BMW paziņojis, ka ir pilnībā atteicies no automašīnu iekšdedzes dzinēju ražošanas Vācijā. Pēdējo astoņu cilindru iekšdedzes dzinēju BMW samontēja Minhenes rūpnīcā novembrī, turpmāk iekšdedzes dzinējus BMW ražos, bet citās valstīs. Precizitātei gan jānorāda, ka BMW vēl arvien turpina Berlīnes rūpnīcā ražot iekšdedzes dzinējus motocikliem.
BMW pagaidām ražos iekšdedzes dzinējus Šteirē (Austrija) un arī Hamsholas rūpnīcā netālu no Birmingemas (Lielbritānija). Par šo soli BMW paziņoja vēl 2020. gada rudenī, tas nav nekāds pārsteigums, bet Minhenē tas var radīt lielas problēmas, jo iekšdedzes dzinējus tur salika pēdējos 60 gadus.
Jau gadu Minhenes rūpnīcā tiek kopā salikti BMW i4 modeļi, kamēr iX, i7 un i5 modeļus BMW komplektē Dingolfingā, kas atrodas netālu no Minhenes. iX1 un iX2 modeļus ražo Rēgensburgā, kas arī atrodas aptuveni 50 km attālumā no Minhenes.
Bayerische Motorenwerke vai Bayerisches Batteriewerk?
Verbrennungsmotor oder Elektromotor, was ist der Unterschied? Ein Motor ist und bleibt ein Motor.
Tur prasījās pēc kāda žargonvārda. Teiksim “bīdelis”, taču vāciski. Jo iekšdedzes dzinējs un elektromotors darbojās pēc drusku atšķirīgiem principiem :)
Principi atšķirīgi bet mērķis viens- kustināt bundžu uz riteņiem.
Mēs vairs neražojam pie sevis, ražojam citur, tādejādi nenodarot nekādu iedomāto kaitējumu planētai, jo ja citā valstī ražo, tad neskaitās, jo citur jau ir cita zemeslode, mēs jau neesam visi zem viena kupola😂 Tukmēr visi Ķīnā visu ražo, kur vietām debesis nav redzētas gadiem, bet tas jau tālu prom, mūs tas neskar🤦🏼♂️
Kā teica Zviedri, mums nav problēmu ar plastmasas atkritumiem, mūsu atkritumi ir Latvijā, tātad Latvijā ir problēmas ar plastmasas atkritumu pārstrādi! :)
Nu to var saprast divējādi. Viņi neved atkritumus uz Latviju, viņi tos šķiro un pārstrādā.
A mums pat elektroniku sasmalcina un saber bedrē, tā lai pēc tam 100% nav iespējams sašķirot.
Līdz Ķīnai, kur no platēm noravē un tirgo tālāk vēl derīgos pusvadītājus, vēl tāls ceļš ejams. Par šo praksi var pastrīdēties, taču šobrīd tas ir vienīgais veids kā tikt pie mikroshēmām, kuras citādi vairumtirdzniecībā nav iespējams nopirkt no vārda “nemaz”. Piemēram Apple T2.
Rosmans, šķiet, stāstīja par epla ssd/t2 un sekojošo loteriju, kuru viņš neiesaka.
Tieši par to. Tikai par to uzmanīgi šeit, Kristapam pret Rosmanu ir kaut kāds naids.
Nu, par to es kreņķi neķeru, katrs izdara savas izvēles. Parādīju arī bērnam, paskaidroju kāpēc makbuka par manu naudu nebūs)
Runā, ka bērni pieaugot kļūst gudrāki par saviem vecākiem, tad jau ar tavējiem droši vien būs ok.😀
Viņi jau tagad saprot, kā atšķirt normālu ražotāju no muļķu ķērājiem) Tā ka tālāk būs vēl labāk.
