Lai sniegtu atbildes uz jautājumiem par ikdienas finanšu pakalpojumiem, bankas Citadele klientiem pieejams jauns palīgs – Adele. Mākslīgā intelekta (MI, angļu valodā – AI) darbināta virtuālā konsultante sniedz pielāgotas atbildes jebkurā diennakts laikā.
Bankas Citadele apkopotā informācija liecina, ka aptuveni 70 % no klientu zvaniem un sarakstēm ar konsultantiem ir jautājumi par tehniskām problēmām, kā arī par pakalpojumiem un aktuālajiem piedāvājumiem. Lai uzlabotu tiešsaistes tērzēšanas funkciju, turpmāk uz biežāk uzdotajiem jautājumiem spēs atbildēt Adele. Citadele ir pirmā banka reģionā, kas ievieš ģeneratīvā mākslīgā intelekta (Gen AI) balstītu palīgu, ko nodrošina atvērtais mākslīgais intelekts (Open AI).
“Gen AI, iespējams, ir viens no lielākajiem izaicinājumiem, ko pēdējos gados biznesa vidē esam piedzīvojuši, un arī mums šis ir nākamais solis digitālo pakalpojumu attīstībā un saziņā ar klientiem. Jau šobrīd redzam, ka Adele spēj nodrošināt dabisku un saistošu komunikāciju ar klientiem, kā arī prot atbildēt uz jautājumiem dažādās valodās, atvieglojot mūsu darbinieku ikdienu. Taču jāatceras, ka arī Adele vēl tikai mācās. Apkopojot klientu biežāk uzdotos jautājumus, turpināsim uzlabot darbu pie satura un Adeles zināšanām par dažādiem produktiem un pakalpojumiem,’’ norāda Vladislavs Mironovs, bankas Citadele valdes loceklis stratēģijas realizācijas, digitālās un biznesa attīstības jautājumos.
Lai palīdzētu klientiem rast atbildes uz ikdienas finanšu jautājumiem, pirms vairākiem gadiem Citadeles mājaslapā jau tika ieviests interaktīvs palīgs, kas darbojās pēc iepriekš sagatavota atbilžu ceļa.
Savukārt Adeles funkcijas atšķiras no parasta tērzēšanas robota:
- Tērzēšanas GPT sarunas var apstrādāt plašu tēmu un scenāriju klāstu, savukārt vecāka stila tērzēšanas robotus ierobežo to datu un noteikumu apjoms un kvalitāte;
- Chat GPT balstītas sarunas uztur saskaņotu un loģisku sarunu plūsmu, savukārt vecāki tērzēšanas roboti var radīt neatbilstošas atbildes;
- Chat GPT balstītas sarunu iespējas var pielāgot lietotāja vēlmēm un stilam (tostarp balss signālam) atšķirībā no vecākiem tērzēšanas robotiem, kuriem bija iepriekš iestatīta un vispārīga personība.
Sazināties ar Adeli var bankas Citadele mājaslapā, atverot čata logu. Ievadot jautājumu, līdzīgi kā Chat GPT, ir jāgaida līdz tiks sniegta atbilde uz konkrēto jautājumu.
Šobrīd Adele ir pieejama bankas Citadele mājaslapā Latvijā, bet nākotnē risinājums būs pieejams arī Lietuvas un Igaunijas klientiem, kā arī mobilajā lietotnē.
“Lai sniegtu atbildes uz jautājumiem par ikdienas finanšu pakalpojumiem, bankas Citadele klientiem pieejams jauns palīgs – Adele.”
Pieņemu, ka viņa arī dziedās
un ari izģērbsies :-)
Citadele jau kādu vairs nenodrošina zibmaksājumus uz n26 kā iemeslu minot “bankas iekšējo politiku”. Nožēlojami un nepieņemami. Kopš tika ieviestas jaunās kartes un vadītājs pēkšņi atkāpās “personīgu iemeslu dēļ” (aizdomīgi..) banka vairs uzticību neraisa.
Kuras jaunās kartes un kurš vadītājs?
Jaunās kartes (te es domāju jaunā dizaina kartes) – info publicēts 03.04.2024;
atkāpās valdes priekšsēdētājs Johans Akerbloms – info publicēts 04.04.2024.
X-kartes pārsauca par C-kartēm. Lai nebūtu asociāciju ar X-vietni.
Kā patīk C karšu dizains? Manā izpratnē mega garlaicīgs/prasts/lēts. SEBam mazliet tomēr labāks jaunajām kartēm :)
Aizgāju, paskatījos. Piekrītu, ka nekas dižs tas nav. No otras puses, man no kartes vajag, lai tā pīkstētu kad vajag, nevis būtu mākslas darbs – tos es varu nopirkt ar karti. SEB kartes neredzēju, viņu lapa FFā sāk rūkt un aptur pārlūku. Varbūt lapsa ir tik lielā sajūsmā par SEB kartēm, ka negrib ar mani dalīties….
