Web Analytics
More
    Reklāma

    Ballīte cauri! Vācija pēkšņi pārtrauc subsidēt elektroauto

    Jaunākie raksti

    Vācija negaidīti apturējusi valsts subsīdijas elektriskajām automašīnām, kas visai nepatīkami ietekmēs Tesla, Volkswagen, BMW, Stellantis un daudzus citus elektroauto ražotājus.

    Jau iepriekš bija zināms, ka Vācija vairs nepiemaksās par elektroauto iegādi, bet bija plānots, ka šī ēra Vācijā noslēgsies šī gada 31. decembrī. Tā vien izskatās, ka budžeta krīze likusi uzreiz pātraukt elektroauto subsīdijas jau pagājušās nedēļas svētdienā.

    Vācija piedāvāja elektroauto pircējiem līdz 4500 eiro, lai samazinātu elektroauto iegādes cenu. Bija zināms, ka no 2024. gada elektroauto subsīdijas būtu vien 3000 eiro.

    Vēl 12. decembrī Tesla sarīkoja Vācijā akciju elektroauto gribētājiem, kas ļāva iegūt aizdevumu ar 0.99% likmi, ja līgumu noslēdz līdz 18. decembrim un elektroauto saņem līdz 31. decembrim. Nu izskatās, ka visi Tesla tīkotāji paliks bez valsts 4500 eiro.

    Jau zināms, ka Tesla uz laiku slēgs Berlīnes ražotni no 22. decembra līdz pat 2. janvārim nākamajā gadā, jo Tesla nav spējusi sasniegt vēlamos pārdošanas apjomus. Tāda pati pauze tiks ieturēta Šanhajas ražotnē.

    Kopš 15. decembra arī Francija lēmusi ierobežot elektroauto atbalstu. Līdz 7000 eiro par elektroauto pirkumu varēs saņemt tikai par tiem modeļiem, kas ražoti Eiropā. Tas nozīmē, ka Tesla Model 3 paliek bez valsts atbalsta. Jāpiebilst, ka Vācija un Francija ir vai vismaz bija milzīgi Tesla noieta tirgi.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    49 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Puteklis
    19.12.2023 08:18

    Domāju, ka nekā pārsteidzoša. Manuprāt, bija skaidrs, ka agrāk vai vēlāk tas tāpat notiktu! Taču arī joprojām elektroauto saņem virkni dažādu atbalsta mehānismu, gan sākot ar to, ka bieži ir nodokļu vai banku kredītu likmes atlaides, gan dīzeļauto un arī benzīna auto ir krietni lielākas ceļu nodevas. Tehnoloģijas gan vēl ir krietni jāpilnveido, lai elektro auto būtu tiešām konkurētspējīgs.

    Krotow
    19.12.2023 11:28
    Reply to  Puteklis

    Pamēģini līzingā nopirkt EV ar puslīdz normālu attālumu no 1 uzlādes, ja mēneša ienākumi mazāki par 2500€. Visas bankas tev pateiks “paldies, taču…”.

    Bats
    19.12.2023 12:44
    Reply to  Krotow

    Puslīdz normāls attālums no vienas uzlādes ir cik kādam, kas piemēram, dzīvo Baložos vai Mārupē un uz darbu katru dienu mēro 9.2km katrā virzienā? Un ja pagalmā stāv otra budžeta klases mašīna ar kaut kādu hibrīdu vai maztilpuma benzīnu, ja nu pēkšņi spontāni jābrauc uz Liepāju vai Tallinu un ļoti negribās pa ceļam lādēt?
    4.5K subsīdija mašīnām, kas maksā ap 50K jaunas ir smieklīga, arī 2K nost no lietotas ap 23K cenā ir tie paši 9%. Ļoti šaubos, ka tiem ir būtiska ietekme “ballītes turpināšanai”.

    Pie noteikta pārdotu EV apjoma, subsīdijas vairs nav nepieciešamas un Vācijas valdība uzskata, ka tas apjoms ir sasniegts un turpmāka subsidēšana nekādu pievienoto vērtību nedod, tikai palielina valsts budžeta izdevumus.

