Web Analytics
More
    Reklāma

    Citadele ievieš MI balstītu virtuālo klientu konsultantu

    Jaunākie raksti

    Lai sniegtu atbildes uz jautājumiem par ikdienas finanšu pakalpojumiem, bankas Citadele klientiem pieejams jauns palīgs – Adele. Mākslīgā intelekta (MI, angļu valodā – AI) darbināta virtuālā konsultante sniedz pielāgotas atbildes jebkurā diennakts laikā.

    Bankas Citadele apkopotā informācija liecina, ka aptuveni 70 % no klientu zvaniem un sarakstēm ar konsultantiem ir jautājumi par tehniskām problēmām, kā arī par pakalpojumiem un aktuālajiem piedāvājumiem. Lai uzlabotu tiešsaistes tērzēšanas funkciju, turpmāk uz biežāk uzdotajiem jautājumiem spēs atbildēt Adele. Citadele ir pirmā banka reģionā, kas ievieš ģeneratīvā mākslīgā intelekta (Gen AI) balstītu palīgu, ko nodrošina atvērtais mākslīgais intelekts (Open AI).

    ReklāmaAdvertisement

    “Gen AI, iespējams, ir viens no lielākajiem izaicinājumiem, ko pēdējos gados biznesa vidē esam piedzīvojuši, un arī mums šis ir nākamais solis digitālo pakalpojumu attīstībā un saziņā ar klientiem. Jau šobrīd redzam, ka Adele spēj nodrošināt dabisku un saistošu komunikāciju ar klientiem, kā arī prot atbildēt uz jautājumiem dažādās valodās, atvieglojot mūsu darbinieku ikdienu. Taču jāatceras, ka arī Adele vēl tikai mācās. Apkopojot klientu biežāk uzdotos jautājumus, turpināsim uzlabot darbu pie satura un Adeles zināšanām par dažādiem produktiem un pakalpojumiem,’’ norāda Vladislavs Mironovs, bankas Citadele valdes loceklis stratēģijas realizācijas, digitālās  un biznesa attīstības jautājumos.

    Lai palīdzētu klientiem rast atbildes uz ikdienas finanšu jautājumiem, pirms vairākiem gadiem Citadeles mājaslapā jau tika ieviests interaktīvs palīgs, kas darbojās pēc iepriekš sagatavota atbilžu ceļa.

    Savukārt Adeles funkcijas atšķiras no parasta tērzēšanas robota:

    • Tērzēšanas GPT sarunas var apstrādāt plašu tēmu un scenāriju klāstu, savukārt vecāka stila tērzēšanas robotus ierobežo to datu un noteikumu apjoms un kvalitāte;
    • Chat GPT balstītas sarunas uztur saskaņotu un loģisku sarunu plūsmu, savukārt vecāki tērzēšanas roboti var radīt neatbilstošas atbildes;
    • Chat GPT balstītas sarunu iespējas var pielāgot lietotāja vēlmēm un stilam (tostarp balss signālam) atšķirībā no vecākiem tērzēšanas robotiem, kuriem bija iepriekš iestatīta un vispārīga personība.

    Sazināties ar Adeli var bankas Citadele mājaslapā, atverot čata logu. Ievadot jautājumu, līdzīgi kā Chat GPT, ir jāgaida līdz tiks sniegta atbilde uz konkrēto jautājumu.

    Šobrīd Adele ir pieejama bankas Citadele mājaslapā Latvijā, bet nākotnē risinājums būs pieejams arī Lietuvas un Igaunijas klientiem, kā arī mobilajā lietotnē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    28 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
    22.04.2024 23:30

    “Lai sniegtu atbildes uz jautājumiem par ikdienas finanšu pakalpojumiem, bankas Citadele klientiem pieejams jauns palīgs – Adele.”

