Web Analytics
More
    Reklāma

    Arī amerikāņu ražošanas industrija satraukta par ķīniešu elektroauto, aicina pieņemt stingrus mērus

    Jaunākie raksti

    Par ķīniešu elektroauto ražotāju ambīcijām šeit Kursorā esam rakstījuši daudz. Tāpat kā par eiropiešu bažām, kas saistītas ar ķīniešu elektroauto ienākšanu tirgū, tiem ar cenu izkonkurējot eiropiešu autoražotājus. Līdzīgs satraukums valda arī otrpus Atlantijas okeānam.

    Ķīniešu elektroauto ražotājs BYD plāno rūpnīcu Meksikā, lai viņu mašīnas tiktu ražotas tuvāk galapircējam Ziemeļamerikā. Vismaz pašreizējā likumdošana paredz, ka tas nozīmētu arī zināmus atvieglojumus auto iegādei ASV. Organizācija ar nosaukumu “Aliance ASV ražošanai”, kurā apvienojušies dažādu nozaru amerikāņu ražotāji, pauduši satraukumu par to, ka ķīnieši pārpludinās tirgu, pazudinot vietējo autoražošanu.

    Viņi ķīniešu elektroauto sauc par “eksistenciālu draudu” ASV ekonomikai un aicina politiķus veikt dažādas izmaiņas tirdzniecības politikā, pirms ķīnieši paspēj izplesties vēl vairāk. “Mēs jau esam redzējuši, kas notiek tērauda un alumīnija ražošanas industrijā, kad ASV tirgu ļauj pārņemt negodīgi tirgotām importa precēm – zaudētas darbavietas, bankroti un citas problēmas. Atsevišķas vietas no trieciena spēja atgūties tikai pēc vairākām desmitgadēm, citām joprojām ir problēmas. Vietējā autoražošana, kas nodarbina miljoniem amerikāņu un ir ar plašām saistībām ar citām nozarēm, ir vitāli svarīga ASV ražošanai. Tā ir pārāk svarīga nozare ASV ekonomiskajai drošībai, lai to atstātu saplosīšanai negodīgā konkurencē,” teikts organizācijas paziņojumā.

    Šīs organizācijas ieskatā Vašingtonai jāievieš stingrāki tarifi pret visiem ķīniešu auto neatkarīgi no tā, kur tie ražoti. Amerikāņi nereti ir sargājuši vietējās nozares, ieviešot stingrākus tarifus vai to darījuši citā veidā, bet šeit ierobežojumi un apgrūtinājumi ļoti skaidri vērsti pret Ķīnu un tās autoražotājiem. Skaidrs, ka starp abām lielvarām nav tās labākās attiecības un jauni apgrūtinājumi var radīt kārtējo tirdzniecības karu starp ASV un Ķīnu.

    Par šo tematu ļoti plašs raksts ir arī medijā Business Insider, kur iztirzāts temats par ķīniešu elektroauto ražotāju neticami straujo attīstību, kā arī to, kā valsts valdība fokusējusi resursus, naudu un ietekmi, lai attīstītu šo nozari. Viedokli medijam izteica arī konsultāciju firmas “Sino Auto Insights” pārstāvis Te Lu, kas fokusējas tieši uz plašo, strauji augošo Ķīnas elektroauto tirgu. “Doma par to, ka ķīniešu izstrādāti produkti nav tik labas kvalitātes kā veco autoražotāju mašīnas, to mēs varam aizmirst. Šobrīd vecajiem autoražotājiem nav konkurētspējīgu mašīnu elektroauto segmentā. Tas ir vakuums. Ja Ķīnai šogad ļautu brīvi izpausties, vietējiem autoražotājiem tas būtu liels trieciens,” saka apskatnieks. Viņš šīs pārmaiņas salīdzina ar 20. gadsimta septiņdesmitajiem gadiem, kad autoindustrijā strauji paplašinājās japāņu autoražotāji, tiem kļūstot par globāliem spēlētājiem. Šodien nevienu neizbrīna Toyota kā pasaules lielākais autoražotājs.

    Šobrīd Ķīna atrodas līdzīgās pozīcijās kā Japāna pirms aptuveni piecdesmit gadiem – gan Eiropas Savienība, gan lielie amerikāņu ražotāji ķīniešus uztver kā ļoti nopietnu draudu, viņiem spējot piedāvāt gana konkurētspējīgas, bet tajā pašā laikā arī krietni lētākas mašīnas nekā to dara eiropiešu ražotāji vai amerikāņi. Lai problēmu risinātu, vecie un labi zināmie autoražotāji attīsta budžeta klases elektroauto, taču tas prasa laiku un resursus, kuru trūkst, turklāt ķīnieši šajā spēlē ir priekšā, ar lielākiem cilvēkresursiem, naudu un arī izejmateriāliem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    14 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    27.02.2024 10:21

    Paši vainīgi, pārcēla ražošanu uz Ķīnu, apmācīja ķīniešus un tagad raud, ka ķīniešiem sanāk labāk kā pašiem. :)

    Rudolfs
    27.02.2024 13:36
    Reply to  Skābene

    Izdarīs to pašu ko savā laikā ar motocikliem, lai aizsargātu Harlīti no japāņiem.

    Skābene
    27.02.2024 13:45
    Reply to  Rudolfs

    Diez ko neiet Hārlītim!

    Krotow
    27.02.2024 14:16
    Reply to  Skābene

    Hārlītim pierastais biznesa modelis vairs neiet paaudžu maiņas dēļ. Vecā rokeru paaudze jau lielākoties tusē Valhallā. Jaunajai paaudzei ir citas intereses.