    Elektriķis
    19.12.2023 09:05

    Kas šajā rakstā nav minēts: daži ražotāji kompensē šo atcelto subsīdiju. Faktiski sanāk ka auto kļūst lētāki.

    Puteklis
    19.12.2023 09:28
    Reply to  Elektriķis

    Ražotāji parasti neko nekompensē, viņi vai nu peļņu iegūs citā veidā, piemēram vairāk nopelnot uz ekstra opcijām auto vai arī atsakās no peļņas, kas nestrādā ilgtermiņā. Vai arī ražotāji pelnīja papildu peļņu uz valsts atbalsta rēķina. Neviens no variantiem nav dāvana pircējam – viss maksā tik, cik tas maksā.

    Žumapel
    19.12.2023 10:23
    Reply to  Puteklis

    Nebūs pareizi. Auto cenas nekad nav konstantas gadu laikā. Sākumā ir milzu uzcenojums un beigās ir “noliktavas tīrīšana” ar zemu nopelnîto naudas daļu. Ja esi gatavs pirkt jaunu auto, kurš ir 7 gadus vecs modelis, tad nopirksi lētāk. Identiski kā sr telefoniem..

    Sergejs
    19.12.2023 10:51
    Reply to  Žumapel

    “kurš ir 7 gadus vecs modelis” bieži vien nozīmē arī “automobīlim ir veikta pilnvērtīga testēšana uz klientiem un ir izkautas visas jaunības slimības”😉

    Sergejs
    19.12.2023 11:17
    Reply to  Puteklis

    Nu bet psiholoģija taču.
    Ko daudzi sapratīs izlasot: “pie mums šodien akcija ņem divus – maksā par trīs”?

    Arčiņš
    19.12.2023 09:36

    Tas ir kā ar samazināto PVN, iegūst visi pa ķēdīti , bet gala cena pircējam nemainās. Šīs subsīdijas bija svarīgas sākumā kad cilvēki vēl nezināja kas par zvēru ir elektroauto , bet šodien tās subsīdijas bija ražotāju papildus peļņa un viss.

    patrictietis
    19.12.2023 09:57
    Reply to  Arčiņš

    Tieši tāpat kā pirms gada, kad valdība ieviesa subsīdijas mājsaimniecībām par kurināmo (malka, granulas utt.), tā uzreiz ražotājiem nejauši gadījās “cenas kāpums” precīzi par kompensējamās summas starpību… sakritība???

    Opelis
    19.12.2023 10:36
    Reply to  patrictietis

    Desmitniekā

    Artis
    19.12.2023 10:51

    Cik noprotu Model Y atbalsts saglabājas jo to Berlīnē ražo. MODEL 3 nāk no Ķīnas.

    Usinss
    19.12.2023 11:08

    Nu re. Elektroauto burbulis sāknplaisāt. Situāciju labāku nepadara, ka ap 50% elektroauto īpašnieku nākamo auto pērk ar iekšdedzes dzinēju…

    Kursors.lv
    19.12.2023 11:29
    Reply to  Usinss

    No kurienes dati par tiem 50%? Avots?

    Elons*
    19.12.2023 11:46

    Domāju, ka tie 50 % ir tīra ūdens BS :)

    Esmu lasijis, ka Teslai ir visaugstākā pircēju lojalitāte. Starp 80 .. 90 %, ja galīgi nejaucu

    Bet atpakaļ pie ICE aizejot 10 … 15 %

    Bats
    19.12.2023 12:50
    Reply to  Elons*

    Nav jau teikts, ka tie 10-15% atgriežas pie iekšdedzes, visticamāk jau ka nē, iet izmēģināt citus EV. Mani pārsteidz, ka Teslai izdodas noturēt tik lielu % no klientiem. Citu ražotāju EV kļūst arvien labāki un Tesla vairs nav vienīgā sakarīgā opcija, pie tam pērkot kaut kādu EQC, Tu dabū iespēju ieslēgt pagrieziena rādītāju ar ēru sviru nevis meklēt kurā stūre pusē ir palikusi tā poga. Biežāk lietotā klimatkontroles poga manā mašīnā ir nevis temperatūras svira, bet tā ar ko es aiztaisu gaisa ieņemšanas resti, kad sanāk korķī apstāties aiz dīzeļa. Es to varu atrast un piespiest neskatoties.

