Mūzikas straumēšanas gigants “Spotify” ir oficiāli atklājis savu jauno maksājumu politiku māksliniekiem, par ko jau tika runāts pirms pāris nedēļām. Uzņēmums ir nolēmis iedot pigu mazajiem un ne tik populārajiem māksliniekiem, sakot, ka dziesmas, kuras tiek atskaņotas mazāk nekā 1000 reizes gadā, nesaņems atlīdzību.
“Spotify” jau iepriekš ir izcēlies ar savu visai skopo maksāšanas pieeju, taču tagad atsevišķi mākslinieki saņems apaļu nulli par saviem skaņdarbiem. Protams, viņi joprojām varēs lepoties ar iespēju vispār atrasties “Spotify” listēs. Uzņēmums skaidro, ka šāda maksāšanas politika pieņemta, lai samazinātu krāpniecības gadījumus, kuri acīmredzot līdz šim tikuši fiksēti. Savukārt šī neizmaksātā nauda tikšot pārdalīta tiem māksliniekiem, kuru dziesmas gada laikā sasniedz vismaz 1000 reižu atskaņošanas slieksni.
Papildus tam “Spotify” paziņojis, ka atceļ samaksu daļai tā saukto “baltā trokšņa” ierakstu. Te var pieminēt uz jumta krītošu lietus lāšu ierakstus un līdzīga veida mūziku. Jāpiezīmē, ka samaksa netiks samazināta tiem “baltā trokšņa” ierakstiem, kuru ilgums sasniedz vismaz divas minūtes.
Mūzikas straumēšanas gigants uzsver, ka ar šīm aktivitātēm kopumā ietaupīs 1 miljardu dolāru, kas tiks novirzīti populārākiem māksliniekiem nākamajos piecos gados. Pagaidām gan nav sniegta plašāka informācija, kā tieši šie līdzekļi tiks pārdalīti. “Spotify” vienīgi apgalvo, ka savā kabatā šo naudu neieliks.
Līdz šim esmu mierīgi izticis bez šprotifaja.
Savukārt šis gājiens Nu galīgi neveicina vēlmi abonēt tādu servisu..
Aizraj vienigi anime un spelu muzika, nav ne centa par to jamaksa, parejais, ko sauc par muziku pasaule, tikai troksnis ausis.
Kautko līdzīgu varētu ieviest Youtūbe. Ja video gada laikā nav apskatīts 100 reizes – dzēst! Vai arī uploaderis maksā.
Nevis visiem uzbāž kroplīgas nemērķētas reklāmas un nīd kauko par “upkeep”.
Neenu protams atlaist vajag arī visus tos bezjēdzīgos pusvadītājus un “programmētājus”, bet ietaupot pāris Petabaitus dzēšot visādu deģenerātu video – pietiktu ar 1 reklāmu dienā.
Muzikanti un makslinieki var gut popularitati ari facebook un tik tok, instagram bez tik drakoniskiem likumiem.