Web Analytics
More
    Reklāma

    Modernizētā Škoda Octavia tiek pie labāka salona un vienkāršotas motoru paletes

    Jaunākie raksti

    Aizvadītajā gadā Škoda saviem klientiem piegādāja 191 tūkstoti Octavia vienību, šim modelim turpinot gozēties Škoda bestsellera statusā. 2024. gada sākums atnesis Octavia feisliftu, kurš pie mums ierodas ar nedaudz pamainītiem dizaina akcentiem, modernāku salonu, kā arī salīdzinoši vienkāršotu motoru paleti.

    Uzreiz sākam ar izmaiņām ārpusē un redzam izmainītu LED dienasgaismas lukturu zīmējumu. Ražotājs ziņo, ka Octavia saņēmusi jaunus Matrix LED lukturus, īpaši piestrādājot tieši pie tālajām gaismām. Tās būs standartkomplektācijā RS modelim, bet pārējām komplektācijām šos lukturus varēs pasūtīt par papildus samaksu. Auto aizmugurējā daļa lielos vilcienos palikusi tāda pati kā iepriekš, bet, ja pasūtīsiet labākus lukturus, tad aizmugurējo lukturu dizains mazliet atgādinās Audi A4.

    Reklāma

    Turpinot par ārpusi, Octavia piedāvājuma klāsts papildināts ar jauna dizaina vieglmetāla diskiem, kas pieejami izmēros no 16 līdz 19 collām, tāpat klāt nākušas pāris jaunas virsbūves krāsas.

    Kā tas parasti notiek līdz ar feisliftiem, auto salons lielās līnijās ir palicis līdzīgs kā līdz šim, taču ir arī šādas tādas izmaiņas. Acīmredzamākā – jaunā multimediju sistēma ar 13 collu ekrānu. Plānots, ka jau standartkomplektācijā visos auto būs 10 collu ekrāns, bet 13 collas paliks lepnākajām komplektācijām vai arī ar iespēju to piepirkt par papildus samaksu. Škoda sola, ka, neskatoties uz ekrāna izmēru, multimediju sistēma ir aprīkota ar ChatGPT funkcionalitāti, solot daudz plašākas iespējas nekā līdz šim. Kā tas būs integrēts un strādās realitātē, to noskaidrosim.  Škoda arī atsvaidzinājusi aprīkojuma līmeņa opciju sarakstu, tostarp, priekšā sēdošajiem būs nopērkami ventilējamie masāžas sēdekļi.

    Ražotājs norāda, ka mašīnas veidošanā piedomāts pie tā, lai vairāk izmantotu dažādus ilgtspējīgus risinājumus. Piestrādāts arī pie gaužām vienkāršām lietām, piemēram, USB-C spraudņi tagad sniedz 45W jaudu, kas nodrošinās krietni ātrāku viedierīču uzlādi. Škoda gan nav iekļāvusi jaunos “Smart Dial”, kurus redzējām jaunās paaudzes Kodiaq un Superb – tas nozīmē, ka vienīgais veids, lai regulētu klimatkontroli, būs lietot skārienekrānu.

    Turpinām ar tehniskajām lietām un dzinējiem – Octavia turpmāk nebūs nopērkama ar trīscilindru 1.0 litru benzīna motoru. Turpmāk šo auto varēs pasūtīt ar 1,5 litru četrcilindru benzīnu, kas pieejams 114Zs (220Nm) un 148Zs (250Nm) konfigurācijās. Mazjaudīgāko versiju var sakombinēt ar 6-pakāpju manuālo pārnesumkārbu, savukārt jaudīgākajā variantā dzinējs aprīkots ar 48V mild-hybrid sistēmu un to var pasūtīt tikai ar 7-pakāpju automātu. Auto ar šo dzinēju nopērkami tikai ar priekšpiedziņu.

    Flagmanis Octavia RS arī būs pieejams tikai priekšpiedziņas izpildījumā – tiks izmantots 2.0 litru dzinējs ar 261 zirgspēku, kas ir par 20 zirgspēkiem vairāk nekā līdz šim. Griezes moments saglabājas nemainīgs ar 370 ņūtonmetriem. Jaudas ziņā šis auto līdzināsies Volkswagen Golf GTI un, tāpat kā Golf, arī Octavia RS nopērkams tikai ar automātu.

    Plānots, ka nākamgad ieradīsies arī pilnpiedziņas Octavia ar 2.0 litru dzinēju un 201 zirgspēka jaudu. Tāpat joprojām saglabāsies dīzeļa opcijas – abos gadījumos tiks izmantots 2.0 TDI dzinējs ar 114Zs (300Nm) vai 148Zs (360Nm) izpildījumā. Mazjaudīgākais dzinējs nopērkams ar manuālo pārnesumkārbu, bet jaudīgākā versija nopērkama tikai ar automātu.

    Paredzams, ka auto jau drīzumā nonāks ražošanā un tā cenas būs nedaudz augstākas nekā līdz šim.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Oskars
    15.02.2024 13:42

    No mugurpuses izskatas gandriz kaa Opel Insignia. Es runaju par pelekas krasas Skodu.

    Reklāma