    Mārtiņš
    19.12.2023 13:57
    Reply to  Bats

    Lielākā ne Teslu mašīnu problēma ir infrastruktūra un braukšanas bauda. Tiklīdz jālādējas no kāda cita lādētāja, tas ir kā loterija, izdosies vai nē, kamēr superchargers nekad nav bijis problēmu, vienīgi kāds stallis nedarbojas, bet visi citi darbojas. Regulāri nomā ņemu citus EV un pagaidām vienīgi EQS ir bijis labāks braukšanas baudai, bet ne lādēšanai. EQB un EQC jau ir daudz sliktāki arī braukšanai. Vēl Polestar kaut cik ok, bet visi audi, bmw, vw un citi ir lēni un nebaudāmi, ja pieliek vēl lādēšanas problēmas, tad zūd motivācija skatīties uz citiem.

    Mārtiņš
    19.12.2023 13:23

    Interesanti kapec to būtu jādara, ja izmaksas uz elektroauto uzturēšanu un braukšanu ir 5-10x zemākas un arī braukts ne tikai līdz Liepājai vai Tallinai, bet arī līdz Eiropai un laika ziņā praktiski tik pat ilgi kā ar benzīna auto. Manas šī gada uzlādes izmaksas ap 400€ kamer benzina auto būtu ap 4k €. Nav apkopes, nav eļļas maiņas un tml, tik loga šķidrums jāpielej. Subsīdijas atceļ, jo valsts uzstāsītie mērķi pārejai uz elektroauto tiek pārpildīti divreiz ātrāk nekā bija plānots un ne tikai par elektroauto ir runa, bet arī pāreja uz saules un vēja enerģiju. Visā pasaulē 2023 gadā bija plānots investēt 1 triljonu usd pārejai uz zaļo enerģiju, bet faktiski investēja 1.8 triljonus un pārejas temps turpina strauji pieaugt, attiecīgi subsīdijas zaudē jēgu, jo ieguvumi no pārejas ir daudz būtiskāki nekā piedāvātās subsīdijas. Pa lielam galvenais iemesls bija nevis subsīdijas, bet ģeopolitiskie notikumi. Elektroauto pārdošanas apjomi arī turpina pārpildīt plānotos ciparus, tādēļ nedaudz izbrīna rakstā minētais pamatojums rūpnīcu apturēšanai, jo tas nav dēļ tā ka nav pārdošanas mērķi izpildīti, bet gan plānotie uzlabojumi ražošanas līnijās, lai varētu ieviest jaunā veida baterijas un citus uzlabojumus, ko viņi regulāri veic ap gadu miju, bet nav iespējas bez ražošanas pārtraukšanas paveikt. Tesla… Read more »

    Sergejs
    19.12.2023 14:01
    Reply to  Mārtiņš

    Nu varēji tik garu penteri nepūlēties rakstīt par rozo poniju zemi. izmaksas tik pat kā nav, neplīst u.t.t., aga. Tepat Kursorā, tai skaitā par Kristapa elektroauto, ir dokumentēti pierādijumi ka gan apkopes gan izdevumi uzturēšanai un remontiem nebūt nav tik zemas kā dzejo.
    No kurienes atiet tramvaijs uz zemi kur tie rozā poniji ēd varavīksni un kakā arā taurentiņus?

