Web Analytics
More
    Reklāma

    Renault 5 atdzimst kā retro stila iedvesmots elektroauto

    Jaunākie raksti

    Francūžu autoražotājs Renault, virzoties elektrifikācijas virzienā, izvēlējies stratēģiju apritē atgriezt vairākus savus vecos modeļu nosaukumu – atdzimis Renault 5 nosaukums un tapis jauns elektriskais modelis, par kuru tika runāts jau vairākus gadus. Renault šī topošā modeļa konceptu prezentēja vēl 2021. gadā un dizaineri lieku reizi nav ķimerējušies ar dizaina jautājumiem.

    Dažādos dizaina elementos gan ārienē, gan mašīnas salonā varam savilkt līdzības ar oriģinālo Renault 5, kura ražošana tika pārtraukta pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu vidū. Protams, auto konstruēts, lai tas būtu moderns un salona iekārtojumā dominē divi ekrāni – vadītājam pieejams septiņu vai 10 collu ekrāns (atkarīgs no versijas), savukārt multimediju ekrāns jebkurā versijā būs 10 collas liels.

    Ja runājam par svarīgākajām lietām, proti, tehniskajiem parametriem, tad šis ir kārtīgs pilsētas auto – 3,92 metrus garš, 1,77 metrus plats un ar 2,54 metru lielu garenbāzi. Lai arī auto ir mūsdienu standartiem maziņš, tas aprīkots ar 18 collu diskiem. Tas ir pirmais auto, kas konstruēts uz “AmpR Small” platformas, kuru pazinām kā CMF-B EV. Šīs nosaukumu maiņas saistītas ar Renault plāniem veidot atsevišķu “Ampere” apakšzīmolu elektroauto vajadzībām. Zīmols eksistē, bet pagaidām ražotājs iepauzējis ar plāniem to kotēt biržā.

    Auto pieejams ar divām akumulatoru versijām – mums ir 40 un 52kWh versijas. Ar mazāko bateriju auto svērs 1350 kilogramus, ar lielāko par 100 kilogramiem vairāk. Ja pieturamies pie bāzes akumulatora, tad pieejams uz priekšējās ass novietots elektromotors ar 95Zs jaudu (215Nm) vai 120Zs un 225Nm. Izmantojot lielo akumulatoru, elektromotors attīstīs jau 150Zs (245Nm), kas ieskrējienu līdz 100km/h nodrošinās nepilnās astoņās sekundēs. Šis gluži nav lielceļu auto un maksimālais ātrums elektroniski ierobežots līdz 150km/h.

    Mazais akumulators WLTP ciklā nodrošinās līdz 300km ar vienu uzlādi (80kW uzlādes jauda), bet lielajam akumulatoram būšot gana enerģijas, lai nobrauktu visus 400km WLTP ciklā un to var lādēt ar 100kW jaudu. Interesanti, ka pati lētākā Renault 5 versija ar 95Zs nemaz neatbalsta uzlādi ar līdzstrāvu. Tas nozīmē, ka būs jāizmanto tikai maiņstrāva – maksimālā uzlādes jauda šādā veidā ir 11kW. Auto veidots tā, lai akumulatorā uzkrāto enerģiju varam izmantot dažādu elektroierīču darbināšanai. Tāpat mums ir klasiskie rekuperācijas režīmi enerģijas atgūšanai un siltumsūknis, kas mūsu platuma grādos būs noderīga funkcija ziemā. Pats lētākais Renault 5 maksā ap 25 tūkstošiem eiro, bet versijas ar lielāku jaudu vai lielāku akumulatoru tuvosies un pārsniegs 30 tūkstošu robežu.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    27.02.2024 12:06

    Nu ar tādām arku plastmasām un riepām trūkst tikai vinča.

    Skābene
    27.02.2024 12:24

    Oriģinālais 5tais bija lēts, ekonomisks un uzticams auto. VW mēģināja atdzīvināt vaboli, bet tā vairs nebija lēta, uzticama un ekonomiska. Projekts izgāzās.

    Krotow
    27.02.2024 14:19

    Tikai maza nianse – jaunais #5 maksā 3+ reizes dārgāk par savu senci. Piedevām nobraukums un iespēja uzpildīt šobrīd sūc ar lielo putekļusūcēju.

    REALAIS
    27.02.2024 16:30
    Reply to  Krotow

    Ir arī kāds reāls cipars, kas to var pamatot? Varu derēt, ka tas ir neņemot vērā vēsturisko inflāciju?

    Trx450
    28.02.2024 04:43
    Reply to  REALAIS

    Tu laikam nemāki izmantot google meklētāju. Cenas ir līdzīgas 2000 gada jaunām automašīnām salīdzinot ar mūsdienām.

    Last edited 1 month ago by Trx450
    REALAIS
    28.02.2024 09:53
    Reply to  Trx450

    Varbūt velti šo atbildi autora komentaram.
    Un kāds sakars ar 2000.gadu, ja šī ir mašīna no 1972.gada kā “sencis”. Un mans komentārs ir diezgan skaidri saprotams, ka norāda, ka mašīna nav 3+ reizes dārgāka.
    Mašīna bija lēta pa lielam tikai Francijā arī tajā laikā, un lētāko versiju nemaz īsti neeksportēja uz citām valstīm.
    Bet okay, iešu mācīties izmantot gūgli. Jo kāda ir jēga no diskusijas veidošanas.

    viens
    27.02.2024 14:28

    es uzreis ņemšu, man patīk tās aizmugurējā bampera aprises , kas no apakšas – it kā ratā varētu braukt.

    Sergejs
    27.02.2024 15:44
    Reply to  viens

    Braucot ratā vismaz mazāk sūdu aiz viņa braucošam purnā metīs🤔. Braukt aiz auto kam ritens ir aizmugurējā bamperī pa mūsu vienmēr dubļainiem ceļiem un ielām tāda sev bauda…

    Reklāma