Web Analytics
More
    Reklāma

    Rolls-Royce atsakās no idejas par elektriskajām lidmašīnām, fokusēsies uz ilgtspējīgu aviācijas degvielu

    Jaunākie raksti

    Rolls-Royce ir viens no pasaulē lielākajiem lidmašīnu dzinēju ražotājiem un uzņēmuma vadība skaidri nospraudusi virzienu nākotnē – Rolls-Royce fokusēsies uz ilgtspējīgu aviācijas degvielu un ekonomiskākiem aviolaineru dzinējiem, atsakoties no idejas par elektriskajām lidmašīnām.

    Pandēmijas rezultātā uzņēmums bija spiests atlaist tūkstošiem darbinieku un joprojām turpinās centieni uzlabot finanšu rādītājus, tāpēc Rolls-Royce atsakās no savas struktūrvienības, kas izstrādā elektriskās jaudas sistēmas mazākiem lidaparātiem. Vienvārdsakot, uzņēmums liks uzsvaru uz tradicionālajiem dzinējiem.

    Protams, arī Rolls-Royce skatās ilgtspējas virzienā un viens no veidiem, kā samazināt savu produktu oglekļa nospiedumu, ir izmantot ilgtspējīgu aviācijas degvielu, kas ražota no kultūraugiem, izlietotām cepameļļām un citiem blakusproduktiem. Lai arī ražotājs sadarbojas ar “EasyJet” un izstrādā ūdeņraža sistēmas aviācijai, Rolls-Royce uzskata, ka tās pagaidām ir tāla nākotne, īpaši tālajiem, starpkontinentālajiem lidojumiem.

    Ražotāja pārstāvji skaidro, ka iegūto naudu no elektriskās struktūrvienības pārdošanas viņi investēs jaunu, ekonomiskāku dzinēju izstrādē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Vards
    01.12.2023 18:47

    Es ne kad nelidošu ar elektro lidmašīnām

    Kamēr tās nedarbinās/nelādēs

    Atoms

    Nu tik vienkārši

    Janka
    01.12.2023 19:38
    Reply to  Vards

    Jebkura degviela vai cits enerģijas avots sastāv no atomiem.
    Nu tik vienkārši.

    Krotow
    03.12.2023 16:17

    Ja vēlamies vismaz palikt “oglekļa neitrāli” tad vidējiem un garajiem avioreisiem nekā labāka par sintetisko degvielu nebūs. Jo fizika. Kad izdomās un uztaisīs mazu kodolsintēzes reaktoru, ko var iebūvēt lielajās lidmašīnās, tad varēs pāriet uz elektrību arī lidmašīnās.

    Last edited 2 months ago by Krotow
    Bats
    09.12.2023 00:30
    Reply to  Krotow

    Apskatamies lidmašīnu reisu skaitu dienā, degvielas daudzumus katram no tiem reisiem un izdarām secinājumus par degvielas daudzumu, kas būs jāuzražo no “kultūraugiem, izlietotām cepameļļām un citiem blakusproduktiem”.

    Termofors
    09.12.2023 10:28

    CIK tika izķērnāts šitajā 2 gadu ilgajā “izpētē”?
    Vai kādam ir kautkāda nojausma kā to ūdeņradi dedzināt LĒNĀM, no turbīnes smidzinātājdīzes? Nē nav. Nu tad tas viss ir tufta!

    Vizijs
    09.12.2023 16:35

    Tā pati “ilgtspējīga degviela”, ko airBaltic mēģina apskemot klientus, lai papildus piemaksā? :D

    Reklāma