    Normunds
    19.12.2023 14:04
    Reply to  Sergejs

    Arī ar ICE ir tādi, kas brauc kamēr apstājas vai CSDD ieliek 2, tad ved labot. Bet tā citādi – nekas neplīst, nekas nav jāremontē. :D

    Mārtiņš
    20.12.2023 12:22
    Reply to  Sergejs

    Kam nu rozā, kam nu ikdiena. Protams ne visi elektroauto ir vienādi, es tikai ar savu pieredzi dalos
    Testi ko kursors veic ir tālbraucienu testi, kur lādējas tikai uz ātrajiem lādētājiem ar dārgo tarifu un arī tikai pa Latviju, kur lādētāju infrastruktura pagaidām pašvaka, bet parasti virs 90% lādējas mājās un naktīs, kad dinamiskie tarifi ir tuvu nullei. Pat ja ņem izlīdzināto sanāks tikai nedaudz dārgāk
    Tā kā ņemt tos par piemēru aprēķinam ikdienas izmaksām nav īsti pareizi. Nezinu vai links uz bildi te saglabāsies, bet te ir visa 2023 gada statistika

    https://share.icloud.com/photos/0b8f16th8c7pENRiSJnWVs5Mg

    Elektriķis
    20.12.2023 12:38
    Reply to  Mārtiņš

    Tevi te tūlīt nories, jo Tev ir Tesla un Tu lieto Ābolu:)

    Sandis
    28.12.2023 03:06
    Reply to  Mārtiņš

    Afigeķ cik daudz elektrības gadā vajag! Mums te lauku mājai, kurā kurinot plīti nevajag elektrību, gada patēriņš ir drusciņ mazāks!
    Prātam neaptveramas elektrības ražošanas jaudas Latvijā vajadzēs, lai kaut pusi no šodien esošajām vieglajām automašīnām ar iekšdedzes dzinēju (~350000) aizstātu ar elektroautomobiļiem. Tā rupji rēķinot sanāk, ka valtij papldus vajadzētu ap 2500 GWh elektroenerģijas, tas ir tik cik saražoja Daugavas HES 2022. gadā (2600 GWh). Valsts ar visām ģenerējošajām jaudām 2022. gadā saražoja ~4800 GWh un papildus vēl importēja 2311 GWh elektroenerģijas.
    Protams, tas process nenotiks vienas dienas laikā, ne tuvākā piecagadē, ne desmitgadē. Bet fakts kā tāds, ka nākotnē daaafigā elektroenerģijas vajadzēs. Vēja ģeneratori un saules paneļi vien to nenosegs. Citādi sanāks, ka daudzi netiks uz darbu, jo, redz, auto pa nakti nav uzlādējies :D

    Sandis
    28.12.2023 03:39
    Reply to  Mārtiņš

    Un jautājums! Vai pie tās elektrības cenas aplikācijā ir pieskaitīta arī Sadales tīkla piegāde 0,03985 €/kWh un PVN? Ja nav, tad sanāk 842€.

    Mārtiņš
    20.12.2023 12:51
    Reply to  Sergejs

    Un par apkopēm un co. Nu nav Teslai vismaz nekādas apkopes. Viņiem nav dīleru
    Lūzt piekare gan, bet kamēr garantijas periods remonti ir bezmaksas, tik cik brauciens līdz Helsinkiem, bet pa 3 gadiem tik 2 reizes ir sanācis braukt

    Zorge
    21.12.2023 09:47
    Reply to  Mārtiņš

    Nopietni? Tu brauc uz apkopi uz Helsinkiem? ICE īpašnieki tam parasti tērē ap 2h gadā (garantijas laikā). Vai Tesla apmaksā braucienu uz Helsinkiem? Es neesmu nekāds dīzeļu fans un gaidu kad EV būs reāli lietojami. Pagaidām pēc tā neizskatās. Bet esmu pateicīgs tādiem tehnoloģiju entuziastiem, ka tu, kuri uztur biznesus, kamēr tie spēj attīstīties līdz tādam līmenim, kamēr var piedāvāt savus “produktus” “parastiem” cilvēkiem.

    Kaspars
    23.12.2023 17:52
    Reply to  Sergejs

    Diemžēl vai par laimi Kristapa case nav vienīgā realitāte, ir cilvēki, kuri lieto un pamatīgi ietaupa, vadīties no viena gadījuma vai cilvēka pieredzes, kurš tikai sāk aprast un sajēgt par EV lietošanu un papildus tam taisa šovu, ir diezgan naivi.

