Web Analytics
More
    Reklāma

    Baltijas valstu automobiļu importētāju alianse paātrinās bezizmešu mobilitātes ieviešanu Baltijā

    Jaunākie raksti

    Elektromobilitātes attīstība Baltijas valstīs atpaliek no citām Eiropas valstīm. Baltijā to autovadītāju īpatsvars, kuri izvēlas elektrisku vai plug-in hibrīddzinēju piedziņu, iegādājoties jaunu automašīnu, ir mazāks par 10%. Tikmēr Eiropas vidējais rādītājs jau 2022. gadā pārsniedza 20% atzīmi. Lai veicinātu elektromobilitātes attīstību un līdz 2028. gadam sasniegtu vismaz 30%, ir izveidota Baltijas Ilgtspējīgas mobilitātes alianse (Baltic Sustainable Mobility Alliance), kas apvieno lielākos Baltijas valstu automobiļu importētājus.

    “Neraugoties uz publiski izskanējušajām diskusijām, mēs esam pārliecināti, ka automobiļu nozares nākotne ir elektriskie transportlīdzekļi. E-mobilitātes attīstība Baltijas valstīs ir salīdzinoši lēna. Mēs soli pa solim virzāmies pretim tādai tehnoloģiju attīstībai, kas ļauj risināt vides ilgtspējas jautājumus visos mūsu dzīves aspektos, neietekmējot dzīves kvalitāti. Protams, ilgtspēja un ES klimata mērķi ir svarīgi, taču pārmaiņas patiesi nozīmīgā apmērā var notikt, ja katrs no mums apzinās elektromobiļu praktiskos ieguvumus ilgtermiņā. Mēs kā alianse vēlamies veicināt infrastruktūras attīstības paātrināšanu, pārdomātu valsts atbalstu un nodokļu politiku, kā arī patērētāju izglītošanu,” stāsta Baltijas Ilgtspējīgas mobilitātes alianses iniciatore un priekšsēdētāja Ilze Grase-Ķibilde.

    Alianse apvieno lielākos Baltijas valstu automobiļu importētājus, lai sekmētu ilgtspējīgu mobilitāti. Tās mērķis ir veicināt un atbalstīt sadarbību starp valstīm, vietējām varas iestādēm, uzņēmumiem un patērētājiem dažādos ilgtspējīgas mobilitātes jautājumos, vienlaikus sadarbojoties ar Eiropas Savienības organizācijām, kas atbild par ilgtspējīgas mobilitātes un infrastruktūras uzraudzību. Vēl viens svarīgs tās darbības virziens ir veicināt ilgtermiņa pārmaiņas ilgtspējīgas mobilitātes vides radīšanā un uzturēšanā Baltijas valstīs.

    Piemēram, ir plānots turpināt diskusijas ar valdībām un ieinteresētajām pusēm, lai īstenotu Zaļā kursa ilgtermiņa programmu mobilitātei visās trīs Baltijas valstīs desmit gadu garumā. Tāpat ir uzsāktas diskusijas par korporatīvo “zaļo” automobiļu atbalsta programmu, zemas emisijas automobiļu atbalsta programmu transporta līdzekļiem ar rādītāju līdz 130g CO2/km, automobiļu importa politiku, publisko iepirkumu kā ilgtspējīgas izvēles piemēra veicināšanu un citām ieviešamajām aktivitātēm.

    Līdztekus infrastruktūras pieejamības veicināšanai, plānots nodrošināt sabiedrības izglītošanu, lai mazinātu aizspriedumus un maldīgus priekšstatus par automobiļu uzlādi un lietošanu ikdienā. Savukārt ekspertu un uzņēmēju vidū iecerēts nodrošināt pieredzes apmaiņas pasākumus, lai radītu iespēju pārņemt labo praksi, piemēram, par elektromobiļu akumulatoru pārstrādi Baltijā un citas iniciatīvas.

    Biedrību Baltijas Ilgtspējas mobilitātes alianse 2023. gada 31. oktobrī Latvijas Uzņēmumu reģistrā reģistrēja lielākie automobiļu importētāji Baltijā – Moller Baltic Import SE, Toyota Baltic AS, SIA INCHCAPE MOTORS LATVIA, VEHO BALTICS AS, Nordic Automotive Service. Tādējādi alianse pārstāv šādus automobiļu zīmolus: Audi, Ford, Lexus, Mercedes-Benz, Nissan, Toyota, Volkswagen Passenger Cars, Volkswagen Commercial Vehicles. To vada valdes priekšsēdētāja Ilze Grase-Ķibilde (Moller Baltic Import izpilddirektore, Volkswagen importētāji Baltijā un Audi importētāji Latvijā un Lietuvā) kopā ar valdes locekļiem Andresu Aguraiuju (Andres Aguraiuja) (Veho izplatīšanas direktors Somijā un Baltijā) un Miku Elojarvi (Mika Elojarvi) (Toyota Baltic prezidents).

    Pirmā iniciatīva par Baltijas valstu sadarbību ilgtspējīgas mobilitātes jomā tika īstenota 2022. gada augustā, kad eksperti no visām trim valstīm tikās pieredzes apmaiņā Norvēģijā par valsts un pašvaldību lomu un iespējām e-mobilitātes politikas ieviešanā. Stiprinot mērķtiecīgu sadarbību, 2023. gada martā tika izveidota Baltijas valstu ekspertu darba grupa ilgtspējīgas e-mobilitātes attīstībai Baltijas valstīs. Visās trīs Baltijas valstīs 2023. gada pavasarī un vasarā tika organizēti pieredzes apmaiņas pasākumi, kuros vietējie eksperti tikās ar Norvēģijas delegāciju un, balstoties uz Norvēģijas plašo pieredzi, padziļināja izpratni par e-mobilitātes aspektiem valsts, pašvaldību, kopienu un individuālā līmenī.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Karlis
    10.04.2024 22:22

    izklausās pēc mārketinga, vai sliktākā gadījumā pēc korupcijas.

    Tas pats Jānis
    11.04.2024 14:18

    Mēs jau te palasijām par elektroauto “ieguvumiem”… Ja jādibina alianses, tad tie ieguvumi ir švaki…

    azad
    11.04.2024 18:45

    Kas ir 10% vai 20%, tomēr 80-90% cilvēku brauc ar auto. Paskatoties skaitļos tie ir simti miljonu pret desmitiem miljonu cilvēku. Attieksme tā kā skaidra liekas.

    Reklāma