pierādījumi?
Agrāk rakstīja visi, ka ir aizdomas, kursors jau neapstrīdami liek noprast, ka tiek subsidēti – varbūt Kristapam ir maksājuma uzdevumi no Ķīnas valdības kases vai kas – tāpēc vienkārši filozofēju, kas ir mainījies, jo, lai arī no čainas neko EU nevajadzētu vairs vest un parašas, tomēr nevainības prezumpcija EU kā demokrātiskā valstī vēl darbojas..
Ir viņiem subsīdījas. Viņiem ir valsts atbalsts par izpildīto plānu mašīnu ražošanā un pārdošanā.
Iegūglē pamestās EV mašīnas Ķīnā. Atradīsi daudzas skaistas bildes ar tūkstošiem mašīnu uzražotas, piereģistrētas un nomestas pļavās, jo galvenais ir izpildīt “plānu” atbalstam. Tas atbalsts nav konkrēti domats pasaules iekarošanai, bet kopumā, lai kompānijas Ķīnā ražotu EV mašīnas. Un tā kā tās mašīnas sanāk “lētas”, tad met arī uz pārējo pasauli.
Līdzīgi bija gadus atpakaļ ar uzražotajiem divriteņiem, kuriem arī bija subsīdijas un bija kaudzēm uzražoti un izmesti pļavās.
Ķīna nav demokrātija, Ķīnā lietas nenotiek kā pie mums pierasts. Tur ir pierasts čakarēt visus un pēc kārtas.
Kurām Eiropas un ASV auto kompānijām nav bijušas subsīdijas?
Ja skaita komponentes, tad iespējams jau tagad ir😂
Tāds atjaunošanas ātrums liek domāt ka čainas auto būs vienreizējas lietošanas neremontējams produkts.
Tieši to pašu gribēju rakstīt – tas teksts par to biežo atsvaidzināšanu velk uz tādu sažuvušu stādu, kurš tik ātri novīst, ka nepārtraukti jāatsvaidzina. Kvalitatīvas lietas uzražo un viņas kalpo desmitgadēm, jo ir pārdomātas, funkcionālas, no labiem materiāliem. Bet ķīnas draza ir metama izgāztuvē pa tiešo no veikala. Nevajag starpposmu – klientu tur iepīt. Kā mēs redzam pēc ”pilnām pļavām ar saražotiem auto”, bieži tas tā arī notiek, tad varēja vēl biežāk.
Un jūs tās pļavas ar auto esat redzējuši paši savām acīm un šiem auto pieskārušies, lai balstītu savu viedokli par šo tēmu? :)
Kristap, ja jau Boomberg par šo tēmu rakstīja gadu atpakaļ, ir pamats domāt, ka jaunu un mazlietotu auto kapsētas Ķīnā nav no pirksta izzīsts temats. https://www.bloomberg.com/features/2023-china-ev-graveyards/
Neesmu tik drošs.
Var redzēt cik pelna pasaules autoražotāju grandi VW, GM utt. Ķīna izvēlējās attīstību nevis miljardu peļņu.