Elektroauto ražotāja Tesla pašlaik vienīgajā rūpnīcā Eiropā, kas atrodas Berlīnes pievārtē, esot būtiskas darba drošības problēmas. To raksta vācu medijs Stern, atsaucoties uz neatliekamās palīdzības dienestu un vietējo varasiestāžu sniegto informāciju.
Medija pētījumā noskaidrots, ka dažādi negadījumi rūpnīcā atgadījušies teju katru dienu ilgākā laika posmā. Piemēram, laikaposmā no 2022. gada jūnija līdz novembrim reģistrēti 190 negadījumi par kuriem ziņots. Vācijas likumi paredz, ka par negadījumiem darba vietā, pēc kuriem darbinieks nevar strādāt vismaz trīs dienas, obligāti jāziņo.
Glābšanas centru dokumenti liecina, ka pirmajā darbības gadā ātrās palīdzības mašīna vai helikopters uz rūpnīcu izsaukts 247 reizes. Salīdzinājumam, tas ir aptuveni trīs reizes vairāk nekā Audi rūpnīcā Ingolštādē līdzīgā laika posmā. Dokumentos atrodami visnotaļ dramatiski apraksti – cilvēkam no vairāku metru augstuma uzgāzusies aptuveni 50 kilogramus smaga koka kaste. Reģistrēti arī apdegumi un ķimikāliju izraisītas problēmas.
Vācu metālapstrādes darbinieku arodbiedrības IG Metall pārstāvis Berlīnē, Brandenburgā un Saksijā Dirks Šulce intervijā izteicies, ka negadījumu skaits nav normāls. “Šāds negadījumu biežums ir ārpus normas robežām, tas ir vairākas reizes augstāks nekā novērojams citās autobūves rūpnīcās. Manas lielākās bažas ir par to, ka agri vai vēlu kāds ies bojā.”
Tesla pagaidām nekādi nav komentējusi šo publikāciju, kā arī arodbiedrības pārstāvja izteikumus. Brandenburgas federālās zemes premjers Dītmārs Voidke intervijā medijam atklājis, ka arī viņš ir informēts par negadījumu skaitu, taču “viņš nav Tesla runascilvēks, lai to komentētu.”
Būtu interesanti uzzināt, ko viņi tur savārījuši. Uzmest sev 50kg kasti tāpat vien nevar. Pagaidām nāk prātā tikai ainas no “Staplerfahrer Klaus”.
Teslai rakstūrīga pieeja “i tak sojdjot”. Esmu skatijies laiku atpakaļ viena blogera video kā notiek pieņemšana un darbs Tesla ASV rūpnīcā, kā minimums kadru mainība ir ļoti liela un pieņem praktiski visus pēc kārtas – kadru mainība milzīga. Un kad cilvēkam nav pieredzes darbam ražošanā vai konkrētā darba vietā tad arī bāž ekstremitātes kur nevajag. Un vēl jau ir arī variants ar savdabīgu biznesu – salauzt pirkstu un pieprasīt prāvu kompensāciju. Bet nu kopumā tas pats Audi kā auto arī ir ap 3x kvalitatīvāks par Tesla, vismaz bamperi lietus laikā nost nekrīt un stūre uz bāņa rokās nepaliek – viss… Read more »
Audi = kvalitatīvs? :D :D :D :D
Vispār stājoties darbā tu ”izej” darba drošības instruktāžu(kāda nu kuram viņa ir, bet parasti tas ir materiāls teksta formā kuram labākajā gadījuma ātri pārskrien ar acīm), pēc kuras tu paraksti, ka ar to esi iepazinies un to apņemies ievērot. Tā kā, juridiski pie negadījuma darbā, darba devējam atliek atrast sīkāko iemeslu par to neievērošanu un čau kakau tavs kompensācijas bizness! ;) Jo uz papīra uzņēmumiem parasti viss ir sakārtots uz visiem 110% lai nebūtu kur piesieties…. Bet darbiniekam, nepareiza darba apģērbu lietošana- piemēram krekls no biksēm ārā, tāpec ievēra… nepareiza individuālo aizsarglīdzekļu ietošana- cimdi ir, bet nav pareizie priekš konkrētā… Read more »
https://forums.kursors.lv/t/sazvejots-interneta/155/183
ps. es tikai papildināt nezinošajiem, kas tas tāds…
Acīmredzami, ka būtu jāmaina nosaukums…uz kādu kodolīgāku nosaukumu…varbūt Y ? Vai uzreiz Z – Maska draugi Maskavā atceltu ievedmuitu.
Ja ir atrakciju parks blakām tad ar strādāšanu ir pagruti.