    Pieņemu, ka viņa arī dziedās

    fufcix
    23.04.2024 07:49

    un ari izģērbsies :-)

    rudzu rikas
    23.04.2024 06:30

    Citadele jau kādu vairs nenodrošina zibmaksājumus uz n26 kā iemeslu minot “bankas iekšējo politiku”. Nožēlojami un nepieņemami. Kopš tika ieviestas jaunās kartes un vadītājs pēkšņi atkāpās “personīgu iemeslu dēļ” (aizdomīgi..) banka vairs uzticību neraisa.

    Kursors.lv
    23.04.2024 07:53
    Reply to  rudzu rikas

    Kuras jaunās kartes un kurš vadītājs?

    rudzu rikas
    23.04.2024 08:52

    Jaunās kartes (te es domāju jaunā dizaina kartes) – info publicēts 03.04.2024;
    atkāpās valdes priekšsēdētājs Johans Akerbloms – info publicēts 04.04.2024.

    Biteme
    23.04.2024 09:02

    X-kartes pārsauca par C-kartēm. Lai nebūtu asociāciju ar X-vietni.

    rudzu rikas
    23.04.2024 09:07
    Reply to  Biteme

    Kā patīk C karšu dizains? Manā izpratnē mega garlaicīgs/prasts/lēts. SEBam mazliet tomēr labāks jaunajām kartēm :)

    Biteme
    23.04.2024 09:22
    Reply to  rudzu rikas

    Aizgāju, paskatījos. Piekrītu, ka nekas dižs tas nav. No otras puses, man no kartes vajag, lai tā pīkstētu kad vajag, nevis būtu mākslas darbs – tos es varu nopirkt ar karti. SEB kartes neredzēju, viņu lapa FFā sāk rūkt un aptur pārlūku. Varbūt lapsa ir tik lielā sajūsmā par SEB kartēm, ka negrib ar mani dalīties….

    Biteme
    23.04.2024 08:00
    Reply to  rudzu rikas

    Ziņas liek domāt, ka šo institūciju bija apsēduši visādi slīpie tipi un viss kļuva tik nopietni, ka nacionālās bankas sāka ierobežot n26 darbību. Paši viņi centās tikt galā ar slīpajiem, bet šķiet ne pārāk sekmīgi un seko izmisušo lietotāju posti par viņu slēgtajiem kontiem – acīmredzot, nācies pļaut ar kombainu, nevis izkapti. Es tajā n26 naudu neturētu….

    Biteme
    23.04.2024 12:49
    Reply to  Biteme

    Alimentu nemaksātājiem sāpīte))

    rudzu rikas
    23.04.2024 13:55
    Reply to  Biteme

    Cepiens ir par to, ka kāda banka iedomājas, ka var neievērot noteiktus standartus. Ja ir zibmaksājumi, tad tādiem ir jābūt visu SEPA Inst dalībnieku starpā.

    Kursors.lv
    23.04.2024 13:57
    Reply to  rudzu rikas

    Un nepastāv nekādi citi apsvērumi, kas var overraidot šos standartus? Jo N26 tik tiešām ir finanšu uzņēmums ar sliktu slavu.

    rudzu rikas
    23.04.2024 15:10

    hvz. Mani tas šajā gadījumā neinteresē. Ja ir sepa inst, tad tam ir jāstrādā.

    Kursors.lv
    23.04.2024 15:18
    Reply to  rudzu rikas

    Jā, bet reizē bankām ir jāievēro vēl daudz citu likumu. Ļoti iespējams, ka te kaut kas rullē pāri maksājumiem un padara tos neiespējamus.

    Skābene
    23.04.2024 08:20

    Tie boti ir baigā sērga, drīz par zvanu īstam cilvēkam būs noteikti jāmaksā!

    Eins
    23.04.2024 14:12
    Reply to  Skābene

    Pilnīgi debīli tie boti. Neticu ka kādreiz būs jēdzīgi.

    Liekas TET ir gandrīz nereāli atrast Nr. kur pazvanīt un parunāt ar cilvēku, bet bots protams drukā tekstus, ko es pats varu google atrast.

