Amerikāņu autoražotājam Ford ir gandrīz 3000 dīleru visā ASV, bet vismaz puse no tiem nav gatava investēt līdzekļus, lai dīlercentrus sagatavotu Ford elektrisko modeļu tirdzniecībai un apkalpošanai, ziņo medijs Detroit Free Press un to apstiprinājuši arī Ford pārstāvji.
Tie dīleri, kas neveic investīcijas, izvēlējušies piedāvāt mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem un hibrīdus, kas kļūst arvien populārāki, iedzīvotājiem cenšoties samazināt izmaksas degvielas iegādei, bet arī nevēloties/nespējot samaksāt par pilnvērtīgu elektroauto.
Ford pārstāvji uzsver, ka dīleri paši veikuši izpēti savā reģionā par cilvēku vēlmi pāriet uz elektroauti un pieņēmuši attiecīgos lēmumus. Ford gan uzsver, ka aptuveni 86% ASV iedzīvotāju dzīvo 20 jūdžu (32 kilometri) attālumā no kāda Ford dīlera, kurš tomēr var tirgot un pēc tam arī apkalpot Ford elektriskās mašīnas.
Viens no iemesliem, kāpēc dīleri nesteidz veikt šīs investīcijas, ir paša Ford ļoti augstās prasības, kas nozīmē lielas investīcijas. Viena no prasībām ir ierīkot ātros lādētājus stāvvietā pie dīlercentra. Tāpat jāveic apjomīga personāla apmācība un aprēķināts, ka sertifikācija beigu beigās var izmaksāt vairāk nekā 1 miljonu dolāru. Šī iemesla dēļ pat notikušas vai vēl notiek vairākas tiesvedības starp dīleriem un Ford, vienā no tām Ilinoisas štatā jau uzvarot dīleriem.
Tieši Ford dīleri bija vieni no pirmajiem, kas sāka zvanīt trauksmes zvanus par pieprasījuma kritumu elektroauto. Rudenī Ford samazināja ražošanas apjomus savam elektriskajam pikapam F-150 Lightning, tāpat kompānija vismaz pagaidām iepauzējusi 12 miljardus dolāru vērtas investīcijas elektroauto attīstībā, reaģējot uz tirdzniecības apjomu samazināšanos.
Par kādu samazināšanos iet runa? Ford spējis šogad saražot tikai 28 000 gab Ford Lightning.
Ford samazināja plānoto ražosanas apjomu 2024 gadam no 3200 auto uz 1600 auto nedēļā. Kas tā pat sastāda 77000 auto gadā. Kas ir 2.5 reizes vairāk nekā šogad.
Un stāstīt ka cilvēki nepērk Ford Lightning tā ir tīrākā muldēšana. Tas ka lobijs propogandē šādas ziņas gan ir tiesa. Bet lai tik, vismaz ātrāk atnāks oficiāli uz EU, kur to auto ļoti gaida.
Kāds lobijs? Elektroauto nepērk un negaida tik daudzi, cik viņi prognozēja vairākus gadus iepriekš. Pats uzrakstīji, ka samazinās plānoto ražošanu, bet saki, ka tā ir propoganda :D
Tā jau notiek paaudžu maiņas biznesā. Liela daļa nav gatava pārmaiņām un viņu vietu aizņem jaunpienācēji ar laiku.
Vēl šāds moments – četrdesmit gadus krāt, lai desmit gadus brauktu. Vai četrdesmit gadus krāt un četrdesmit gadus braukt. Izvēle ir skaidra.
ASV pikapi vēsturiski ir ļoti populāri savas zemās cenas dēļ! Dārgs pikaps neiet kopā ar uzskatu, ka pikaps ir lēts braucamais.