Autobūves milžu Volkswagen un Ford sadarbība elektroauto jautājumos nav nekāds jaunums – viens no sadarbības rezultātiem ir elektriskais Ford Explorer, kas būvēts, izmantojot VW koncerna platformas un citas daļas. Sagaidāms, ka nākamgad tiks prezentēts jauns Transporter, kurš būs ražots uz platformas, kuru VW kopīgi izstrādāja ar Ford, liecina Autocar rīcībā esošā informācija.
Paredzēts, ka elektriskā Transporter versija tiks ražota Ford rūpnīcā, kur šobrīd jau tiek salikts elektriskais E-Transit modelis. Medija rīcībā esošā informācija liecina, ka Transporter izmantos Ford radītu šasiju, akumulatorus, elektromotoru un vadības sistēmu.
Pagaidām gan nekur nepazudīs arī iekšdedzes dzinējs – Transporter tiks piedāvāts elektriskā, hibrīda un arī parastajā versijā. Elektriskajā versijā VW furgonam būtu jānobrauc aptuveni 370-380 kilometrus ar vienu uzlādi, kas ir identiski E-Transit rādītājiem. Volkswagen komerctransporta nodaļas pārstāvji Autocar uzsvēruši, ka lai arī abi transportlīdzekļi radīti ar vieniem un tiem pašiem tehniskajiem mezgliem, tie ir atšķirīgi auto un Volkswagen saka, ka pat Ford atzīst – Transporter izdevies labāks.
VW ražo elektrisko ID BUZZ Cargo, priekš kam vajag elektrisko Transporter?
Kā kam? Lai var maza izmēra “kraviņas” piegādāt ar stylu. 😀
ID BUZZ Cargo nav kk’ads gindenis, Golf ar busa apris’em, Kkur pa ausi galam dzird’eju ka kui’li blakus s’edot ar elko’niem bakst’as
Transporter ir mazo/vidējo uzņēmumu komerctransports – darba zirgs, kas tiek jāts katru dienu piekrauts ar kaut kādiem instrumentiem, ūdensvadu montāžas materiāliem vai dārzniecības trimmeriem. Tajos ved ziedus no bāzes uz kāzām, tajos ved pusi galdniecības, kad montē virtuves vai trepes izbraukuma darbos. Nesalīdzināsim ar “nostaļģisku atsauci uz serfotāju dīkdieņu kultūru”, kas ir ID Buzz.
Šādam komerctransportam svarīgākais ir uzticamība un retas dīkstāves, mazākas apkopju izmaksas un uzturēšanas cena pret katru nobraukuma kilometru. Šādos parametros elektrisks buss ar 350km no vienas uzlādes uzņēmumam var būt izdevīgāks nekā attiecīgs dīzelis.
Jā, komerctransporta elektroversija kas pa dienu kursē pilsētā bet naktī stāv pie lādētāja ir praktiski ideāls elektroauto izmantošanas variants. Tiek sasniegta vislielākā efektivitāte (pilsētas/tuvās piepilsētas vide) un pa lielam nav jautājumu kad un kur lādēt. Tas pats attiecinams uz komunālo dienestu transportu.
Kas vienkārši būs tas pats elektriskais Ford Tourneo Custom. Tā pat kā Amarok, kas īstenībā ir Ford Ranger. Tiešām VW iet tik slikti, ka jākoperējas ar citiem? Modeļa pilna pārņemšana, kā pierādijis, nav nekas labs. MERCEDES X class un Toyota Proace ir tam labs pierādījums.