Web Analytics
More
    Reklāma

    Arī Tesla varētu pieprasīt papildus samaksu par dažādām komforta funkcijām mašīnā

    Jaunākie raksti

    Elektroauto ražotājs Tesla varētu pieprasīt papildus samaksu par tādām automašīnas komforta funkcijām kā apsildāmie sēdekļi. Par to sociālās saziņas platformā X raksta Tesla programmatūras pārzinātājs “green”, kurš piekļuvis vienam no Tesla programmatūras atjauninājumiem un to analizējis. Tāpat iespējams, ka Model Y Standart Range versijā ar programmatūru tiks ierobežots maksimālais nobraucamais attālums ar vienu uzlādi.

    Prasīt abonēšanas maksu par šo funkciju lietošanu, protams, nav nekas jauns – kā vieni no pirmajiem ar šādu ideju klajā nāca BMW, bet izteikti negatīvas sabiedrības reakcijas dēļ tas tika atlikts malā. Tas gan nenozīmē, ka par to nedomā citi ražotāji, kas meklē risinājumus, kā to iekļaut savās jaunajās automašīnās.

    Tesla gadījumā šāda pieeja gan nav pilnīgs jaunums, jo autoražotājs par dažādu sistēmu un iespēju aktivizēšanu arī iepriekš prasījis papildus samaksu. Pagaidām autoražotājs gan nekādi nav komentējis šīs ziņas.

    AvotsCarBuzz
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    22 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    22.11.2023 11:34

    Drīz arī sēdekļi pasažieriem un atpakaļskata spogulis būs jāabonē papildus :D

    Sergejs
    22.11.2023 11:49
    Reply to  Krotow

    Nu ja kaut kas līdzīgs jau bija mēģināts no BMW puses tad kāpēc nē. Bet izpelnoties asu kritiku no klientu puses tika atcelts, redzēs kā te būs

    Last edited 3 months ago by Sergejs
    Gundars
    24.11.2023 15:42
    Reply to  Sergejs

    Pagrieziena rādītāji, izskatās, ka ir maksas pakalpojums jau krietni sen. Tāpēc reti kurš to abonē(lasi – lieto)

    Sergejs
    24.11.2023 16:38
    Reply to  Gundars

    Hz, es lietoju😊 Izņemot gadijumu kad apdzenu kādu tumsā un man nav citu variantu kā atgriezties savā joslā, jo pašam besī kad bez jēgas ar virzienrādītāju naktī acī spīdina

    Elektriķis
    24.11.2023 17:18
    Reply to  Gundars

    Tesla gadījumā ar pagrieziena rādītājiem būs pavisam slikti – tos nevarēs pat abonēt. Jaunajos modeļos vairs nav kreisās sviras, ir tikai divas podziņas uz stūres, kreisajā pusē.

    Skābene
    22.11.2023 14:10
    Reply to  Krotow

    Tas tak labi, ja bāzes versijai ir visi navaroti, tad jau Rumbulas odometru tinēji piedāvās jaunu pakalpojumu- all-inclusiv paka par nieka 50 eināriem. :D

    Krotow
    22.11.2023 17:43
    Reply to  Skābene

    Tā, starp citu, būtu vienīgā notīšana, kur es būtu ar abām rokām un kājām par. Vēl prasās pēc auto, kuros darīs ko tādu, ražotāju ignorēšanas. Kopā ar skaļām tieslietām kuru rezultātā šo un līdzīgu marketoīdismu patiesie autori un pedalētāji uz daudziem gadiem nokļūtu aiz restēm.

    Last edited 3 months ago by Krotow
    assasa
    22.11.2023 17:58
    Reply to  Krotow

    Par ko tāds naids pret šiem marketingologiem? Kopš auto izgudrošanas ir pieejami auto “bāzes komplektācijā” un “papildopciju saraksts, kāpēc par to netiek kliegts? Pie tam daudzas papildopcijas lietotajs var uzlikt vai uzprogrammēt par mazāku vai lielāku maksu pats vai servisā jau pēc auto iegādes. Nekas nemainīsies, ja no sēdekļu apsildes/klimatkontroles papildopciju priekšapmaksas mārketingologi mēģinās pāriet uz sezonas/gada maksām. Ir liela daļa pircēju, kam nepieciešama kaste uz riteņiem jebkādā izskatā, ka tik kust uz priekšu, ne obligāti atpakaļ, jo parkoties atmuguriski viņi neprot vai negrib

    Krotow
    22.11.2023 18:08
    Reply to  assasa

    Mikrotransakcijas spēlēs acīmredzot ir padarījušas savu ļauno darbu jaunatnes prātos. Pamēģini smadzeni no durvju šķirbas izvilkt un pakustināt. Ja tev auto jau ir sēdekļu apsilde, kāda x-a pēc to neizmantot? Ja ražotājs ir par slinku sadalīt auto komplektus, tā ir viņa problēma nevis mana.

    Asssass
    23.11.2023 15:38
    Reply to  Krotow

    Nevajag uztraukties par lietām,kas Tev nepatīk vai nesaproti. Jau gadus 30 daudzi auto tiek ražoti ar rūpnīcā iebūvētiem, bet nepieslēgtiem apsildāmiem beņķiem. Vajag tikai pielikt pogu, pateikt auto datoram YES, un būs sēdekļu apsilde. Tāpat ar kruīzkontroli, miglas lukturu vadiem un daudzām citām lietām, kuras ir vieglāk iebūvēt visiem, bet nepieslēgt,ja pircējs to negrib (maksāt).
    Un pie dīlera nav spiesta lieta braukt, drīkst apkopes veikt pats, drīkst pie Sašas vai citā sertificētā servisā.