Un kā tad tas izpaužas? Vai tik tas atkal nav kārtējais stāstiņš par to, ka automašīna jāremontē pašam, arī labi pelnošam ķirurgam, citādāk viņš ir lo*s… 😁 un blā, blā pārējie sviesti. Ja pietrūkst Rams nopērc ierīci kura ir ar rezervi, nav jābūt ģēnijam, lai saprastu ar cik pietiks un cik ne. Videni arī portatīvajam pārlodēsi? Var jau protams gari un plaši par šo runāt, bet pat tāds lietotājs un savā jomā zinošs, kā “digitalk” pateiks, ka apple inženieri nav loxi, sevišķi, ja runa par procesoriem, veiktspēju/energoefektivitāti un no tā izrietošo lietotāja pieredzi, kurai nu pēkšņi intelis pieslēdzies, solot 5… Read more »
Tu cīņas karstumā sāki šaut pa tukšiem ierakumiem….es neteicu neko par apple veiktspēju, nesalīdzināju ar intel un pavisam noteikti neteicu neko par apple inženieriem.
Tādēļ jau es pašā sākumā uzdevu jautājumu “un kā tad tas izpaužas”? Tas bija jautājums par Tavu iepriekšējo komentāru “Viņi jau tagad saprot, kā atšķirt normālu ražotāju no muļķu ķērājiem”? Tātad? Manuprāt pārāk bieži tiek nevajadzīgi apsaukāti uzņēmumi tikai tādēļ, ka tas kādu konkrētu indivīdu neinteresē, vai nav piemērots tam. Es neesmu pret windows laptopiem, vai inteļiem, es izvēlos to kas man galvenokārt ir piemērotāks un patīk, cenu kategorījā kuru varu atļauties. Ja pieredze būtu slikta, tas liktu padomāt par alternatīvu, bet par cik pieredze ir laba, tad nav iemesla to darīt. Manas dzives laikā, “windows” portatīvie (hp, dell, lenova)… Read more »
Makbuka T2 chips nofeilo (un tā esot samērā izplatīta vaina) un tas nevar ieboototies. Vecākam modelim varēji ieboototies piem. no usb, bet ne tagad. Un problēma ar chipu ir sekojoša – apple to nepārdod, tātad tu to nevari aiznest salabot pie Rosmana vai digitalk, tu vari tikai krist ražotāja ķepās uz viņa nosacījumiem (neesmu skatījies cenas, bet visdrīzāk tās motivē pielikt klāt un pirkt nākamo lamatu). Manā izpratnē tā ir slikta prakse, slikts ražotājs un slikta pieredze neatkarīgi no tā, cik labs ir ios, makbuka veiktspēja, utt. Un tam nav nekāda sakara ar windows, intel, linux. Problēma ir pašā apple… Read more »
Neesmu dzirdējis, ka kādam ir problēma tieši ar T2 čipu. Tas nav 100% garantijas gadījums?
Iesit meklētājā ‘apple t2 chip failure’
Ja garantija beigusies, vai Apple to labos? Ja labotu, tad cilvēki neietu pie Rosmana, kurš viņiem atbild ka var ielikt tikai lietotu, izvilktu no donora un nedarīs to tādēļ, ka donora čips var nobeigties tikpat neparedzami kā dzimtais un klients zaudēs remontam izdoto naudu.
Ok šis izklausītos labi, ja es, vai kaut viens no maniem paziņām un kolēģiem būtu ar ko tādu saskāries.😀 Par pašu būtību, kā tādu gan protams piekrītu. Ja tiešām ir kaut kāds čips kuru citur nevar nopirkt un apple par to prasa kosmosu un tas tiešām regulāri izbeidzās protams maitas. Bet nu vajag vairāk info, turklāt arī windows ultrabookam var būt līdzīgas problēmas, kaut kas nosvilst mātenei, kompim garantijas nav un par remontu var paprasīt milzīgas summas. Labi protams, ja rezerves daļas var dabūt arī citur. Man ļoti, ļoti sen delam kaut kas notika ar matesplati (vismaz tā servī teica),… Read more »
Nu, es pat negrasos ar to saskarties un tāpēc arī mani tas nesatrauc)
PS Runa galīgi nav par to, ka kompim kaut kas var salūst un vai operdziedātājam jāmāk pārlodēt mikrene. Mēs te neesam piecgadnieki un saprotam, ka lūst viss – jautājums ir cits, kur to remontēt un cik tas izmaksās.