    Skābene
    19.12.2023 14:15
    Reply to  Mārtiņš

    Kādas muļķības tu te gvelz? EV tāpat kā jebkurai mašīnai vajag apkopes, varbūt nav jāmaina eļļa, bet piekare tāpat ir jāremontē. Ņemot vērā svaru, piekare sagurst ātrāk kā ICE. Aizbraukt uz Eiropu tik pat ātri kā ar ICE? Gribu to redzēt. Es no Rīgas ar piekabi līdz Gardas ezeram Itālijā 2300km garu ceļu parasti veicu 24h. Varu saderēt, ka EV šo distanci pat bez piekabes nepieveiks 24h, ko pierāda arī Kursors.lv 1000km testi, kur pusotru reizi īsākai distancei vajag no 14.5- 22h.

    nedarata
    20.12.2023 13:44
    Reply to  Skābene

    Nu Bjon Nyland 1000km varēja veikt 9h 20min, tā kā bez piekabes var iekļauties 24h.

    karlis
    19.12.2023 18:35
    Reply to  Mārtiņš

    tas viss ir tikai tad, ja tev nav ~naudas~. tas ir tikai nauda priekš līzinga maksājuma. tad tas viss tiešām tā arī ir, izmaksu iespējams tiešām ir mazāk. bet ja man ir auto, tad neredzu iemeslu, lai to pārdotu un maksātu līzingu, kas ievelk mani kredījūgā.

    Krotow
    20.12.2023 11:34
    Reply to  karlis

    Jup. Pagajusonedēļ par to tika domāts. Un ideja nolikta plauktā tevis minētā iemesla dēļ. Man EV vēl ir par agru.

    Zorge
    19.12.2023 16:20

    Bija rakst medijos. pirms laika. Stāsts bija par ASV un šķiet, ka nebija 50%, bet krietna daļa gan bija.
    Bet kas notiek cilvēku galvās, kuri per EV un tad vel vienu iekšdedzes “katram gadījumam”? Vai tie nav tie paši, kas gaudo par “nenormālo banku peļņu” un lūdzās pēc kredītu atlaidēm?

    Kursors.lv
    19.12.2023 17:46
    Reply to  Zorge

    Neizklausās reāli tie procenti. Es ticētu, ja tie būtu padsmit procentu apmērā, bet ne vairāk. Jo kad ir pabraukts ar elektroauto, atpakaļ uz ICE auto baigi negribas kāpt. Ja vien nav tā, ka elektroauto nespēj nobraukt tik cik vajag. Kas nav bieži.

    karlis
    19.12.2023 18:37

    bet ir tādi, kas nomaina atpakaļ uz ICE. … hm, diezgan muļķīgi sanāca, jo kapēc lai nebūtu.

    Kursors.lv
    19.12.2023 18:59
    Reply to  karlis

    Noteikti ir, bet es neticu, ka puse.

    Joske
    19.12.2023 22:33

    Nākamais auto. 1. Elektro. Ja jāpērk otrs, piepērk iekšdedzes. Tad 50% pat ļoti neliels rādijums.

    Karlis
    20.12.2023 13:46

    Tas atkarīgs no tā, vai spēlē uz akciju celšanos, vai uz akciju krišanu.

    Mārtiņš
    20.12.2023 12:56

    Tas ir autodīleru lobijs, es redzēju to aptauju, ko viņi pasūtija. Viņiem nav izdevīgi tirgot elektroauto un tiem liek pamatīgus uzcenojumus, lai neviens nepērk. Nesen pirku mammai auto, viņu centīgi mēģināja pārliecināt, lai nepērk elektroauto un kaudzi argumentu stāstija
    No personīgās pieredzes visi, ko pazīstu un pārdēdās uz elektroauto nemaz nedomā vairs ņemt benzīnu vai dīzeli.

    Kā saka kamēr nesāks ikdienā lietot to nesapratīs. Manis pēc jo labāk, jo ilgāk būs bezmaksas stāvvietas un sabiedriskās joslas

    Krotow
    19.12.2023 11:29

    Vācijas valdība paskatījās ka ienākumi no autobūves krītas un pateica … danunaxxx viņus….