    Nesen bija čats ar vienu ārzemju klientu konsultantu – botu. 3x rakstīju savu problēmu. Viņš nepiedāvāja izvēlēties manu problēmu. Uzrakstu, ka nav listā mana problēma – atbilde – nevaru jums palīdzēt. Lūdzu aizveriet čata logu.

    Skābene
    23.04.2024 15:18
    Reply to  Eins

    Es ļoti ceru, ka Citadele nenolaidīsies līdz TET līmenim, tas būtu bēdīgi!

    rudzu rikas
    23.04.2024 15:31
    Reply to  Skābene

    Man intuitīvi liekas, ka kritiens jau sācies. Pirms pāris dienām nestrādāja ielogošanās internetbankā visu vakaru un arī no rīta. No bankas puses 0 info publiski. Arī vēl tas, ka nespēj (NEGRIB?) salabot konkrētas tehniskas lietas (par kurām ir informācija jau vairāk nekā pusgadu).

    Kursors.lv
    23.04.2024 15:32
    Reply to  rudzu rikas

    Kuras lietas nelabo?

    rudzu rikas
    23.04.2024 15:40

    Negribu detalizēti stāstīt (īsumā: aplikācija noteiktos gadījumos nestrādā kā paredzēts ). n-tās reizes pārbaudīts, n-tās reizes viņiem teikts. Sākumā viss darbojās. Pēc noteiktām izmaiņām no bankas puses, vairs nestrādā.

    Kursors.lv
    23.04.2024 15:43
    Reply to  rudzu rikas

    Acīmredzot, tā (bankai) vajag :)

    rudzu rikas
    23.04.2024 15:50

    Nē, tā ir bezatbildība – pofigisms augstākajā tā pakāpē. Vispār gaidu INDEXO.

    Kursors.lv
    23.04.2024 16:14
    Reply to  rudzu rikas

    Tevi nesatrauc INDEXO īpašnieku sastāvs?

    Kaspars
    23.04.2024 16:54

    Par ko jāsatraucas?
    Uzmetu skatu – kciju sabiedrība. Ļoti sadrumstalota un “publiska” kompānija
    Nevienam nepieder “kontrolpakete” – vēl jo vairāk – nevienam nepieder vairāk par 10% no uzņēmuma

    rudzu rikas
    23.04.2024 17:34
    Reply to  Kaspars

    Īpašnieku sakarā laikam bija domāts par šo neseno rakstu (pārpublicēts no laikraksta Diena) –
    sk. te – https://puaro.lv/ietekme-un-nauda/nesanaca-ar-citadeli-vai-sanaks-ar-indexo/

    Kursors.lv
    23.04.2024 19:54
    Reply to  rudzu rikas

    Jā, tur ir tieši un netieši liela saistība ar Martisonu. Tas nav nekas pozitīvs.

    Skābene
    24.04.2024 08:05

    Un tas ka Citadeles banku pārdeva bez izsoles miglainos apstākļos izvēlētam investoram, kurš banku iegādājās un finansēja uz nomaksu no pašas bankas peļņas Jūs neatbaida? Jau toreiz bija skaidrs, ka banku pārdos tālāk kārtējam nezināmajam investoram tā kā iespējams nekas vairs netiek attīstīts, lai netērētu līdzekļus un banka gaida savu pircēju!

    Kaspars
    24.04.2024 09:42

    Mjā, Mrtinsons un Krievi nekādu uzticību nevieš
    Bet, ja kļūs par banku, tad jau valsts garantijas, ka naudiņa nekur nepazūd (ja vien neglabā tur kādus miljonus). Līdzīgi kā ar pensiju fondiem. Rādītāji, starp citu, taču pensiju apsaimniekošanai taču izskatās tīri labi.

    No tādas puses pieejot – Citadele jau ar neskaidra, kas atliek – atdot savu naudu ārzemju bankām?

    Reklāma