Ziņas liek domāt, ka šo institūciju bija apsēduši visādi slīpie tipi un viss kļuva tik nopietni, ka nacionālās bankas sāka ierobežot n26 darbību. Paši viņi centās tikt galā ar slīpajiem, bet šķiet ne pārāk sekmīgi un seko izmisušo lietotāju posti par viņu slēgtajiem kontiem – acīmredzot, nācies pļaut ar kombainu, nevis izkapti. Es tajā n26 naudu neturētu….
Alimentu nemaksātājiem sāpīte))
Cepiens ir par to, ka kāda banka iedomājas, ka var neievērot noteiktus standartus. Ja ir zibmaksājumi, tad tādiem ir jābūt visu SEPA Inst dalībnieku starpā.
Un nepastāv nekādi citi apsvērumi, kas var overraidot šos standartus? Jo N26 tik tiešām ir finanšu uzņēmums ar sliktu slavu.
hvz. Mani tas šajā gadījumā neinteresē. Ja ir sepa inst, tad tam ir jāstrādā.
Jā, bet reizē bankām ir jāievēro vēl daudz citu likumu. Ļoti iespējams, ka te kaut kas rullē pāri maksājumiem un padara tos neiespējamus.
Tie boti ir baigā sērga, drīz par zvanu īstam cilvēkam būs noteikti jāmaksā!
Pilnīgi debīli tie boti. Neticu ka kādreiz būs jēdzīgi.
Liekas TET ir gandrīz nereāli atrast Nr. kur pazvanīt un parunāt ar cilvēku, bet bots protams drukā tekstus, ko es pats varu google atrast.
Nesen bija čats ar vienu ārzemju klientu konsultantu – botu. 3x rakstīju savu problēmu. Viņš nepiedāvāja izvēlēties manu problēmu. Uzrakstu, ka nav listā mana problēma – atbilde – nevaru jums palīdzēt. Lūdzu aizveriet čata logu.
Es ļoti ceru, ka Citadele nenolaidīsies līdz TET līmenim, tas būtu bēdīgi!
Man intuitīvi liekas, ka kritiens jau sācies. Pirms pāris dienām nestrādāja ielogošanās internetbankā visu vakaru un arī no rīta. No bankas puses 0 info publiski. Arī vēl tas, ka nespēj (NEGRIB?) salabot konkrētas tehniskas lietas (par kurām ir informācija jau vairāk nekā pusgadu).
Kuras lietas nelabo?
Negribu detalizēti stāstīt (īsumā: aplikācija noteiktos gadījumos nestrādā kā paredzēts ). n-tās reizes pārbaudīts, n-tās reizes viņiem teikts. Sākumā viss darbojās. Pēc noteiktām izmaiņām no bankas puses, vairs nestrādā.
Acīmredzot, tā (bankai) vajag :)
Nē, tā ir bezatbildība – pofigisms augstākajā tā pakāpē. Vispār gaidu INDEXO.
Tevi nesatrauc INDEXO īpašnieku sastāvs?
Par ko jāsatraucas?
Uzmetu skatu – kciju sabiedrība. Ļoti sadrumstalota un “publiska” kompānija
Nevienam nepieder “kontrolpakete” – vēl jo vairāk – nevienam nepieder vairāk par 10% no uzņēmuma
Īpašnieku sakarā laikam bija domāts par šo neseno rakstu (pārpublicēts no laikraksta Diena) –
sk. te – https://puaro.lv/ietekme-un-nauda/nesanaca-ar-citadeli-vai-sanaks-ar-indexo/
Jā, tur ir tieši un netieši liela saistība ar Martisonu. Tas nav nekas pozitīvs.
Un tas ka Citadeles banku pārdeva bez izsoles miglainos apstākļos izvēlētam investoram, kurš banku iegādājās un finansēja uz nomaksu no pašas bankas peļņas Jūs neatbaida? Jau toreiz bija skaidrs, ka banku pārdos tālāk kārtējam nezināmajam investoram tā kā iespējams nekas vairs netiek attīstīts, lai netērētu līdzekļus un banka gaida savu pircēju!
Mjā, Mrtinsons un Krievi nekādu uzticību nevieš
Bet, ja kļūs par banku, tad jau valsts garantijas, ka naudiņa nekur nepazūd (ja vien neglabā tur kādus miljonus). Līdzīgi kā ar pensiju fondiem. Rādītāji, starp citu, taču pensiju apsaimniekošanai taču izskatās tīri labi.
No tādas puses pieejot – Citadele jau ar neskaidra, kas atliek – atdot savu naudu ārzemju bankām?