Tikko nedaudz pameklēju uz ātru roku info par to t2 chipu un tur nav nekāda feilure, vismaz iespēja ar to saskarties ir tāda pati, kā Tu vinnēsi loterijā miljonu. 😀 Vienīgie kuri par to čīkst ir servisa kantori, tas taču ir tas pats vecais stāsts kurš jau te vairākas reizes aprunāts, respektīvi apple negrib, lai kāds cits tur pa tām iekšām urķējas. Es jau domāju, kā tas nākas, ka ne privātā, draugu un uzņēmuma ziņā kur kopā ir vairāki desmiti maci jau gadu desmitiem, neviens nav informēts par to. Parastajam lietotājam pilnīgi po*ig. 😁 Respektīvi šajā gadījumā joprojām price/performance ziņā… Read more »
Tavs domu gājiens man patīk – ja šonedēļ neiekļuvu avārijā, tātad, ar mani tas nevar notikt. Kā jau teicu, man netraucē tas, ka cilvēkam ir cits viedoklis vai tas neredz dziļāk par iepakojumu.
Par mantas/softa lietderību runājot. Zinu ka MS prominenti pārstāvēti uz CNC, lieljaudas lāzergriešanas iekārtām un neskaitāmām citām ražošanas iekārtām, noteikti ir arī citi OS ko izmanto ražošanā. Bet kā ir ar tikpat seno IOS?
Manuprāt šis ir nozīmīgs rādītājs, produkta faktiskajai vērtībai.
Nav man nekāds naids pret viņu.
Un kā vēl ved, tak Vides dienest bija uzgājis nelegālas atkritumu glabātavas ar plastmasas atkritumiem, kas ievesti no Zviedrijas. Tā kā uz papīra viss ok, bet praksē viss ir citādāk.
Leišos zviedru plastmasu pārkausē un sūta uz Ķīnu. Tikmēr mums jau ir piemirsies riepu dedzināšanas bizness.
Tas tas pats kas ar gružiem. Kamēr tos kāds aizved pāris kilometrus tālāk, “nostāk no acēm”, cilvēkiem ir pohuj.
Atslēgas vārds (Vācijā), un aizmirsa piebilst uz nenoteiktu laiku.
Vācieši ne tikai muļķīgi liekuļo politikā, bet arī savā zaļumā.
Hm dīvaini, Toyota gan ziņo ka izskata, ka kamer fuel cell tehnoloģija ir pārāk dārga, tikmēr ražos ūdeņraža iekšdedzes dzinejus.
Toyota izdarīja nepareizu izvēli un tā vietā lai valde uzņemtos atbildību, apēstu kolosālo H2 virzienā iztērēto (zaudējumus) un atkāptos, turpina izlikties ka visiem citiem nav taisnība un beigās redzēsiet. Nebūs ūdeņradis degvielas vietā ārpus specifiskiem pielietojumiem. Citi ražotāji, kas spēlējās ar ūdeņradi jau sen šādus secinājumus izdarīja. Nesanāk nedz lētāk, nedz efektīvāk, nedz zaļāk – attiecīgi pircēju nav. H2 uzpildes stacijas jaunas netop, jo grūti atrast investorus, kas ar mieru ieguldīt miljonus to būvniecībā, skatoties uz H2 transporta tendencēm.
Japāņi kā valsts nevis Toyota bija tie kas izlēma ka japāna iet H2 virzienā, jo lielajam skaitam AES bija nepieciešama enerģijas uzkrāšanas tehnoloģijas, lai tās var strādāt vislaiku ar pilnu jaudu, (jo AES nav tik eleastīgas kā TEC vai Hes), attiecīgi rastos liels daudzums H2 kas butu diezgan lēts pie tam, un toyota protams tam visam noticeja, tapec gruda naudu fuel cell tehnoloģijā. Nu fukusima visu sabojaja, tagad japana grib but lielakais H2 importetajs, bet eksportētāji pagaidām nav gatavi eksportet H2 un pie tam eksporta cena H2 pagidam ir debesis. Arī tojita neizpildija savu uzdevumu, jo solija ka fuel cell… Read more »
Deb..i galīgie!!! Pēc dažiem gadiem atkal visa pasaulē uz zirgiem jās, vai vispār kājām staigās, kad šie elektrogludekļi nosprāgs un no baterijām un pastiprinātās elektrēbas ražotnes piesārņos visu pasauli… Iedarbiniet labāk jauno flešbumu – Ieslēdz prātu!!! 😀
Šķiet te kādam zirgs iespēris pa galvu.