    Last edited 4 months ago by Krotow
    Skābene
    19.12.2023 14:17
    Reply to  Krotow

    Vācijas valdība paskatījās un izdomāja, ka negrib dotēt Ķīnas un ASV autobūvi! :)
    Vispār jau loģisks solis, jo EV pamatā pērk turīgi ļaudis, – tātad nauda nav problēma!

    Krotow
    19.12.2023 15:37
    Reply to  Skābene

    Par to arī stāsts. Kamēr EV var atļauties tikai firmas un personas ar ienākumiem jūtami virs vidējā, tā arī būs. Un Vācijā tas nozīmē pašu ražotos EV.

    Jan
    20.12.2023 09:16
    Reply to  Krotow

    Vācijas valdība paskatījās, kā budžets par daudziem desmitiem miljardu neiet kopā un apgriežas supsidijas un daļu pabalstus. Lētas Krievijas naftas un gāzes nav, konkurētspēja ar citām lielajām ekonomikām kritusies, būvniecībā un nekustamais īpašumos krīze, “gali neiet kopā”.

    Fons
    19.12.2023 16:54

    Uzpūstās cenas ir no valsts dotācijām un haipa.
    Nebūs dotāciju un pazudīs haips, cenas ātri nostāsies tradicionālo degvielu auto līmenī.
    Vienkārši neticu, ka “elektroauto ir ļoti dārgi ražošanā”.

    Alberts Kviesis
    20.12.2023 08:00

    Saldajam – jebkurš elektroauto ir paredzēts ekspluatācijai vismaz 10 gadus, tomēr 10 gadus veca elektriskā automobiļa baterija izmaksā dārgāk nekā 10 gadīgs elektroauto. Dilemma un jautājums – ko darīs tie, kuru EV ir 10 un vairāk gadus veci? Ar ICE otrādi. Jaunam dzinējs maksā 8000 EUR, desmitgadīgam kontraktētais ar kaut kādu garantiju 800-1500 EUR.

    Janka
    20.12.2023 08:15

    Desmitgadīgam ICE auto pie dīlera var nopirkt dzinēju pa 1000 EUR? Tiešām nelej čugunu te?

    Skābene
    20.12.2023 09:50
    Reply to  Janka

    Parasti jau nepērk jaunu, bet taisa kapitālo remontu. Dīzelim remonts būs 2-3 reizes dārgāks kā benzīnam, bet tas vienalga nebūs tik dārgi kā EV baterijas maiņa! No vienas puses man patīk maināmo bateriju koncepts, kad vari braukt ar labā darba kārtībā esošu bateriju un tev par to nesāp galva. No otras puses man grūti iedomāties, ka bateriju maiņas serviss tiks nodrošināts ilgāk par 5-10 gadiem, jo tehnoloģijas attīstās ļoti strauji un agri vai vēlu mainīsies standarti un bateriju veidi, tātad arī bateriju maiņas punkti piedzīvos izmaiņas un kādā dienā vecās batrerijas vairs netiks atbalstītas.

    Sergejs
    20.12.2023 09:54
    Reply to  Janka

    1. Izlasam ko cilvēks raksta
    2. Saprotam izlasīto
    3. uzrakstam atbildi

    “kontraktētais ar kaut kādu garantiju 800-1500 EUR”

    Kaspars
    23.12.2023 17:56

    Apsveicu ar iron but atzinības iegūšanu, cik tērētam jābūt, lai 24 stundās nobrauktu 2300 km, pie kam stipri šaubos vai reāli tas ir iespējams, jo diez vai vidējo ātrumu ap 100km/h varēsi izspiest…….pasaku stāstnieki te nolasījušies, pastāsti vēl kā šādi maucot tavs trešais dīzeļgolfs tērē tikai 4 litrus uz simtu…..lol

    karlis
    23.12.2023 18:56
    Reply to  Kaspars

    klasika stāsta, ka vidējais ātrums esot ap 60km/h. ja izteikti pa pilsētu, tad mazāk. Ja izteikti pa šoseju, tad vairāk.

    Reklāma