    Skābene
    23.11.2023 16:49
    Reply to  Asssass

    Tas bija modē 2000ajos gados. Vēlāk ražotāji saprata, ka tur aiziet kilometri ar vadiem un ja klients ekstru nenopērk,. tad tiek izniekotas tonnas ar vara vadiem miljonu vērtībā. Vēlāk sāka no šī atteikties .

    Reinis Rozitis
    22.11.2023 19:01
    Reply to  assasa

    > Pie tam daudzas papildopcijas lietotajs var uzlikt vai uzprogrammēt par mazāku vai lielāku maksu pats vai servisā jau pēc auto iegādes.

    Domā, ka marketologi ir ar “pirkstu taisīti”? :)

    Loģiski, ka pie nākošā (autorizētā) servisa apmeklējuma (un tas labākajā gadījumā, jo šobrīd pa lielam viss jau ir “vienmēr tiešsaistē” (always online)) auto komplektācija tiks salīdzināta ar ražotāja datubāzē esošajiem iegādātajiem pakalpojumiem un vai nu “atjaunota” sākotnējā stāvoklī vai “nobrickota” pavisam (par piemēru var paskatīties kaimiņvalsts “kuļibinu” piedzīvojumus ar pelēkos apkārtceļos iegūtiem sankcionētiem transportlīdzekļiem).

    Krotow
    24.11.2023 15:57
    Reply to  Reinis Rozitis

    Par to arī ir stāsts. Tāpēc labāk ir saglabāt +/- godīgu praksi un papildus opcijas auto ielikt tikai tad ja tās ir paredzēts pārdot kopā ar šo konkrēto auto. Citādi vienmēr būs cīņa starp ražotājiem un uzlauzējiem. Kur auto pircējs VIENMĒR zaudēs. Ja @assasa ir tik bagāts ka var atļauties maksāt papildus 100€ mēnesī par apsildāmiem sēdekļiem, tā ir viņa izvēle. Es šajā spēlē nepiedalos un auto ar šādiem jaunievedumiem nepirkšu. Un balsošu par to ka marketoīdus, kuri izplata šādas idejas, jāpakar pie laternas.

    Last edited 2 months ago by Krotow
    Reinis Rozitis
    24.11.2023 16:28
    Reply to  Krotow

    > Citādi vienmēr būs cīņa starp ražotājiem un uzlauzējiem.

    Es domāju, ka tur nekāda (īpaša) cīņa nesanāk(-s), jo nu Eiropa (pretēji amerikāņiem, kur vismaz pāris štatos ir tikai kaut kādas rudimentāras prasības) ir tik ~tālu aizgājusi, ka tiek aizliegta JEBKĀDA iejaukšanās savā auto.

    Pie tam ņemot verā, ka šobrīd aizvien mazāk kaut kas paliek tieši mehāniski saistīts t.i. viss ir “fly by wire” + arī šur tur jau likumdošanas iniciatīvas par “pašbraucošo auto izraisītu avāriju ražotāja atbildību”, tad visādi “pateikt auto datoram YES” tiks (iz)skausts kā suga un kontrolējošājiem veidojumiem dos iespēju to pārbaudīt.

    Krotow
    24.11.2023 16:49
    Reply to  Reinis Rozitis

    Pašbraucošie auto tiešām ir specifisks gadījums. Te savukārt iestājos par tādu auto izmantošanu TIKAI kā nomas auto ar iespēju tos izsaukt. Nebrīnīšos ja taksisti iebildīs. Taču tad izbeigsies murgs kur pa ceļam no lidostas naktī tev paprasa pieckārtīgu uzcenojumu.

    Last edited 2 months ago by Krotow
    Skaks
    22.11.2023 18:43
    Reply to  Skābene

    Eināri, jevriki vai jurikāni? Lūdzu precizējiet :D

    azad
    22.11.2023 13:28

    Tad sanāk par papildus maksu būs nečīkstošs salons?

    Zefīrs
    22.11.2023 16:08
    Reply to  azad

    Nē, tas ir nemainīgs.

    Krotow
    22.11.2023 17:45
    Reply to  azad

    Par papildus maksu logi būs pienagloti ar sešcollīgām naglām.

    Trx450
    22.11.2023 18:38

    Kaut kas līdzīgs ir lidmašīnām. Kur premium, biznesa un ekonomisko klasi atdala ar aizskariņiem. Bet lidojumā kā tādā aizliegts smēķēt.

    jhj
    23.11.2023 01:04

    tesla varēja lēkāt, kad nebija alternatīvu, tagad tādu ir daudz, un tām ir saloni kā mašīnām, nevis kā ikea rakstāmgaldam

    Gundars
    24.11.2023 15:50
    Reply to  jhj

    Jā, tā bilde reāli parāda to primitīvismu kas tagad skaitās kruti. Ir izlēcēji kuriem vajag bling bling kas ņirb gar acīm. Tas ir viens gals. Un tagad ir otrs gals, kam soliņš ar šujmašīnas motoru un pāris plastmasas paneļiem apkārt(kuri šad tad pašiniciatīvā atkrīt) skaitās kruts braucamais

    Reklāma