    Rudolfs
    28.02.2024 08:50
    Reply to  Krotow

    Jaunajai paaudzei vienkārši nav tādas naudas ko prasa Hārlītis par tiem motocikliem. Gan jau patrioti atrastos, ja cenas būtu draudzīgākas.

    Rudolfs
    28.02.2024 08:48
    Reply to  Skābene

    Šeit jau rezultāts būs līdzīgs. Ražotāji aizsardzību izmantos nevis kā laiku tehnoloģiju attīstībai, bet drīzāk mēģinās izspiest max peļņu neko nedarot. Beigās ražošana pārvāksies tāpat uz ārzemēm kā Hārlītim tagad.

    KKTK
    27.02.2024 12:00

    Ziņa par izkonkurējošām cenām BYD nāk kopā ar BYD superelektro auto pa 233450$ :)

    kkā tā
    27.02.2024 12:53

    Laipni lūgti globalizācijā – palīdzam attīstīties impērijām, jeb eiropiešiem var sanākt, ka ne tikai skopais samaksās 2x, bet beigās vēl kļūs par imperiālistu vergu, tāpēc vajadzētu ES pilsoņiem aizmirst par amerikosu, vatņiku, čainīzeru un austrumu precēm uz kādu laiku, bet vairāk patērēt vietējo ikvienā jomā. Manuprāt.

    Krotow
    27.02.2024 14:17
    Reply to  kkā tā

    Vajadzētu. Taču kamēr čainas prece 2x lētāka, tāpat skaidrs ko masas izvēlēsies.

    Bats
    27.02.2024 16:52
    Reply to  kkā tā

    Vesturē gan vairāk piemēru aktīvai tirdzniecībai kā uzplaukumu veicinošam faktoram. Protekcionisms īstermiņā var dot kādai atsevišķai nozarei laiku, bet ilgtermiņā vairāk skādē nekā palīdz. Ja nozare nav konkurētspējīga, tad mākslīgi, nelaižot tirgū konkurentus, tā automātiski nesaņemsies un nekļūs innovatīvāka, efektīvāka un attiecīgi tās produkti nepaliks labāki un lētāki. Tā var aiziet līdz sviestam – vispirms sargāsim Eiropas tirgu, taču ar laiku tomēr vairāk savas valsts nekā Eiropas, lai tie Rumāņi ar savu lēto kukurūzu nenāk mūsu pašu kukurūzas ražotājus izkonkurēt. Drīz pēc tam jau sāksies sava ciemata protekcionisms, jo pirkt lētos kartupeļus no blakus ciema nozīmē iznīdēt kaimiņu Pētera kartupeļu ražošanu. Ja Ķīna nebūtu Ķīna, nevienam neuztrauktu, ka tās autobūve attīstās un uzplaukst. Korejas auto vizinās visapkārt un neviens par to dūri nevicina. Patiesībā gan ASV, gan Eiropas autobūvei rūpīgi jāapskatās uz savu produktu un tā cenu, jāmēģina izdomāt kas par iemeslu kā dēļ Vācijā ražotās automašīnas ir par tik kosmiskām cenām, ka nekāds patriotisms nepalīdz nepirkt lētākas no Āzijas. Vai gadījumā nepārtraukti tēmējot uz arvien augstāku premium segmentu, no modeļu klāsta nav pazudušas mašīnas, kas šiem Ķīniešiem var sastādīt konkurenci? Tas pats ar EV. Katrs nākamais modelis ir lielāks, dārgāks, ar lielāku akumulatoru. VW sāka ar eUP un eGolf,… Read more »

    Janis
    27.02.2024 19:51
    Reply to  Bats

    Ķīniešiem mazākas algas

    Skābene
    28.02.2024 09:03
    Reply to  Bats

    Visi grib ātru un lielu peļņu, tāpēc no maksātspējīga klient prasa vairāk! Kāpēc VW ķīnā maksā 2x lētāk kā Eiropā? Kāpēc Francijā ražotas zāles Latvijā, Ungārijā un Vācijā maksā dažādi? Kāpēc Ražotāji nemīl paralēlo importu? Atbildi sniedz BigMak indekss!

    Bats
    27.02.2024 16:55

    Kaut kas nelīmējas. EV taču neviens nepērk, tā dēļ ASV turpina ražot milzīgus pikapus ar pieclitrīgiem motoriem. Tad jau nav par ko uztraukties – stāvēs dīleru plači pilni ar nevienam nevajadzīgiem Byd un Nio EV, Ķīnieši ātri vien izputēs, ASV autobūve svinēs uzvaru :)

    Tā notiek, kad iebāž galvu smiltīs un cīnās pret progresu ar visiem lobija instrumentiem kādus var izdomāt. Finasnē konservatīvas domnīcas, kas caurām dienām noskaņo pircējus pret EV kā “neamerikāniskiem” un spiež, un spiež, un spiež uz arvien lielākiem pikapiem. Atnāk Ķīnieši ar saprātīgu alternatīvu un pļauj.

    Mimi
    27.02.2024 20:53

    Lai pārtulko un publicē amerikāņu sociālajos tīklos krievu video, kur šie sūdzas par ķīniešu mašīnām, kurām pie pirmajiem mīnusiem nolūza pedāļi, lobās nost krāsa un citas problēmas….kas notiks ar elektro auto pie pirmās samirkšanas bail padomāt! 💥

    Reklāma